Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Rømmesild

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-10, 17:16   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Rømmesild

Rømmesild

3-4 kryddersildfileter
1ss sukrinmelis
1ss balsamico-eddik (eller vanlig 7%eddik)
½ boks rømme
1ts grov sennep
4 ringer hakket løk
1 ts sitronsaft
litt malt sort pepper

Sildefileene legges i kaldt vann en god time før de deles i fine biter.
Lag rømmedressingen, og bland sild og løk i.
La stå kaldt på tett glass. Trenger et par dager på å ”sette seg” smaksmessig.


Sist redigert av Gerd : 18-12-10 kl 11:46.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 19:09   #2
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Rømmesild

Tusen takk for oppskrift. Jeg har lett i butikker i 2 uker nå, men alle er for karborike. Hvor får jeg tak i kryddersildfilet som ikke ligger i lake på glass?

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 19:11   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rømmesild

Opprinnelig lagt inn av RitaBo, her.

Tusen takk for oppskrift. Jeg har lett i butikker i 2 uker nå, men alle er for karborike. Hvor får jeg tak i kryddersildfilet som ikke ligger i lake på glass?

På stort sett alle butikker i frysedisken.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 19:17   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rømmesild

Opprinnelig lagt inn av RitaBo, her.

Tusen takk for oppskrift. Jeg har lett i butikker i 2 uker nå, men alle er for karborike. Hvor får jeg tak i kryddersildfilet som ikke ligger i lake på glass?

Rømmesild er snadder! Jeg orket ikke lage i år, men kjøpte 3 bokser fra Matmestern på Rimi, den har bare 5 karber pr 100 gram. Og er nydelig den også! Den er tilsatt dill som gir en ekstra god piff.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:57   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rømmesild

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

På stort sett alle butikker i frysedisken.

Og ferskpakket fra Fiskemannen. Jeg kjøpte på meny.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:08   #6
Angelita
Juniormedlem
 
Angelita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 10
Angelita er på en erverdig vei

Sv: Rømmesild

Hei, bare lurte litt på hva dere spiser sammen med/til dette...? Har ikke prøvd slikt før, men hørtes igrunnen ganske godt ut.

Angelita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 14:22   #7
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Rømmesild

Jeg bruker litt brøderstatninger. Lager ofte Lena Beatrice sine polarbrød og Nannahs knekkebrød. Hvis noen har oppskrift på noe som ligner på lefser, hadde jeg blitt veldig glad

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 15:26   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rømmesild

Jeg spiser det på osteknekkis

Og lapper (uten fyll )

Oopsier/boller/brød:

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 23:55   #9
Angelita
Juniormedlem
 
Angelita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 10
Angelita er på en erverdig vei

Sv: Rømmesild

Tusen takk for bra tips!

Angelita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 10:29   #10
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Rømmesild

Sånn, no er rømmesilda laga i siste liten til julefrukosten. Takk for oppskrift, verkar lekker så langt.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar

Emneord
pålegg, rømme, rømmesild, sild


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no