Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-11, 02:06   #1
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet...

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste!

hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 03:16   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm, her.

Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet...

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste!

Det er bare di første ukene en kan bli litt slapp og ukonsentrert, etter hvert kommer energien tilbake og blir hos noen bedre enn før. Lavkarbo er jo et vidt begrep alt fra o karber til 150. Treningen kan bli litt tyngre den første tiden med mindre karber, før kroppen venner seg til en annen forbrenning enn med et høyt karbo kosthold. Men etter noen uker går dette seg til også hos de fleste. Jeg må opp i ca 30 karber for å yte best på trening, ikke noe mye mindre enn det. Noen kan trene fint på bare 15 karber og være i ketose. Det er bare å prøve lavkarbo, det annbefales.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:32   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm, her.

Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet...

Kan jo ta med at OL-vinner Bjørn Ferry lever lavkarbo, så at det skal gå an å kombinere trening og lavkarbo vil jeg tro ja

Her finner du treningsdelen av forumet, skulle ikke forundre meg om du finner svar der

Forøvrig; hjertelig velkommen!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 11:54   #4
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Om du bestemmer deg for å skifte livsstil, så få deg kunnskap. Å gå over til lavkarbo uten det er som å gå rundt på loftet uten lys, du "dunker" borti ting overalt.
Du bør kjøpe to bøker, iallefall, og det er "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg, og "matrevolusjonen" av Andreas Eenfeldt. To "must have", og som forklarer veldig mye. Sofies bok tar blant annet for seg en mengde sykdommer hun behandler med lavkarbo mat, og Andreas`bok er en mini mini utgave av Gary Taubes bok "Good Calories - Bad Calories" som er en virkelig dokumentasjon på lavkarbo fra 1820 fram til nå.
Men Andreas sin bok er på svensk og mye mer lettfatlig enn Gary`s.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 12:03   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm, her.

Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet...

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste!

Hei Gratulerer så masse med røykeslutt!! Det er noe av det mest positive du har gjort for helsa di!!!Les deg skikkelig opp, når det gjelder kostholdet!! Vær litt tålmodig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 13:15   #6
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Så kommer det siste spørsmålet i tråden.

Er lavkarbo det beste alternativet for fettreduksjon?

hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 13:17   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Hei,
Sjekk ut denne linken der finner du en god del linker til tråder som forklarer det du lurer på, eller så anbefaler jeg deg å lese alle tråder startet av brukernavn Pål.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 13:31   #8
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Sjekk ut denne linken der finner du en god del linker til tråder som forklarer det du lurer på, eller så anbefaler jeg deg å lese alle tråder startet av brukernavn Pål.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Takk!

hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 14:50   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm, her.

Så kommer det siste spørsmålet i tråden.

Er lavkarbo det beste alternativet for fettreduksjon?

For noen er det det, for andre er det ikke det. Og her må man også tenke på å ta hensyn til hva man i lengden trives med.
Det er viktig å understrke i lengden, for det blir feil å si etter et uke at man ikke trives med lavkarbo fordi man savner masse pasta og sjokolade.
Man mågi lavkarbo tid :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 03:41   #10
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hei Gratulerer så masse med røykeslutt!! Det er noe av det mest positive du har gjort for helsa di!!!Les deg skikkelig opp, når det gjelder kostholdet!! Vær litt tålmodig

Takk!
Røykingen var ikke noe problem, har røyket i 5 år og jeg klarte å slutte på et knips, ikke noe nedtrapping eller noe.
Så viljestyrken til å gjennomføre noe har jeg, så bring it on karbo"sug"

__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:28   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

For noen er det det, for andre er det ikke det. Og her må man også tenke på å ta hensyn til hva man i lengden trives med.
Det er viktig å understrke i lengden, for det blir feil å si etter et uke at man ikke trives med lavkarbo fordi man savner masse pasta og sjokolade.
Man mågi lavkarbo tid :-)

Og pasta og sjokolade er det lavkarbo-varianter av, så de fleste skal kunne kose seg med lavkarbo-kosthold. (F.eks som erstatning for pasta brukes kokt squash og som erstatning for potetstappe brukes blomkålmos). Som erstatning for sjokolade er det mange oppskrifter her med bruk av kakao, og sukkerfri sjokolade. Noen tyr til Atkinsbar ved sterkt behov for sjokolade. Først og fremst føles det bra med dette kostholdet og da blir det ikke så motiverende å trakte etter høykarbo-matvarer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:55   #12
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Ser du har fått mange fornuftige svar, så jeg vil bare ønske deg velkommen og gratulere deg med røykeslutt

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo øl eller rødvin til julematen? bluedog Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 25-12-10 15:44
Går jeg ned pga lavkalori eller lavkarbo? mamman til luca Ketolysekuren 11 08-06-10 11:43
Slavisk ketolyse eller lavkarbo? karinord Spørsmål og svar 6 11-10-08 14:17
Dyrt å leve Lavkarbo -eller...? Lille-Lulle Lavkarbo generelt 3 17-09-08 13:47
Ketolyse eller lavkarbo Fideline Spørsmål og svar 8 29-05-08 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no