Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Derfor blir du fet av hvete!

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-12, 11:23   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Derfor blir du fet av hvete!

http://t.kk.no/php/art.php?id=890340

Overraskende informativt til KK å være.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:40   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Kan du kopiere det? Jeg får ikke lest det. Sida er så rar.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:42   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Yrla: det er bare til å trykke på "Til webutgaven"! Står sånn ca på midten, helt øverst.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:43   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Det er sikkert mobilversjon jeg har linket til. Har ike pc tilgjengelig....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:59   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

http://www.kk.no/890340/tre-grunner-...ete-er-fetende

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 15:59   #6
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Ikke rart jeg aldri klarer å nøye meg med bare en hvetebolle hvis jeg først setter igang...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 16:04   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Ja, at hvete blir en avhengighet kan jeg skrive under på. Husker jeg kunne lange innpå fire brødskiver, og så gå ut og smøre tre til. Eller spise en hel sånn pakke med grandiosa-pizzasnurrer i ett måltid. Det var en helt enorm mer-mer-mer-impuls - glad for å ha lagt det bak meg!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 16:07   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Jeg også, i tillegg til at det metter så lite. Nå betrakter jeg fint hvetemel på linje med farin; skumle saker.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 16:07   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Er supergluten det samme som gluten?

Er det ok med hvetekli da, som det er i kruskakli?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 16:09   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Magen min reagerer veldig negativt på kruskakli også. Bytter det ut med knuste frø i de oppskriftene hvor det inngår.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 16:07   #11
Majamor001
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 17
Majamor001 er på en erverdig vei

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Bare hvete? Gjelder ikke det alt av karbs?

__________________
Les mer om mitt liv og min familie
Majamor001 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 19:34   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Derfor blir du fet av hvete!

Opprinnelig lagt inn av Majamor001, her.

Bare hvete? Gjelder ikke det alt av karbs?

Ikke alle karbohydrater er like ...
(Selv om noen mener det.)

Fra spøk til alvor:
Ikke alle karbohydrater kommer med samme baggasje. Stivelsen i korn kommer sammen med gluten, gliadin og noen flere stoffer som også har virkninger i kroppen. I noen kropper virker de ekstra vanedannende, og i noen kropper trigger de immunforsvaret - og i noen kropper flater de ut tarmtottene.

Om du leser artikkelen det er linket til står det mer om hvorfor hvete ikke nødvendigvs er bra - karbohydrater tatt i betraktning eller ikke.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kringle, "hvete"stang o.l Lisbeth Bakst 62 30-06-11 12:29
Derfor bør du legge på deg... Kanutten Nyheter / media 0 25-11-10 16:54
Derfor får du rynker... Kanutten Nyheter / media 2 30-10-10 15:21
Derfor blir du slank av proteiner.. Kanutten Generell ernæringsdebatt 1 31-08-10 16:08
Derfor.... elian Lavkarbo generelt 3 03-02-05 09:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no