Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fløte/krem - hvor ille?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 00:24   #1
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Fløte/krem - hvor ille?

Hvor ille er det å spise krem hver dag? Av en pk fløte Vet det ikke er bra, men når jeg har mensen er jeg avhengig av sjokolade eller noe søtt

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:46   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Hvorfor skulle det være ille? Du skal spise MYE krem for å få i deg mengder kh, vet ikke hvor mange kh du ligger på daglig?

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 07:37   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Opprinnelig lagt inn av alvepiken, her.

Hvor ille er det å spise krem hver dag? Av en pk fløte Vet det ikke er bra, men når jeg har mensen er jeg avhengig av sjokolade eller noe søtt

Så lenge det er lovlig lavkarbomat kan du i teorien spise så mye du vil. Nå ser jeg at du har bulimi - som såvidt jeg vet innebærer perioder med overspising? Jeg tenker at spis gjerne krem hver dag - men ikke la den erstatte ordentlig mat som kjøtt og fisk og grønnsaker - spis den i TILLEGG. Har du nemlig spist ordentlig godt i løpet av dagen er min erfaring at man ikke orker så mye annet - og mengden begrenser seg litt naturlig

Er det vektnedgang du er ute etter - KAN mye meieriprodukter bremse dette, men det må du nesten prøve deg fram på selv over tid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:05   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Sjokoladehunger *kan* reduseres med krom-tilskudd.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 13:49   #5
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Så lenge det er lovlig lavkarbomat kan du i teorien spise så mye du vil. Nå ser jeg at du har bulimi - som såvidt jeg vet innebærer perioder med overspising? Jeg tenker at spis gjerne krem hver dag - men ikke la den erstatte ordentlig mat som kjøtt og fisk og grønnsaker - spis den i TILLEGG. Har du nemlig spist ordentlig godt i løpet av dagen er min erfaring at man ikke orker så mye annet - og mengden begrenser seg litt naturlig

Er det vektnedgang du er ute etter - KAN mye meieriprodukter bremse dette, men det må du nesten prøve deg fram på selv over tid

Har slitt veldig med bulimi de siste årene, har desverre vært syk mer eller mindre siden ungdomsskolen Men jeg er heldigvis (omsider!) på bedringens vei, håper jeg i alle fall. 4 mnd spyfri!!! Ny rekord på mange år


Greit at jeg ikke trenger å ha dårlig samvitighet for kremspisingen min da, er heldigvis flink å spise vanlig ordentlig lavkarbo mat og ikke bare krem Krem er liksom blitt kose stund på kvelden når jeg er sliten

Skal være obs på det med meieriprodukter og vektnedgang, takk for at du sa det hadde helt glemt det fra sist!

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 20:29   #6
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Sjokoladehungeren sitter godt den... med kromtilskudd og kalsiumtilskudd og diverse annet som jeg trenger, klarte jeg akkurat å overvinne den i forrige runde med lavkarbo, men da bare fordi jeg kunne bytte den ut med nettopp krem og bringebær!! <3 Bringebær er fantastisk, Eldorado sine frosne har bare 3.2g kh /100g og det smaker knall til krem. Har tendenser til periodisk overspising selv og min erfaring er at det er bedre å unne seg litt godt og ikke nekte seg selv absolutt alt... for da kan det lett gå til h.... etter en stund. Og kremfløte har også veldig lite karber, så selv om jeg ikke er så ernæringsmessig/teknisk erfaren og flink, har jeg erfart at det gjør veldig godt for psyken Man har lov til litt mer når man har mensen.

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 00:06   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Bare vær litt oppmerksom på hvilken søtnimg du bruker, jeg lager krem ofte og bruker stevia som søtning. Noen søtningsmiddler kan øke sultfølelsen.
Krem er godt

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 00:38   #8
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Mmmmm, akkurat gomlet i meg en halv kurv m corrona jordbær og nesten 1/3 l fløte, samme i går......og dagen før der og dagen før der igjen osv. Helt siden de norske jorbærene kom mulig det opprettholder vektstagneringa, men ikke gått opp(m unntak av den vanlige mensenkiloen da, men den forsvinner snart igjen). Har stått stille på vekta siden begynnelsen av april nå så jordbæra unner jeg meg, sesongen er ikke såååå lang nyte!!!
Men har brukt mye fløte på de 22 kiloene som har forsvunnet også, krem og frosne bær bl.a. Særlig når vekten har gått tregt så har jeg puttet på ekstra kremfløte i sauser, som desserter osv.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 10:18   #9
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Alvepiken, du er tydeligvis på rett vei i forhold til det du har slitt med! Stå på!

Krem er genialt som snop på lavkarbo etter min mening (så lenge rask vektnedgang ikke er hovedmålet). Vil gå så langt som å si at krem er kjempesunt!

Sjokoladesug bør etter min mening kureres med kakaopulver oppløst i varmt vann. Smaker HØGG, men er EKSTREMT sunt. (Sunnere enn noe annet fra planteriket, hvis du sammenligner næringsinnholdet!! Fins også mengder av forskning som støtter opp om dette!)

Selv spiser (drikker) jeg 1-2 SS økologisk rå-kakao daglig!

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:09   #10
tiris
Juniormedlem
 
tiris sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 16
tiris er på en erverdig vei

Sv: Fløte/krem - hvor ille?

Hvorfor løse det opp i vann når du kan løse det opp i fløte? Med litt søtning blir det kjempegodt hvis man får balansen mellom kakao/søtning/fløte riktig. Bestefaren min pleide å lage dette som basis for "vannkakao" (da med vanlig sukker selvfølgelig) han fylte opp med kokende vann og drakk det som kakao, men jeg likte alltid basisen best :-)

__________________


tiris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløte/krem ... Maggen Ketolysekuren 25 19-09-09 18:37
Fløte/krem dydde Kake/dessert og snacks 17 06-04-09 07:57
Hvor ille er dette syltet fra lerum? Mellon Lavkarbo generelt 0 02-02-09 20:53
Hvor ille er dette? geysirland Ketolysekuren 6 24-08-07 17:16
Alkohol og ketose - hvor ille? Chumpsy Ketolysekuren 3 26-08-05 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no