Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nydelig trøffelkrem

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-11, 13:25   #1
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei
Thumbs up

Nydelig trøffelkrem

Denne trøffelkremen vil jeg dele med dere, som har gitt meg så mange gode oppskrifter og tips Jeg syns den er nydelig på smak, og anvendelig til mye, f.eks. å putte diverse nøtter i, gele rester, også sikkert god som fyll på f.eks. nøttekake. Den er superlettvindt å lage. Ypperlig, når du har en krem igjen, som holder på å gå ut på dato..

3 dl. fløte (ca.9 karb)
1 1/2 plate 70% sjokolade (eller annen sjoko) (48 karb)
ca.2-3 dråper Stevia Vanilla Creme (fås kjøpt på Iherb) kan sikkert erstattes med litt vaniljesukker

Kok opp fløte. Trekk gryta til sides og rør inn sjokoladen, og tilsett vaniljedråpene. Så setter du den til avkjøling, eks. en liten stund i kjøleskapet.

Legges i små muffinsformer med f.eks. valnøtter, hasselnøtter, peanøtter, pecannøtter osv. det du liker. Hvis du vil gjøre dem ekstra fine, går det ann å ha massen i sprøytepose. Det hadde nok vært ekstra fint med små små konfektformer til dette, hvis de finns ?

Jeg tenker å fryse endel av mine, de kan også oppbevares i kjøleskapet ei ukes tid... du er garantert glad når du finner dem

Totalt Karb. innhold: 57. Det blir alikevel ikke så mye pr. porsjon


Sist redigert av Holtappen : 29-12-11 kl 13:35.
Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 13:56   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nydelig trøffelkrem

Blir de harde når de er kalde? Eller må dette spises med skje som en dessert?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 15:38   #3
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Re: Sv: Nydelig trøffelkrem

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Blir de harde når de er kalde? Eller må dette spises med skje som en dessert?

De blir "harde" når de er kalde ja , men når du tar i dem, vil de sikkert smitte litt over på fingrene, så derfor tenke jeg å ta dem f.eks. i muffinsformer, eller lage passe små, så jeg kan stappe rett i munnen Men det er fantastisk å se hvor godt dette tykner og blir en fast flott masse. De "smelter som smør" når de spises Jeg lot min stå over natten, og nå er den klar til å legges i former (NB går fortere å tykne hvis du setter den i kjøleskapet) Jeg har sprøytepose liggende og tenkte å prøve dette denne gang. Lykke til, og spør om du lurer på noe synd jeg ikke kan sende deg en smakebit Bik


Sist redigert av Holtappen : 29-12-11 kl 15:44.
Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 15:41   #4
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Nydelig trøffelkrem

Opprinnelig lagt inn av Holtappen, her.

De blir "harde" når de er kalde ja , men når du tar i dem, vil de sikkert smitte litt over på fingrene, så derfor tenke jeg å ta dem f.eks. i muffinsformer, eller lage passe små, så jeg kan stappe rett i munnen Men det er fantastisk å se hvor godt dette tykner og blir en fast flott masse. De "smelter som smør" når de spises Jeg lot min stå over natten, og nå er den klar til å legges i former (NB går fortere å tykne hvis du setter den i kjøleskapet) Jeg har sprøytepose liggende og tenkte å prøve dette denne gang. Lykke til, og spør om du lurer på noe

Da skal jeg prøve å lage disse en dag. Høres godt ut. Skal prøve med sprøytepose, så blir de jo fine i fasongen også

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 20:40   #5
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Re: Nydelig trøffelkrem

NB! sprutepose gikk ikke noe særlig godt... sprakk både her og der...tøyt ut.. fikk heldigvis redda mesteparten av sjokolademassen best å legge i muffinsformer med ønskede nøtter eller bruke som fyll på kake, ble altså min erfaring. Så nå skal de i frysen... til glede når lysten på "litt søtt" melder seg ;D og jeg er en erfaring rikere!

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:21   #6
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Nydelig trøffelkrem

Hei og hopp! Jeg fant ut at denne måtte jeg prøve!!!
Ett lite tips er å ha i ei ss delfiafett. Da holder kremen seg bedre på bordet og kan stå en stund.

Sprøytepose går bra, men ikke om man venter til den blir helt kald.
La den stå i en times tid, rør godt opp og så bruk sprøytepose. Da en i lerret, f.eks den store fra Tupper. Plast klarer ikke dette.

Kommer helt klart til å lage dette mange ganger så tusen takk for oppskriften!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:49   #7
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Re: Nydelig trøffelkrem

Tusen takk for delfia tipset Budeiea995, vil prøve det ut ja Har kjøpt ei god spruteform til neste gang (Feel).

Idag laga jeg dobbel porsjon av trøffelkrem (trøffelsjokoladen)
Etter at alt var rørt sammen, tilsatte jeg:
250 gr. mandler (12 karb)
175 gr. chashew nøtter uten salt (45 karb)

Med dette blandet i, ble det 1,7 karb. pr. sjoko (ble 100 stk.) Best med nøtter o.l. uten salt. La en god teskje i hver minimuffinsform (som jeg fant på Feel)

Neste gang vil jeg prøve f.eks. hasselnøtter, og mandler er jo veldig god oppi

Nam!! Nå skal de stivne og fryses... så har jeg søtt og godt tilgjengelig når jeg får lyst på. Anbefales på det varmeste, enkleste søtsnacken jeg har laget !

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
kakefyll, lettvindt, stevia vanilla creme, søtt, trøffelkrem


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelig brie! smgj Annen mat 6 10-10-11 11:45
Nydelig wok! - Lavkarbo Angeleyes Middag 4 04-04-11 10:26
Nydelig is med bringebærcolis Taran Kake/dessert og snacks 0 25-02-11 16:36
Nydelig kjøttdeigform :) Tette80 Middag 6 14-05-08 18:06
Nydelig dip til grønnsaker!!! Karbosara Kake/dessert og snacks 1 19-01-08 16:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no