Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lite vektnedgang i startfasen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-13, 21:22   #1
tullejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 18
tullejenta er på en erverdig vei

Lite vektnedgang i startfasen

Hei alle sammen. Jeg ser bare gamle tråder her inne, og jeg skjønner meg ikke helt på hvordan siden fungerer. Er en stund siden sist jeg var her inne.

Jeg har nå begynt på ketolysekuren, har ikke bok men tenkte å bestille den. Har studert det en del før og vet hva jeg bør spise. Har nå begynt på min tredje uke, men har "bare" gått ned to kg ca. Jeg synes det er lite i forhold til de som har gått ned masse på to uker. Trodde det skulle gå fort i startfasen.

Lurer på om jeg gjør noe galt? Har hatt en del å tenke på og har hatt mye å gjøre så har blitt endel lettvint mat som ost, baconpølse, knekkebrød (med lite karbohydrater i). Men har kommet meg og en vanlig dag kan se slik ut:

2 knekkebrød (de er veldig små og inneholder 2,7 pr stykk) med godt med pålegg på. Da ost, salami eller noe annet lavkarbo. Gjerne majones og noen skiver agurk på.

Lunch: En halv grønn paprika, en halv agurk, en liten halv løk, et eller to hardkokt egg, kjøtt og ost som jeg skjærer i biter.

Middag: Kjøtt, kylling eller fisk. Tilbehør: brokkoli, spinat og andre ting. Så heller jeg gjerne en del fløte i panna slik at jeg får en liten saus til maten.

Kvelds: To knekkebrød med pålegg.

Noen ganger blir det mer eller mindre annerledes dager, og noen gang spiser jeg mer og noen gang mindre. Har spist mindre siden jeg begynte på kuren, men ikke med vilje på en måte. Tar heller ikke tablettene, men skal bestille de. Har det noe å gjøre med at jeg ikke har gått ned i vekt?

Jeg er en tung person, og skal ned 30 kg. Jeg trener heller ikke. Men vet mange som har gått ned uten å trene. Jeg har vært i ketose hele tiden, men tok litt rødvin i helga og vet det kan ha bremset ned litt. Men er det likevell normalt å ha gått ned bare to kg på to uker. Med tanke på at jeg i tillegg har spist mye mindre en det jeg vanligvis gjør?

Håper på svar.. er frustreeert.. Noen dager spiser jeg ikke engang 10 karbohydrater. Noen gang er jeg i 20, og kansje tilogmed 1 eller to over. Men jeg er i ketose fremdeles, tester på stix.


- Fortvilet og motivert jente.

__________________


tullejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 21:44   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang i startfasen

Hei
Du KAN ha insulinresistens og da er kosttilskudd viktig sammen med regelmessig mosjon ,dette for å få så lite insulin i blodet som mulig
Jeg ville kuttet ut knekkebrødene de gir 11 gram KH pr dag og skyver bort blandet salat og varierte grønnsaker fra dietten.
Lykke til
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 23:03   #3
tullejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 18
tullejenta er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang i startfasen

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Du KAN ha insulinresistens og da er kosttilskudd viktig sammen med regelmessig mosjon ,dette for å få så lite insulin i blodet som mulig
Jeg ville kuttet ut knekkebrødene de gir 11 gram KH pr dag og skyver bort blandet salat og varierte grønnsaker fra dietten.
Lykke til
Torkil P Andersen

Men hva skal jeg spise til frokost? Det er så utrolig enkelt.. spiser gjerne eggerøre de dagene jeg har tid. Men er ikke sååå glad i det, så da er det enkelt med de små knekkebrødene. Føler jeg selv spiser ganske bra lunch, men kunne kansje brukt mer grønnsaker til middagen.. Men hvilken grønnsaker er da bra å bruke? Spiser mest agurk, paprika og løk. Litt tomat også. Men mais og gulrot som jeg er glad i holder jeg meg unna. Spiser også spinat.

Har forresten bestilt kosttilskudd nå da.

Takk for svar !

__________________


tullejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 23:15   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang i startfasen

Opprinnelig lagt inn av tullejenta, her.

Men hva skal jeg spise til frokost? Det er så utrolig enkelt.. spiser gjerne eggerøre de dagene jeg har tid. Men er ikke sååå glad i det, så da er det enkelt med de små knekkebrødene. Føler jeg selv spiser ganske bra lunch, men kunne kansje brukt mer grønnsaker til middagen.. Men hvilken grønnsaker er da bra å bruke? Spiser mest agurk, paprika og løk. Litt tomat også. Men mais og gulrot som jeg er glad i holder jeg meg unna. Spiser også spinat.

Har forresten bestilt kosttilskudd nå da.

Takk for svar !

Bak knekkebrød selv.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 23:17   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lite vektnedgang i startfasen

Eller disse: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29309

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 03:28   #6
tullejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 18
tullejenta er på en erverdig vei

Sv: Lite vektnedgang i startfasen

Jeg er klar over at man må planlegge litt. Jeg er litt lat på det, og syns dagene går så raskt at jeg når egentlig aldri å lage noe selv. Men skal prøve meg på disse knekkebrødene, da kan jeg faktisk spise mer frokost pluss at jeg kan spiser flere grønnsaker til middag og lunch. TAKK dere ! =)

__________________


tullejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektøkning i startfasen tegasy Spørsmål og svar 11 07-01-13 22:36
Kan for lite væske hindre vektnedgang? Kirsti120 Spørsmål og svar 7 09-04-11 21:09
Skuffa (Lite vektnedgang) cathrin09 Ketolysekuren 30 08-03-11 09:21
Lite vektnedgang? mamman til luca Ketolysekuren 4 18-05-10 15:47
Lite vektnedgang zuzi Ketolysekuren 17 28-03-10 13:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no