Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

psylliumfrø

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-06, 11:28   #1
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

psylliumfrø

Nå har jeg begynt å luer på om man kan bruke psylliumfrø for å få ekstra metthetsfølelse.. Er det noen som bruker dette til måltidene sine?

Er det sant at det ikke taes opp i tarmen men går rett igjennom kroppen? Da er det vell ikke noe fare for ekstra karbohydrater?!... Pakken min går nemelig ut på dato så jeg skulle jo gjerne brukt litt før den blir for gammel

Har også en pakke Fiber Husk hjemme, men der er det vell kansje noen karbohydrater som kan suges opp..?

Tenkte at det kansje var en ide å bruke i for eksempel panekakerøra, og i ommeletten for å få mere fyll til magesekken, som er glad i fyll

Håper noen har erfaring og kan svare meg på spørsmålene mine!?

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 11:40   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: psylliumfrø

psyllium frø skaller, er det det du mener?

det brukes som forebyggende mot forstoppelse. når man tar dette pluss drikker masse vann så lager frø skallene et slim i tarmene som gjør at maten glir lettere ned. og tro meg det virker.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 11:54   #3
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: psylliumfrø

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

psyllium frø skaller, er det det du mener?

det brukes som forebyggende mot forstoppelse. når man tar dette pluss drikker masse vann så lager frø skallene et slim i tarmene som gjør at maten glir lettere ned. og tro meg det virker.

ja det er det jeg mener

Men før tok jeg ofte å bløtet opp en ss i et glass vann i 2timer, og det mettet kjempe bra! Spiste selfølgelig bittelitt ved siden av da.. men jeg har ikke merket noe på avføringen min... den gikk som normalt når jeg gjorde dette...

trur du jeg kan fortsette med dette nå som jeg er på ketolysekur, hvis jeg ikke blir mett av lunch salaten for eksempel?

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 12:18   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: psylliumfrø

ja hvorfor ikke. hvis det funker så.. jeg syns sånne frø skaller i vann er usje-ekkelt. prøvde en gang og aldri mer. jeg har det i youghurt. da smaker det godt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 15:47   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: psylliumfrø

Men er problemet ditt at du ikke føler deg mett nok? For da spørs det nok om du bør titte på kostholdet ditt, istedetfor å ty til "fyll". Det å føle seg mett er en sammensatt greie.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 15:48   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: psylliumfrø

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men er problemet ditt at du ikke føler deg mett nok? For da spørs det nok om du bør titte på kostholdet ditt, istedetfor å ty til "fyll". Det å føle seg mett er en sammensatt greie.

Signerer

*nikker veldig iherdig*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-05-06, 19:01   #7
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: psylliumfrø

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men er problemet ditt at du ikke føler deg mett nok? For da spørs det nok om du bør titte på kostholdet ditt, istedetfor å ty til "fyll". Det å føle seg mett er en sammensatt greie.

Må kansje innrømme at det er ikke det at jeg er så inmari sulten men jeg lider av trøstespising, og da forveksler jeg andre følelser med å vere sulten! Den følelsen av å fylle ordentlig opp er så deilig. Får ro inn i meg, og jeg slapper mere av. Smaken på hva jeg spiser spiller ingen rolde når det er sånn jeg har det... Jeg driver med terapi for problemet mitt men intil jeg er helt kvit det må jeg ha noe!

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 03:18   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: psylliumfrø

Hm.. nå er du inne på et område som jeg ikke har peil på, altså trøstespising/spiseforstyrrelser.

Men! Det jeg tror jeg har litt peil på - har du snakket med terapeuten din om dette? Kanskje hun/han har noen tips angående dette..

Det finnes også et eget forum her inne for de som har et problematisk forhold til mat. Vet ikke helt hvordan man får tilgang dit, men send PM til f.eks Lise.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 10:39   #9
SjokoMons
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 60
SjokoMons er ny på veien

Sv: psylliumfrø

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm.. nå er du inne på et område som jeg ikke har peil på, altså trøstespising/spiseforstyrrelser.

Men! Det jeg tror jeg har litt peil på - har du snakket med terapeuten din om dette? Kanskje hun/han har noen tips angående dette..

Det finnes også et eget forum her inne for de som har et problematisk forhold til mat. Vet ikke helt hvordan man får tilgang dit, men send PM til f.eks Lise.

Takk for veiledning, for du hjelper meg jo med det Har vert i terapi for dette problemet i mange år så jeg har tydligvis mye å jobbe med! ting tar litt tid her Skal prøve å få kontakt med Lise

__________________
Ting Tar Tid
SjokoMons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose virker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizzabunn med havre, soyaflak og psylliumfrø mofe Annen mat 4 13-07-08 15:19
mofebrød nr. 2 med havre, psylliumfrø og nøtter mofe Bakst 6 16-03-05 18:14
Psylliumfrø og ibux mofe Fysisk og mental helse 5 13-01-05 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no