Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

glutenfritt mel..

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-05, 18:06   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

glutenfritt mel..

når jeg gikk på ungdomskolen var jeg med mamma en gang til en naturmedisiner, han testa meg for mang matvarer ved å legge matvaren på en plass og måle i hånden min med en annen ting.. husker ikke helt dette..

men uansett så fikk jeg en lang liste over ting jeg burde holde meg unna,

mel,
poteter
sukker
margarin
osv.

når jeg tenker over dette så er jo dette karbovarer.

og etter dette gikk jeg over på glutenfri kost og uten sukker og melk om jeg ikke husker feil.

fikk masse energi og gikk ned i vekt.. akkurat som nå..

men da spiste jeg glutenfritt mel.

og da kommer jeg til spørsmålet mitt:

Tror dere jeg kan spise glutenfri mat uten å legge på meg så fort??

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 20:44   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: glutenfritt mel..

Opprinnelig lagt inn av Helene

når jeg gikk på ungdomskolen var jeg med mamma en gang til en naturmedisiner, han testa meg for mang matvarer ved å legge matvaren på en plass og måle i hånden min med en annen ting.. husker ikke helt dette..

men uansett så fikk jeg en lang liste over ting jeg burde holde meg unna,

mel,
poteter
sukker
margarin
osv.

når jeg tenker over dette så er jo dette karbovarer.

og etter dette gikk jeg over på glutenfri kost og uten sukker og melk om jeg ikke husker feil.

fikk masse energi og gikk ned i vekt.. akkurat som nå..

men da spiste jeg glutenfritt mel.

og da kommer jeg til spørsmålet mitt:

Tror dere jeg kan spise glutenfri mat uten å legge på meg så fort??

nja det kommer anpå men jeg går lettere ned i vekt med glutenfri kost .... altså jeg får lavt stoffskifte av gluten ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 20:51   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: glutenfritt mel..

Du får prøve da vettu.
Du tåler gjerne et litt høyere karbenivå når kroppen din slipper å stresse med mat som belaster den i tillegg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 21:07   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: glutenfritt mel..

det skader jo ikke å spise glutenfri mat selv om man ikke har cøliaki... men er det så mye glutenfritt lavkarbomat å få tak i da?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 21:36   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: glutenfritt mel..

Takk for svar dere... jeg tenkte no ikke på lavkarbo da :P men pizza bunner og slikt når jeg har kommet ned i vekt.

glutenfritt smaker jo ikke like godt.. men det er helt greit.. og med nok fiberhusk og sånt så blir det mye bedre og.. jeg lærte teknikken sist jeg holdt på med det..

men lise har vel litt rett i det med at kroppen klarer ikke å fordøye mat den vil ikke vil ha samtidig som karbohydrater.. at jeg da klarer å fordøye mer om det slipper å bli dopet på gluten.

jeg tålte heller ikke spelt på den testen.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 21:59   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: glutenfritt mel..

Nei, for spelt har også gluten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 22:31   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: glutenfritt mel..

Opprinnelig lagt inn av Lise

Nei, for spelt har også gluten.

JA ! det er mange som tror det er glutenfritt ! men glutenfrie produkter er ofte/ alltid tilsatt sukker , stivelse, dryesukker og et berg av konserveringsmidler - så gluten produkter er ofte "renere " men når man baker selv blir det jo noe annet da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskekaker uten mel Muskat Middag 9 29-06-07 11:20
Glutenfritt lavkarbobrød nøtta Lavkarbo generelt 4 19-09-05 22:01
Glutenfritt brød elian Lavkarbo generelt 3 05-09-04 15:34
Trøtt støtt???? Skorpia Lavkarbo generelt 5 06-02-04 19:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no