Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Torsdag-veietråden (for alle som vil)

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-08, 08:01   #126
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Nuhdah!!!
Omsider - en halv kilo ned....
Siden i går - eller siden sist mandag alt ettersom hvordan man regner siden vekta nå har stått stille i tolv dager før denne ene lille halve kiloen pent måtte krype til korset og komme seg ut av kroppen

Har nå gått på ed fase 1 de siste dagene - dag tre i dag. Håper det fortsetter noen kilo til nå.........

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 08:11   #127
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

God morgen alle glade torsdagsveiere
Her har det ikke gått ned, men faktisk litt opp. 600 gram for å være mer spesifikk.
Men det er ikke så aller verst likevel, med tanke på at jeg har hatt mange dager med "vanlig" mat (ufrivillig), pluss at jeg går over på generell lavkarbo nå. Så må si meg fornøyd likevel idag jeg Så går det nok rette veien etter hvert
Ha en strålende dag dere

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 09:02   #128
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Det går opp og ned her i verden!

24.04.08 90.9 kg
01.05.08 90.6kg
08.05.08 89.4kg
15.05.08 88.9kg
22.05.08 89.8kg

Ikke så veldig glad for denne oppgangen, men har en tro på at det skyldes mye vann.

Da jeg for mange år siden gikk på GR, satt vi tallene inn i en graf. Min så ut som en trapp. Mye ned en uke, mensen ikke ned, mye ned neste uke før det var stopp igjen uka med eggløsning.
Ser ut som om jeg er litt der igjen.
En annen ting er at denne vekten er vel den jeg har stått lengst stille på i hele mitt voksne liv.

Det positivet er at blodsukkeret mitt var på under 6 for første gang på lenge og målebåndet viser minus på et par steder!

Går på med krum hals og håper på penere tall neste uke!!!

Lykke til videre, alle sammen!

__________________

Sist redigert av Kitt : 22-05-08 kl 09:34.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 09:03   #129
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Så var det torsdag igjen.
Jeg var såå nervøs og negativ til å veie meg idag, men så hadde jeg gått ned 200 gram! Ned er ned og jeg er glad for det,
nedgang hadde jeg ærlig talt ikke forventa, siden jeg mistenkte forrige veiing for unaturlig lav.

Målet er 64,0 kg.
17.04. 66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 09:53   #130
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

JIPPI JIPPI JIPPI JIPPI!!!!
Ned 4 kg på 14 dager!!!!!! HURRA HURRA!!!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 10:01   #131
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Gratulerer Kristin!!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 10:05   #132
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Kjempebra, Kristin!

Grattis!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 10:05   #133
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Heia Kristin! Kjempeflott!!!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:41   #134
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

wow kristin!

og til dere andre også... jeg har kommet litt ut av det, hva veide jeg lissom.. men tror jeg først skal rapportere når jeg er nede igjen på 90.
For jeg SKAL jo det! (1,8 kilo til) men det kan nok ta litt tid...
Har ikke tenkt å være streng med meg selv til helgen!... SPA med gerd da blir det ikke noe Eurodiett på meg gitt... og kanskje

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:27   #135
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Heia Kristin Så bra!
Og Distrea, heldige du som skal på spa med Gerd...hørtes nydelig ut. Ha en herlig spa-helg

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 18:30   #136
majama
Seniormedlem
 
majama sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.579
majama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt avmajama har veldig mye å være stolt av

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Gratulerer Kristin Du er kjempeflink!!!

Selv har jeg gått ned 0,9 kilo denne uken også, er kjempe glad for det

__________________


Startdato 170408 Min journal


majama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:05   #137
nettih
Juniormedlem
 
nettih sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: oslo
Alder: 55
Innlegg: 37
nettih er på en erverdig vei

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

stå på Distrea. har egentlig veiedag i dag jeg også men venter til neste torsdag og joiner dere. 17 mai var litt .....så jeg vil ikke bli dårlig humør ved å veie meg i dag

__________________
Join me in the Phentermine support group!

nettih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 20:41   #138
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Regner med dette var et engangs-tilfelle. De forrige 14 dagene så gikk jeg opp altså
Men det er glemt nå, nå er jeg bare happy!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:52   #139
karboklovn
Juniormedlem
 
karboklovn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 28
karboklovn er på en erverdig vei

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Jeg har vært på weekendtur til karbohydratenes hjemland, Italia, og kunne selvsagt ikke la noen dum diett ødelegge ferien. Så jeg har proppet meg på trerettere med risotto, pasta, lasagne og potater, selvsagt skylt ned med anseelige mengder vin og øl. For ikke å snakke om is, mmm de har god is i Italia!

Jeg fryktet dermed det verste da det var dags for å krype opp på vekten igjen i dag morges. Men, vekten viste "kun" 89,7, noe som utgjør en differanse på kun +0,3 siden sist! Så jeg var naturligvis glad at jeg stod på stedet hvil, men på den annen side ligger jeg nå to uker etter skjema og må virkelig ta meg sammen fremover mot St. Hans nå om jeg skal klare å komme ned under 85! Blir bare laksepølser og kyllingfilét heretter.

karboklovn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:56   #140
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Wao, det må jeg si! Du har sikkert forbrenningen i orden da

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 08:54   #141
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

And here are the results of the ......

01.05.08 90.6kg
08.05.08 89.4kg
15.05.08 88.9kg
22.05.08 89.8kg
29.05.08 89.2kg

På vei nedover igjen i hvert fall!

350g i uke siste 4 uker er jo ikke så verst! Sånn egentlig!

Veide meg på Tanita- vekt forrige torsdag kveld. Hadde gått ned 7.1kg siden første gang i september, og av de var 5.2kg fett og 1.4kg vann. Fornøyd med det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 09:05   #142
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Netto vekttap siden forrige torsdag er halvannen kilo.

Men - veide meg på tanitavekt i går - jeg har fått litt mer vann i kroppen, så tapt fett de siste fem ukene er 10,5 kg!!!!

Åtte kilo de siste fire ukene siden sist tanita-veiing gir jo snitt på to kilo i uka.

Nå skal jeg skjerpe meg på saltet (er altfor glad i salt), og kvitte meg med det ekstra vannet. Er helt "høy" på tallet 10,5 kg fett.

Skriver det en gang til jeg... 10,5

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 10:13   #143
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Så utrolig bra, Smilefjes!

Skjønner godt at du "svever"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 11:16   #144
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

oioi... var det torsdag allerede.... men jeg vil ikke veie meg på en stund jeg

dere andre

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:22   #145
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Hallo Distrea - hvordan går det? begynner sulten å slippe taket?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 09:18   #146
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Jeg rakk ikke innom her igår, men veide meg idag og later som det er torsdag
Ned ned ned...hurra Ikke mye da, men 400 gr er ikke til å kimse av
Ha en super helg
Og så flinke alle dere andre har vært også.

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 09:28   #147
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Jeg later også som det er torsdag, og ny veiing ble opp 300 gram.

Jeg har spist altfor mye etter klokka 1800 de siste dagene og tror det er derfor.


Målet er 64,0 kg.
17.04.
66,90 kg.
24.04. 66,30 kg. (-0,60)
01.05. 66,80 kg. (-0,10)
08.05. ------ ingen veiing, var på ferie
15.05. 65,90 kg. (-1,00)
22.05. 65,70 kg. (-1,20)
29.05. 66,00 kg. (-0,90)

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 10:25   #148
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Slenger meg inn her, jeg. Er redd jeg knekker hele helga ved å ta dette på fredager. Men tror jeg venter til etter første besøk på Lindbergklinikken!

God helg, mennesker, sees en torsdag i framtiden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 08:04   #149
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

-1,5 kg denne uka gett, og veldig fornøyd med det
Og idag har jeg fri fra jobb og skal bare kose meg

Ha en strålende solskinnsdag dag folkens

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 09:11   #150
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Hyyyyl!!!
1,5 kilo opp... Siden TIRSDAG!

Jeg ligger i stabil ketose og spiser under 1000 kalorier per dag - samt trener, så fett er det _ikke_.

Men jeg kan jo ikke fortsette å ese ut vann lenger snart... Fingrene er numne og hovne og føttene det samme. Føler meg helt sprengt av alt dette vannet snart... Vurderer seriøst en tur til legen snart - blir helt stressa av dette jeg. Har nå lagt på meg seks kilo med vann siden jeg gikk i ketose...

Går på allergimedisiner i tilfelle det kunne være allergi - ingen bedring. Drikker et par kopper te ila dagen - ingen bedring. Blodtrykket er supert, så det er ikke derfor... Gode ideer mottas med takk...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no