Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-07, 20:18   #1
silva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
silva er ny på veien

Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Overalt skrives det at ketolysekuren er beregnet for overvektige 15kg+++. Hvorfor??? har begynt på den og de virker!!! Har BMI på 22, og regnes ikke som overvektig... Mitt problem er at ALT sitter på lår og legger, dvs at jeg er slank fram til midjen (61 cm!!!) men så er det en del for mye... Skyldes cellulitter, tror jeg. Har tre barn og hver gang jeg var gravid, gikk jeg opp over 25kg. Måtte på ekstrme kurer etter hver gang for å komme ned i ønsket størrelse (36 . Lavkalloridiett var løsningen de to første gangene. Virket fantastisk og jeg klarte å komme ned i 60- 62 kg (jeg er 176 høy). Er lyst å prøve noe annet denne gangen enn å telle kallorier. Før sommeren gikk jeg ned fra 82 til 72 kg. Er nå på 70 og vil ned litt til (62 - kanskje?) Hvorfor står det overalt at ketolysekuren er ikke for meg? passer den ikke for de siste 10 kg? Har masse fett på lårene som skal forbrennes!!!

silva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- lavkallori :) egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:36   #2
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

når du er 176 høg kan vel du ikke klassifiseres som overvektig før du er 79 kilo?
Jeg er 168 og er jeg over 70 så er jeg overvektig ut i fra div tabeller...
Så at du har de sisste ti .. vet jeg no ikke..Må vel ha så og så stor fettprosent før det virker sikklig tror jeg..
Torkil har skrevet at det er ikke sikkert man kommer under en bmi på 25

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:46   #3
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Kanskje du er litt slik som meg?
Jeg er normalvektig i følge BMI, men hadde drøyt ti kilo for mye som resultat av snagerskap. INGEN slankekurer bet på meg. Kroppen min holder VELDIG godt på kiloene sine. Nå har jeg mistet halvparten med ketolyse, så for meg funker det selv om jeg har normal BMI.

Min teori om meg selv er at BMIen min ble litt oppfucket og rar av svangerskapet.
Jeg har virkelig noen kilo til overs selv om jeg var normalvektig.
Kanskje det er tilfellet hos deg også?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:53   #4
silva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
silva er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Kanskje du er litt slik som meg?
Jeg er normalvektig i følge BMI, men hadde drøyt ti kilo for mye som resultat av snagerskap. INGEN slankekurer bet på meg. Kroppen min holder VELDIG godt på kiloene sine. Nå har jeg mistet halvparten med ketolyse, så for meg funker det selv om jeg har normal BMI.

Min teori om meg selv er at BMIen min ble litt oppfucket og rar av svangerskapet.
Jeg har virkelig noen kilo til overs selv om jeg var normalvektig.
Kanskje det er tilfellet hos deg også?


ÅÅÅ, tusen takk for oppmuntring! min kropp er overvektig på "nederste delen" - og da - veldig!!! Dette er også resultat av svangerskapet og hormonene, tror jeg. Har klart å gå ned to ganger, så vet at jeg klarer en gang til... bare det går ikke oppover med egg og bacon

__________________


silva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- lavkallori :) egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:54   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Kanskje du er litt slik som meg?
Jeg er normalvektig i følge BMI, men hadde drøyt ti kilo for mye som resultat av snagerskap. INGEN slankekurer bet på meg. Kroppen min holder VELDIG godt på kiloene sine. Nå har jeg mistet halvparten med ketolyse, så for meg funker det selv om jeg har normal BMI.

Min teori om meg selv er at BMIen min ble litt oppfucket og rar av svangerskapet.
Jeg har virkelig noen kilo til overs selv om jeg var normalvektig.
Kanskje det er tilfellet hos deg også?

Kroppen endrer seg jo etter svangerskap også da. Hoftene blir ofte breiere, låra også for ikke snakke om at meget mange damer har gått opp en størrelse i sko etter fødsel. Å tro at kroppen skal bli slik den var FØR fødsel er kanskje litt naivt. Det er bare en gang slik det er..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:42   #6
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Godt at det er flere som ikke har mer enn 10kg. Jeg har og en bmi som sier jeg er normalvektig... Men har alltid vært 5-6 kg lettere enn jeg er no og vil gjerne tilbake der.. Begynte omtrent samtidig som lollypop og har tatt av snart halvparten.
Har riktig nok gått opp igjen litt de siste 14 dager men fikk mensen i dag så da er det nok forklaringen.
Har ikke vært så aktiv som lollypop, litt av grunnen er at jeg ikke har følt meg så veldig velkommen fordi jeg "bare" skal ha av noen få kg.

Jeg er kun 150 høg og å veie 50-52 kg for meg er for mye.. jeg vil ned til 46 slik jeg var for 5 år siden.
Jeg er sikker på at 5 kg på meg er like mye som 10 kg for en som er 170 eller mer ... hehe.... innbiller meg iallefall det...
Kg har kommet sakte på og de skal av....
Iallefall kjekt at det er flere som har bare litt som skal av

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 23:37   #7
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kroppen endrer seg jo etter svangerskap også da. Hoftene blir ofte breiere, låra også for ikke snakke om at meget mange damer har gått opp en størrelse i sko etter fødsel. Å tro at kroppen skal bli slik den var FØR fødsel er kanskje litt naivt. Det er bare en gang slik det er..

Klart det er naivt. Men det tror jeg ikke noen av oss forventer heller.
Det er ikke det det handler om. De av buksene mine som var tettsittende og ikke stretchy fra før svangerkskapet har jeg allerede gitt bort.
Det handler om å fjerne det som helt tydelig er overflødig fett.

Kroppen forandrer seg etter svangerskap og fødsel. F eks puppene mine har gått fra spretne b-cup til lange c-cup. De får jeg nok ikke slanket tilbake. De har rett og slett tatt heisen noen etager ned...

Mage, rumpe og lår skal derimot få svi litt. Bekkenet og hele hoftepariet er bredere enn før, det får jeg bare leve med, men det gjør heller ikke noe. Men mye av fettet som ligger utenpå der igjen skal bort.

Hormonene og slikt under svangerskapet "ødelegger" sikkert BMI-treffsikkerheten for noen. Det går jo ut over muskulatur osv, og kroppen lagrer fett som en gal for å ha reserver til ammeperioden.
Men forsvinner de når man ammer? NEIDA!

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 23:52   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Det høres jo vanvittig lite ut med under 65 kg på 176 cm. Jeg veier 83 kg nå og er 174 cm høy. Folk sier til meg at jeg ikke trenger å gå ned mer, men jeg skal ned ca. 8 kg til. Jeg kan ikke veie under 70 kg, da ser jeg faktisk syk ut, levende skjelett!
Men kanskje det er fordi jeg har tung beinbygning?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 23:58   #9
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Hvorfor anbefalt til folk med vesentlig overvekt?

Jo fordi det er de som har den ubalansen. Å drive å kødde med hormonsystemet sitt på den måten når det ikke er i ulage virker ganske dumt på meg.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 07:47   #10
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Jeg har bmi 35 da jeg startet... jeg har sliti med vekta siden jeg var 18 år..er nå 39...



Jeg mener ketolyse er for overvektige...bmi 22..burde ikke kvalifisere til slanking... ikke rart det er slankehysteri når folk med så lave bmi skal slanke seg. De har jo ikke noe helseproblem i det heletatt..det er jo bare en kosmetisk greie lissom.

Jeg mener man er kvinner...kvinner skal ha litt runde hofter og litt rompe...og særlig etter at man har fått barn...skjønner ikke hva som er så gæli med det???

Det fokuseres hele tiden på at man skal være syltynn...skranglete beinete...Hvorfor?

Jeg syns damer med former er mye penere enn beinrangler...

Og hva slags signal sender man ut til barna sine når man har en bmi på 22 og må slanke seg????

For meg er det pga av helsen jeg gjør det. Å ha høy bmi er farlig for hjerte og karsykdommer... En bmi på 22 tviler jeg på er farlig for det.

Det burde fokuseres mye mere på fordelene med å gå ned fra overvektig til normalvektig.

Jeg er fornøyd lissom hvis jeg kommer under 30 i bmi...har ingen ambisjoner om å bli 68 kg..jeg er 1.66 m... Skjønner ikke at jeg skal bli noe lykkeligere fordi om jeg blir 68 kg istedet for 75 kg f.eks... t.o.m 80 kg er jeg fornøyd med. Jeg var 97,8 da jeg begynte.

Tror trim og trening er bedre for folk med så lave bmi'er...trening av lår og mage og rompe fremfor å slanke seg. Er min mening. Pluss riktig kosthold selvfølgelig.

Mulig jeg tar feil,men det er min mening.

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 07:52   #11
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Signerer fullt og helt på geysirland sitt innlegg! Godt sag!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 09:38   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Nå har ikke jeg lest ketolyse boka. Det jeg lurer på er.... står det virkelig ikke forklart hvorfor ketolyse ikke passer for en med BMI på 22?
Håper det kommer med i en eventuelt ny bok... Forstår at vi alle har våre problemer og ønske om å se ut sånn eller slik, men her inne er det folk som sliter og har slitt med vekta i ALLE år... BMI på over 30... ja stort sett folk som ER sykeligovervektig, eller som har vært det og valgt og fortsette å leve lakarbo selv om de ikke trenger gå ned med.
Så sorry.... det er ikke så lett å være medfølende her.

Jeg foreslår et kostholds og treningsforum som det er flere som deg, sikkert enklere med råd og veiledning av folk som kjenner seg igjen i det du skriver.
Nå sier jeg ikke at lavkarbo ikke er noe for deg asså, har tro på det for alle jeg. Men får å bli tynnere i beina... må det kanskje noe mer til.

Nå målte jeg datteren min på 10 år rundt livet.... og HUN var 62. hun er 145 høy og ikke tykk.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:12   #13
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Hei. Du beklager om jeg trekker støtten min her nå, ikke meningen det.
MEN, nå ser eg at jeg ikke leste hovedinnlegget ditt bra nok.
Du er 176 høy, og veier 70 kilo?
Og vil ned til 62! Jeg må bare beklage at jeg ikke kan støtte deg lenger.
At BMI blir litt rar etter et svangerskap er en ting, men dette er IKKE det samme som hos meg.
Jeg er i 168 høy og veier like mye som deg. Og jeg nærmer meg målet nå.
Jeg hadde mye mer da jeg startet. Beklager altså, men det finnes gremser for hvor rar BMI man kan ha. Jeg vil jo ikke oppmuntre noen til spiseforstyrrelser heller.
Er du HELT sikker på at du trenger å gå ned?
Selulitter er ikke det samme som overvekt vet du.
Hva med en tur til legen for en samtale?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:16   #14
silva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
silva er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

Jeg har bmi 35 da jeg startet... jeg har sliti med vekta siden jeg var 18 år..er nå 39...



Jeg mener ketolyse er for overvektige...bmi 22..burde ikke kvalifisere til slanking... ikke rart det er slankehysteri når folk med så lave bmi skal slanke seg. De har jo ikke noe helseproblem i det heletatt..det er jo bare en kosmetisk greie lissom.

Jeg mener man er kvinner...kvinner skal ha litt runde hofter og litt rompe...og særlig etter at man har fått barn...skjønner ikke hva som er så gæli med det???

Det fokuseres hele tiden på at man skal være syltynn...skranglete beinete...Hvorfor?

Jeg syns damer med former er mye penere enn beinrangler...

Og hva slags signal sender man ut til barna sine når man har en bmi på 22 og må slanke seg????

For meg er det pga av helsen jeg gjør det. Å ha høy bmi er farlig for hjerte og karsykdommer... En bmi på 22 tviler jeg på er farlig for det.

Det burde fokuseres mye mere på fordelene med å gå ned fra overvektig til normalvektig.

Jeg er fornøyd lissom hvis jeg kommer under 30 i bmi...har ingen ambisjoner om å bli 68 kg..jeg er 1.66 m... Skjønner ikke at jeg skal bli noe lykkeligere fordi om jeg blir 68 kg istedet for 75 kg f.eks... t.o.m 80 kg er jeg fornøyd med. Jeg var 97,8 da jeg begynte.

Tror trim og trening er bedre for folk med så lave bmi'er...trening av lår og mage og rompe fremfor å slanke seg. Er min mening. Pluss riktig kosthold selvfølgelig.

Mulig jeg tar feil,men det er min mening.


Beklager virkelig at mitt innlegg provoserte deg. Var ikke meningen. Problemet mitt er, som jeg forklarte før, er ikke bmi, men Hvordan fettet er fordelt i kroppen - nesten alt for tynn oppe, og tykk nede! Kan ikke komme i støvletter pga tykke legg.... I tillegg er jeg ikke den som har lyst å leve på grønsakker rasten av livet. Jeg spiser stort sett hva jeg vil og pleier å gå opp/ned 2-3 kg stadig vekk. Men svangerskap er noe meget komplisert for meg. ALT legges på meg, går opp 2-3 kg i uke, uten at jeg spiser alt for mye. Meget slitsomt, allikevel har jeg fått 3 flotte barn, og mener ikke at jeg er slankehysterisk. Alle 3 gangene ble jeg + 25 kg etter fødselen, dvs 85++... Etter førstemann tok det 2 år før jeg forstod at MATINTAKET er det som skal til for å gå ned... trening hjalp ikke i det hele tatt. Tenk om jeg ikke hadde gått ned, da hadde det vært + 75 kg totalt.... Tro meg, kroppen min holder på fettet! Den slipper ikke før den MÅ! I tillegg så TRIVES JEG IKKE i kroppen da jeg må bruke klær i str 42-44 i bukser, og fortsatt S/M på overdelene. Uansett hvor mye jeg slanker meg, er det ikke sjans at jeg mister mine "kvinnelige" former. Sånn er jeg bygd, rett og slett... Og jeg vet like godt som alle dere hvor tøft det er å være overvektig, og hvor mye viljestyrke som skal til for å gå ned (spesielt med masse god mat på bordet hver eneste dag). I tillegg så vil jeg si, at jeg mener ikke at hele værden skal være slank. Så kjedelig hadde det vært! mIn mann bruker XXXL og jeg er kjempeglad i han! Vil ikke at han skal gå ned en gram (med mindre han er VELDIG lyst selv). Men jeg trives best i str. 36-38, og synes faktisk det er veldig viktig å like seg selv!!! Dette er en del av å være kvinne/ jente! Synes ikke man skal tenke bare på helse....

Hilsen

__________________


silva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- lavkallori :) egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:20   #15
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Vanlig lavkarbokosthold stabiliserer også hormonsystemet ditt og omfordeler fettfordelingen på kroppen, så selv om Ketolyse virker, så synes jeg det er unødvendig på en med en BMI på 22 (selv om BMI i seg selv ikke er den beste indikatoren på individnivå, men lell). Kanskje du kan prøve deg på Fedons filosofi i stedet, og se hvor det fører deg hen i løpet av et halvt år. Vi må ha tålmodighet med kroppene våre. Jeg er tilhenger av å begynne forsiktig, og fortsette med det så lenge det fungerer, og så dersom det ikke fungerer trå til med litt mer kluter.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:21   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av silva, her.

Overalt skrives det at ketolysekuren er beregnet for overvektige 15kg+++. Hvorfor??? har begynt på den og de virker!!! Har BMI på 22, og regnes ikke som overvektig... Mitt problem er at ALT sitter på lår og legger, dvs at jeg er slank fram til midjen (61 cm!!!) men så er det en del for mye... Skyldes cellulitter, tror jeg. Har tre barn og hver gang jeg var gravid, gikk jeg opp over 25kg. Måtte på ekstrme kurer etter hver gang for å komme ned i ønsket størrelse (36 . Lavkalloridiett var løsningen de to første gangene. Virket fantastisk og jeg klarte å komme ned i 60- 62 kg (jeg er 176 høy). Er lyst å prøve noe annet denne gangen enn å telle kallorier. Før sommeren gikk jeg ned fra 82 til 72 kg. Er nå på 70 og vil ned litt til (62 - kanskje?) Hvorfor står det overalt at ketolysekuren er ikke for meg? passer den ikke for de siste 10 kg? Har masse fett på lårene som skal forbrennes!!!

Siden du går på kuren, regner jeg med at du har ketolyseboka og har lest den. Der står det hvorfor kuren er beregna for overvektige. Og du kan lese på www.ketolyse.no Du kan sikkert sende en mail til legen Torkil Andersen som har skrevet boka å spørre.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:24   #17
silva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
silva er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Vanlig lavkarbokosthold stabiliserer også hormonsystemet ditt og omfordeler fettfordelingen på kroppen, så selv om Ketolyse virker, så synes jeg det er unødvendig på en med en BMI på 22 (selv om BMI i seg selv ikke er den beste indikatoren på individnivå, men lell). Kanskje du kan prøve deg på Fedons filosofi i stedet, og se hvor det fører deg hen i løpet av et halvt år. Vi må ha tålmodighet med kroppene våre. Jeg er tilhenger av å begynne forsiktig, og fortsette med det så lenge det fungerer, og så dersom det ikke fungerer trå til med litt mer kluter.



Jeg er ikke den "tålmodige" typen, dessverre . Vil gå ned og så spise hva jeg vil etterpå.... men skal prøve å lese litt av Fedon... vet ikke så mye om filosofien hans. Takk for tipset!!!

__________________


silva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- lavkallori :) egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:30   #18
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av silva, her.

Jeg er ikke den "tålmodige" typen, dessverre . Vil gå ned og så spise hva jeg vil etterpå....



Hva er vitsen med det???

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:32   #19
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av silva, her.

Tro meg, kroppen min holder på fettet! Den slipper ikke før den MÅ! I tillegg så TRIVES JEG IKKE i kroppen da jeg må bruke klær i str 42-44 i bukser, og fortsatt S/M på overdelene. Uansett hvor mye jeg slanker meg, er det ikke sjans at jeg mister mine "kvinnelige" former. Sånn er jeg bygd, rett og slett... Og jeg vet like godt som alle dere hvor tøft det er å være overvektig, og hvor mye viljestyrke som skal til for å gå ned (spesielt med masse god mat på bordet hver eneste dag). I tillegg så vil jeg si, at jeg mener ikke at hele værden skal være slank. Så kjedelig hadde det vært! mIn mann bruker XXXL og jeg er kjempeglad i han! Vil ikke at han skal gå ned en gram (med mindre han er VELDIG lyst selv). Men jeg trives best i str. 36-38, og synes faktisk det er veldig viktig å like seg selv!!! Dette er en del av å være kvinne/ jente! Synes ikke man skal tenke bare på helse....

Hilsen


At kroppen din holder på fettet skjønner jeg godt. Den har jo så lite å ta av. Reagerer du ikke på det su sier selv? Du er 176 høy, og vil komme deg inn i klær i str 36!!! Det er sykelig tynt syns jeg. Innimellom ser man jo jente som det på gata, og vet du jeg brekker meg nesten når jeg ser dem. Det er VONDT i øynene. Og du VIL være som dem?
Vet du, bukser i str 40 når man er så høy viser at du er tynn fra før av. Og det er underkroppen din som er feit sier du?
Jeg blir nesten litt redd for anoreksia når jeg leser innleggende dine.
Dette er ikke sunt. Og det at du vil spise hva du vil etter å ha godt ned er ikke mulig. Da raser du opp igjen. Å slanke seg når man er så slank fører ikke til mye annet enn at du ødelegger forbrenningen din og må leve på ekstrem slankekost for å holde deg dær du er i dag.

Bare det at du vil slanke deg når du selv sier du er nesten for tynn på overkroppen er jo litt rart. Du kan ikke isolasjonsslanke deg.
"Kjære kroppen min, slank deg ,men bare lår og legger...."

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 10:39   #20
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av silva, her.

Jeg er ikke den "tålmodige" typen, dessverre . Vil gå ned og så spise hva jeg vil etterpå.... men skal prøve å lese litt av Fedon... vet ikke så mye om filosofien hans. Takk for tipset!!!

Du forstår det at når du begynner å spise det du vil igjen, så vil du oppnå samme resultatet en gang til sant? Og så er det på an igjen, med ny kur.

Det er nettopp derfor jeg skriver det jeg skriver. Dersom du kan legge om til Fedons filosofi, og spise ikke bare etter en kur, men etter en filosofi, som du skjønner, som gir deg lov til å spise ganske mye, så blir det lettere for deg å beholde kroppen slik du ønsker. Det at du ikke har tålmodighet nå, det betyr ikke at du er slik statisk, men at du har noe å lære for å komme dit du ønsker å være. For jeg går ut i fra at du ikke ønsker å befinne deg i en evig karusell av streng kur avløst av spise hva du vil for så å gå på streng kur, for så å spise det du vil, og så bare gå mer og mer opp i vekt fordi du klusser sånn med forbrenning og hormonsystemet ditt ... Da er det vel bedre å bruke litt tid på å gå ned, å finne noe du kan leve godt med, og ha noen måltider der du spiser "ulovlig" innimellom på spesielle dager. Du må være snill med deg selv.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 11:42   #21
silva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
silva er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.



Hva er vitsen med det???

jeg pleier ikke å gå opp i vekt med mindre jeg er gravid! Uansett hva jeg spiser!. Men jeg går heller ikke ned... dette må jeg jobbe med!


Til dere som mistenket anoreksia. Er ikke i nærheten av det. Er 34 år, har tre flotte barn og vil fortsatt være slank i noen år til!!! Har absolutt ingenting med tenåringenes slankehysteri å gjøre. Ber om forsåelse... bare, og hadde bare et spørsmål...

__________________


silva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- lavkallori :) egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 12:13   #22
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av silva, her.

jeg pleier ikke å gå opp i vekt med mindre jeg er gravid! Uansett hva jeg spiser!. Men jeg går heller ikke ned... dette må jeg jobbe med!


Til dere som mistenket anoreksia. Er ikke i nærheten av det. Er 34 år, har tre flotte barn og vil fortsatt være slank i noen år til!!! Har absolutt ingenting med tenåringenes slankehysteri å gjøre. Ber om forsåelse... bare, og hadde bare et spørsmål...

du med dine 22 i BMI ber om forståelse av oss med over 30 i BMI, for at du syns det er urettferdig at ketolyse er for folk med over ti kilo overvekt...Altså... i store og hele syns jeg ALL SLANKING er for overvektige jeg.
Men har alikevel forståelse for at du ønsker å gjøre noe med de delene som er for store for resten av kroppen, tror bare ikke SLANKING er tingen. Håper du finner ut av det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 12:30   #23
silva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Innlegg: 7
silva er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

du med dine 22 i BMI ber om forståelse av oss med over 30 i BMI, for at du syns det er urettferdig at ketolyse er for folk med over ti kilo overvekt...Altså... i store og hele syns jeg ALL SLANKING er for overvektige jeg.
Men har alikevel forståelse for at du ønsker å gjøre noe med de delene som er for store for resten av kroppen, tror bare ikke SLANKING er tingen. Håper du finner ut av det



sorry, tror ikke siden er for meg.... jeg klager ikke, ville bare spørre... syntes det var veldig spennende filosofi meg lavkarbo... så - er det ikke plass for meg i forumet, ønsker jeg det lykke til. p.s. forresten, hvis du leser nøye det jeg skrev, så slet jeg i 2 år etter første svangerskapet å komme i form og miste noen kg. Dessverre, det hjelper IKKE, for lårene blir bare enda større!

__________________


silva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- lavkallori :) egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 12:36   #24
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Opprinnelig lagt inn av silva, her.

sorry, tror ikke siden er for meg.... jeg klager ikke, ville bare spørre... syntes det var veldig spennende filosofi meg lavkarbo... så - er det ikke plass for meg i forumet, ønsker jeg det lykke til. p.s. forresten, hvis du leser nøye det jeg skrev, så slet jeg i 2 år etter første svangerskapet å komme i form og miste noen kg. Dessverre, det hjelper IKKE, for lårene blir bare enda større!

Jeg skrev i forje innlegg at lavkarbo er for alle, tror nemlig alle vil ha gevinst av lavlarbo kosthold. Men ikke som slankekur.
Det med bena dine ville nok ikke endret seg selv om du startet på ketolyse. Derfor rådet jeg deg til å se på trening/kosthold-forum som kanskje passet bedre for akkurat det med lårene.
Kostholdsmessig passer du her akkurat som alle andre

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 12:58   #25
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Jeg ville tatt en tur på treningsenteret pratet med en trener og spurt om tips til hva jeg kunne gjort med beina.

NÅr du slanker deg, så slanker du hele kroppen. Du slanker ikke bare beina, det er rett og slett helt umulig. Men du kan trene bare beina, og med trening og oppstramming så vil du se at omkretsen minker både her og der. Det blir muskler istedenfor.

Ellers kan jeg bare signere distrea.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på Ketolyse Bondejenta Ketolysekuren 20 10-03-07 12:44
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no