Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå begynner det å skrante ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-08, 13:09   #1
!Skrammel!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 22
!Skrammel! er på en erverdig vei
Exclamation

Nå begynner det å skrante ...

Hei! Jeg begynte på ketolyse kuren etter jul! Jeg har til nå gått ned 6.8 kilo! jeg super fornøyd! MEN..... Jeg er nå så sinnsykt lei omelett at hvis jeg ser en til tror jeg at jeg må spy! jeg har spist det til forkost og lunsj i 2 mnd! Nå er det nok! hehe! Et sted må grensa gå!

Jeg har lest litt inne på "forkost forumet" men har litt vanskelig for å se hva som passer på ketolyse! Men hva er dette polarbrødet folk snakker om! Er det noe vi kan spise!? Hva spiser dere til frokost?

takk for hjelpen!

__________________
Skjønnhet veier ingenting!
!Skrammel! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 13:12   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Nå begynner det å skrante.....

Sprøstekt bacon og salat?
polarbrød med ost og skinke og smør.. deilig
Frokostpannekake=)

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 13:13   #3
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Nå begynner det å skrante.....

Må legge til at du har vært utrolig tolmodig som ahr spist det til bårde frokost og lunsj i 2 mnd.. det hadde jeg aldri klart..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 13:13   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nå begynner det å skrante.....

Enkel løsning: ikke spis omelett.
Gå på "bakst" her inne og se på brødoppskriftene, det er mange du kan bake og spise på ketolyse, feks. Isetbrød eller Lollypopbrød, begge har fått mye skryt og inneholder få karber. Ellers kan du spise middagsrester, feks. Det virker som om mange tror egg kun er frokost-mat, og at frokost kun kan være egg og eggelignende retter, men det er jo bare feil. Spis kald kylling, salater, middagsrester, suppe, lavkarbobrød (hjemmebakt), osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 13:43   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Nå begynner det å skrante.....

Disse kan anbefales:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13346

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:46   #6
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Nå begynner det å skrante ...

Når jeg går inn på oppskriftene sjekker jeg hvem det er som har lagt de ut. Er det noen som går på ketolyse er det jo greit. Ellers er det jo bare å bruke litt sunn fornuft.

Noen forslag
- Salat med ost, skinke og rømmedressing
- Lapper/ketolysebrød med div. pålegg
- Middagsrester
- Kylling
- Smoothie (godt til frokost)

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 23:38   #7
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Nå begynner det å skrante ...

NB! Regner med dette kan skje med flere så jeg bare formidler det ut... Vektnedgangen min stopper opp når jeg prøver ut de gode oppskriftene her inne... Lurer på om det kan være pga innhold av mye ost og kanskje fløte og rømme i maten. Lappene jeg fant oppskrift på her var en revolusjon for meg og jeg var så glad for å ha noe å legge pålegg på igjen.. men vektnedgangen uteble så nå har jeg ikke laget flere. Samme med lasagne med et lass ost i...

For meg er det viktig for motivasjonen å gå ned i vekt hver uke, så jeg må heller spise litt kjedeligere og så får jeg skeie ut en gang i mellom med alt det gode som dere andre spiser Sist jeg spiste så strengt som nå gikk jeg ned 1 kilo i uka men det går ikke fullt så smooth i denne runden.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 08:49   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Nå begynner det å skrante ...

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

NB! Regner med dette kan skje med flere så jeg bare formidler det ut... Vektnedgangen min stopper opp når jeg prøver ut de gode oppskriftene her inne... Lurer på om det kan være pga innhold av mye ost og kanskje fløte og rømme i maten. Lappene jeg fant oppskrift på her var en revolusjon for meg og jeg var så glad for å ha noe å legge pålegg på igjen.. men vektnedgangen uteble så nå har jeg ikke laget flere. Samme med lasagne med et lass ost i...

Det samme skjer her. Jeg må være streng på karbene, og lappene gir meg enda mer matlyst faktisk. Nøtteostemuffinsene er bedre da, de blir jeg stappmett av to stk med litt ost på. Omelett og eggerøre er det som hjelper meg nedover, samme hvor kjedelig det blir etterhvert. Men jeg er flink til å variere tilbehøret om jeg blir lei, bytter ut ost og skinke med f.eks. kjøttfeig, pizzakrydder og løk, med masse god sopp og urter eller tomat, purre, squash og urter, evnt med bacon og masse jarlsbergost. For meg hjelper det hvertfall veldig å bytte ut tilsetningene

Selv om jeg spiser egg som basis til frokost og lunsj, teller jeg ikke karber i den forstand, og spiser så mye grønnsaker jeg orker til middag

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no