Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Fase 2 - karbohydratopptrapping

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-09, 04:37   #1
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Fase 2 - karbohydratopptrapping

Da er jeg offisielt i ferdt med å gli inn i fase2. Jeg har enda en halv fløte og en boks creme fraiche igjen, men det får bli i noe tynn suppe eller noe sånt. Jeg trapper ikke veldig opp på karbene enda, så om jeg teller kaloriene i dem skal det nok gå bra.

Det vanskeligste nå blir nok å skulle kutte fettet. Jeg kommer nok ikke til å slutte å bruke smør fremfor margarin - men jeg kommer til å kjøpe stekespray for å begrense fettet. Magre oster skal også på plass i løpet av helgen.

Jeg har idag spist en fullkorntortilla, en liten bolle tomatsuppe og en salat med båte noen gulrotskiver og litt bønner. Jeg tenkte holde meg på ca to slike enheter med karbohydrater i en uke elller to nå, før jeg trapper opp mer. Målet mitt er å holde cravingene fullstendig unna. Får jeg dem igjen, så trapper jeg ned på karber igjen.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:03   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Fase 2 - karbohydratopptrapping

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Da er jeg offisielt i ferdt med å gli inn i fase2. Jeg har enda en halv fløte og en boks creme fraiche igjen, men det får bli i noe tynn suppe eller noe sånt. Jeg trapper ikke veldig opp på karbene enda, så om jeg teller kaloriene i dem skal det nok gå bra.

Det vanskeligste nå blir nok å skulle kutte fettet. Jeg kommer nok ikke til å slutte å bruke smør fremfor margarin - men jeg kommer til å kjøpe stekespray for å begrense fettet. Magre oster skal også på plass i løpet av helgen.

Jeg har idag spist en fullkorntortilla, en liten bolle tomatsuppe og en salat med båte noen gulrotskiver og litt bønner. Jeg tenkte holde meg på ca to slike enheter med karbohydrater i en uke elller to nå, før jeg trapper opp mer. Målet mitt er å holde cravingene fullstendig unna. Får jeg dem igjen, så trapper jeg ned på karber igjen.

lurt

lurt og trappe opp med lav GI -

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:44   #3
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Fase 2 - karbohydratopptrapping

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

lurt

lurt og trappe opp med lav GI -

Jeg kan ingenting om GI (eller jeg kan jo konseptet, men er ikke noe jeg styrer med), men det ser ut som det er noe i den gaten som ligger til grunn for SB-tankegangen. En del ting skal man styre helt unna, en del grønnsaker skal man ha begrensede mengder av (f.eks gulrøtter og andre grønnsaker man på lavkarbo skal holde seg unna) og mange ting kan man spise mye av.

Jeg gleder meg sånn til bønner til lunch - har savnet det så utrolig!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 21:52   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Fase 2 - karbohydratopptrapping

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg kan ingenting om GI (eller jeg kan jo konseptet, men er ikke noe jeg styrer med), men det ser ut som det er noe i den gaten som ligger til grunn for SB-tankegangen. En del ting skal man styre helt unna, en del grønnsaker skal man ha begrensede mengder av (f.eks gulrøtter og andre grønnsaker man på lavkarbo skal holde seg unna) og mange ting kan man spise mye av.

Jeg gleder meg sånn til bønner til lunch - har savnet det så utrolig!

ja, herregud bønner er godt!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 02:33   #5
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Fase 2 - karbohydratopptrapping

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

ja, herregud bønner er godt!

Jeg spiste veganchilisuppe (med masse bønner i) og salat til lunch. Det var så nammenam! Og nå har jeg brukt melkekvoten min på lørdagsgodt: en non-fat sugar-free vanilla latte på Pete's (beste kaffebaren). Jeg sitter nemlig og jobber med en programmeringsoppgave, så da blir lørdagskvelden tilbragt på kafè for å ha en illusjon om at jeg har et liv.

Jeg har tenkt at jeg de neste to ukene skal holde meg til to av fire om dagen av:
- 1 bønnekvote
- 1 melkekvote (1 cup)
- 1 whole grain
- 1 frukt
I tillegg bryr jeg meg ikke om de tillate 75 kaloriene med sukkerfritt snop. Jeg bruker 1 pakke splenda i iskaffen min (det har jeg gjort hele tiden) og bruker kanskje 1-2 ss med sukkerfri sirup i uken - det har holdt til nå og da kan det få holde videre.

Her skal det gå museskritt, for cravings var det som fikk meg til å gå opp i vekt sist jeg hadde gått ned - og nå skal de holdes borte for godt!

Det beste er: Jeg har ikke vært så matmessig lykkelig på lenge. Ikke er jeg kvalm, ikke føler jeg at jeg spiser usunt (ja, det var en mental bør på ketolyse) og de tingene jeg har savnet mest (belgfrukter!) kan jeg endelig smake på igjen. Ja, det er mye man kan spise på ketolyse, men sammenlignet med hvordan jeg har spist tidligere, så føler jeg at jeg nå er mye nærmere. Jeg er nok formet av for lenge med kaloritelling - men helt ærlig, jeg vil heller ha en skål kikerter enn fløtesaus. Så da passer nok denne dietten bedre for meg enn ketolyse

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ed fase 2 kilo Eurodiett 2 11-07-08 14:29
Fase 1/2 Bigmamma South Beach 4 25-01-08 18:35
Fase 2 Enid Eurodiett 4 20-06-07 23:03
Fase 2 mabe Vedvarende vekttap 3 21-01-07 21:25
Fase 3 Fedonisten Eurodiett 5 06-03-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no