Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Hold kjeft"

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-05, 13:04   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

"Hold kjeft"

*Slettet*


Sist redigert av Tidligere bruker : 12-08-06 kl 08:19.
  Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:09   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Det høres nesten ut som om du ber oss her inne på forumet å holde kjeft...... Men jeg regner ikke med at du mener det sånn......


Helt sånn generelt, så er jeg enig med deg! Folk er alt for opptatt av andres utseende, og da særlig VEKTA!!

En som er for tynn eller for tykk, vet som regel det veldig godt selv! Og man trenger IKKE å høre det fra andre!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:18   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

En fokuserer på andre for å slippe å fokusere på seg selv

Nesten uten unntak - så opplever jeg at folk som er opptatt av hva andre "burde" gjøre eller være - overhodet ikke er tilfreds med sin egen situasjon.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:29   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Gratulerer med å ha bekjempet spiseforstyrrelsen din ,- og lever på Fedon... (duverden så mange som lever Fedon, han må jo bli kverket snart... )

Det finnes mennesker som er opptatt av andre og hvilken klesstr. de bruker, men det er heldigvis langt i mellom dem, og det kan hjelpe å ha med seg vissheten om at de gjør det fordi de sliter med seg selv.... Men å uttale slike ting som til personen i din famile er i tillegg et tegn på dårlig folkeskikk.

Jeg skjønner du finner dette veldig vanskelig, for du skriver et veldig følelsesladet innelgg her...

Det er noen små knep du kan bruke for å få det litt bedre med deg selv i forhold til denne problemstillingen:
1. Hva andre tenker er deres problem.
2. Vi kan aldri være helt sikker på hva andre tenker, somoftest tar vi grunleggende feil!

Så derfor er det lurt å ikke bruke tankene på hva andre tenker, men ta tak i hva vi selv tenker. Hva tenker du angående denne problemstillingen? Har du fortsatt vanskelige følelser og tanker i forbindelse med kroppen din og tynnhetsideaet?

...må bare legge til en ting... det kan jo hende de du opplever at ser på deg tenker: å så nydelige øyne! Eller: Å, tøff genser,- sånn vil jeg også ha! eller: bare hviler øynene der mens h*n tenker på middagsalternativer...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:38   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Nå blir jeg nok rødprikka til titusen????

Neida, CrizzBee!! Tror ikke noen driver med det her inne uansett. Skjønner godt hva du mener også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 13:46   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Nå blir jeg nok rødprikka til titusen????

Nei, nei! ingen røde prikker fra oss her inne! Vi er ikke som enkelte på Nm vi se, Crizzbee!

Jeg hadde skjønt deg dersom du sa holdt kjeft til noen HER INNE også jeg, DERSOM noen HER INNE hadde gitt deg sånne komentarer! Men det tror jeg ingen gjør....

Jeg ser ikke på innlegget ditt som negativt! Som Lise skriver, masse følelser.... Det var det det var.....

Klem

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 14:11   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Folk på NM har lett for å gi rødprikka til hverandre! På Nm skal det liksom være slik: "Er du ikke enig med meg, så......." Du har kanskje opplevd det Elian?

Ja, jeg skrev om følelser jeg! Burde kanskje holde kjeft?
Fikk dårlig samvitighet jeg!!

Ingen ting å få dårlig samvittighet for Crizzbee.
Vi har alle følelser og de er vel like mye å skrive om som andre ting?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 14:11   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av CrizzBee

Ja, jeg skrev om følelser jeg! Burde kanskje holde kjeft?
Fikk dårlig samvitighet jeg!!

Nei, hvorfor det? Ingen som er sinte her da...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 15:14   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

I det virkelige liv er det lurt å holde seg unna sånne mennesker. Man burde virkelig sette seg ned og tenke over om hver og en i omgangskretsen gir oss energi. Føler vi oss positive og glade etter å ha vært sammen med dem? Eller blir vi irriterte og slitne etter å snakket med dem? Det finnes dessverre ufine, sære, dumme, slemme mennesker - og dem er det lurt å holde seg unna. Jeg skrev forresten om det i Karin's journal også. Hun hadde også fått slemme kommentarer.
Men det er klart vi har familie og slekt som kanskje ikke alltid er støttende, og de kan vi ikke alltid slippe unna. Men er det noen på NM som er ufine og bare tapper deg for energi, prøv å la være å lese dere innlegg. Hopp over dem, men les de andres. Er det journaler på en måte der også eller? Hadde det gått ann å gjøre det på den måten tro?

Håper du aldri får høre noe stygt fra noen igjen! Det fortjener du ikke!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 15:15   #10
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Ja, jeg skrev om følelser jeg! Burde kanskje holde kjeft?
Fikk dårlig samvitighet jeg!!

Så flott at du skriver om følelser ,- og jeg synes absolutt IKKE du skulle holde kjeft!
Og dårlig samvittighet skal du IKKE ha!
Syntes innlegget ditt var flott jeg ... og jeg er så hjertens enig i det du sier!!!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 18:29   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjempeflott innlegg !!
Dessverre er det altfor mange slike. De stiller litt i samme bås som de som sier "når skal du begynne å spise normalt igjen da ?". Jeg vet jeg har sagt til folk her inne at de ikke behøver nå ta av mer... men jeg stiller meg ikke til doms over de som er tynnere (tynne nok) eller tjukkere enn meg.... Jeg har både alvorlig overvektige og undervektige i familien og for de det gjelder er det like ille. Derfor kan jeg noen ganger si at jeg er glad jeg ikke er for tynn.... Fordi jeg vet der er MYE vanskeligere for en tynn person å legge på seg enn for en tjukk å ta av !!

Tror ikke vi sier så mye ubetenksomme ting om her fordi vi vet hvordan det føles med slike kommentarer. De som kommer med dem har aldri opplevd å ha noen kilo for mye/lite og ser ofte ned på oss som i deres øyne "ikke klarer å kontrollere matinntaket/kostholdet sitt og ikke gidder å trene". Så et Dr. Phil program om flere av den typen. De gjør meg sint !!

..... og her inne er det så vidt jeg vet bare jeg så har fått rødprikk. Fikk aldri noen grunn - personen likte meg bare ikke !! Alle de grønne oppveier den ene røde i massevis !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 19:24   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille


Tror ikke vi sier så mye ubetenksomme ting om her fordi vi vet hvordan det føles med slike kommentarer. De som kommer med dem har aldri opplevd å ha noen kilo for mye/lite og ser ofte ned på oss som i deres øyne "ikke klarer å kontrollere matinntaket/kostholdet sitt og ikke gidder å trene". Så et Dr. Phil program om flere av den typen. De gjør meg sint !!

Åh, tro meg.. jeg har fått kommentarer fra folk som har for mange kilo på kroppen selv...

Jeg er stolt av meg selv fordi jeg sier null og niks tilbake!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 08:50   #13
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Andre "hold-kjeft"-mennesker :

De som ikke kan glede seg på andres vegne.

De som alltid må komme med bedre forslag når du og ikke har invitert til det. "Se så fint jeg har fått det!". "Du kunne jo ha blå gardiner her i steden!".

De som hinter: Fordi de er misunnelige eller av andre grunner ønsker å si eller gjøre motparten oppmerksom på noe slemt, og da dette er for grovt til å si rett ut, finner de en måte å hinte på slik at motparten forstår og forhåpentligvis føler seg dårlig.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 18:37   #14
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Skjønner veldig godt hva du mener, CrizzBee!

Jeg blitt ganske trygg på meg selv i løpet av årene, og jeg kjenner at jeg synes det er uviktig hva andre med helt annen holdning til livet enn meg, mener om meg og mitt.

Likevel klarer jeg dessverre ikkeå slutte helt å irritere meg over andres førdømmende meninger. Når en tenker over det, er det rimelig frekt&freidig å stille seg til doms over andre. En vet lite om grunnen til at andre sliter med livene sine på ulikt vis.
Jeg er ikke overvektig fordi jeg er lat, kunnskapsløs og tiltaksløs. Men det plager meg å tenke på at andre kan mene eller tro det. Dessverre.
Det er vel kanskje sånn med våre ømmeste punkter.

Jeg synes at et overflatisk syn på livet - der utseende, penger og status er det viktigste - er både stusslig og latterlig.
Jeg synes egentlig synd på de som har et så begrenset syn på livet - og dermed ofte går glipp av all den medmenneskelige rikdommen.

Men jeg har dessverre ikke kommet langt nok i min personlige utvikling til å slutte å irritere meg over dem....

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no