Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kutte ut shampoo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-10, 19:56   #1
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Kutte ut shampoo

For et par dager siden snublet jeg over en artikkel som tok for seg det å kutte ut bruken av shampoo i hårpleien. På engelsk heter dette “no-poo”. (Moderne shampoo kom på markedet i 1930-tallet). Poenget er at man kutter ut bruk av shampoo, da dette inneholder stoffer som ødelegger den naturlige balansen i hodebunnen. Det som skjer er at alt av oljer og naturlig fett vaskes bort, og hodebunnen går berserk og produserer enda mer for å rette opp i at alt har blitt borte. Da virker håret fett, og vi vasker det igjen, og igjen, og igjen. Man kommer inn i en ond sirkel hvor man vasker håret hver dag, eller hver annen dag. Dette kan umulig være særlig sunt for hverken hår eller hodebunn.

“No-poo”-menneskene bruker ikke shampoo i sin daglige hårpleie, men mange bruker balsam for å pleie hårtuppene, ikke hodebunnen. Men selvsagt, man må jo vaske håret på et eller annet vis også. Det er her bakepulver og eplecider-eddik kommer inn i bildet – bakepulver blandet ut i litt vann og heller i hodebunnen. Man bruker fingrene for å sørge for at det kommer godt til i hodebunnen, også skyller man med vann. Noen får “frizzy” hår av dette og følger på med 3-4 ss eplecidereddik og skyller godt med vann. Lukten forsvinner når håret er tørt, merkelig nok.

Det finnes mennesker som har gått uten shampoo i flere år, og har kun rengjort med rent vann, balsam og/eller bakepulver/eplecidereddik. De har flott fall i håret, og det holder seg fint og glatt i flere dager uten å vaske det igjen.

Jeg har bestemt meg for å prøve. I går vasket jeg håret med bakepulver i vann, og skylte godt med vann. Jeg fulgte på med litt balsam for å se hva som skjedde da.
For det første: Håret mitt ble så utrolig lett! Lett og ikke tungt som det pleier å bli når jeg bruker shampoo.
For det andre: Ja, det så litt fett ut i går.

Men ikke for ille, rett og slett.
Jeg malte veggene i stua igår, og svettet godt, og når jeg dusjet etterpå skylte jeg bare håret grundig med rennende vann. Det samme gjorde jeg i dag. Håret mitt er ikke fett, selv om det kanskje er litt mer stripete og “grovt” enn vanlig. Dette er normalt, håret vil se mer fett ut i en overgangsperiode frem til hodebunnen finner tilbake til sin naturlige rytme når det kommer til å produsere oljer.
Jeg skal fortsette å prøve med det her, så jeg kommer tilbake med oppdatering.

Noen andre her som ikke bruker shampoo?

Artikler:
http://www.instructables.com/id/How-to-Go-No-Poo/
http://www.msnbc.msn.com/id/30337386/

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:01   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Artig!!
Har lest litt om dette, men ikke funnet tid til å prøve selv... eller rettere sagt, turt å prøve

Men skulle/burde man ikke vaske håret med en shampoo som ikke inneholdt silikon(??) eller noe slikt til å begynne med?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:04   #3
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Dette blir spennende å følge med på. Jeg synes det er tøft av deg å prøve!

Når vi er ute i naturen, vasker vi ikke håret, bare skyller det i kaldt vann. Vi lukter sikkert gjø og fyse da, men alle lukter likt. Etter halvannen uke uten å vaske det, begynner det faktisk å bli ganske fint. Men jeg feiger ut og vasker det, gjerne to ganger til dagen når jeg er i vanlig drift i heimen.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:04   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Det er skrevet om det før, her!
Dersom håret blir lettere, så er det ikke noe for meg, håret mitt veier mindre enn papir som det er . Jeg tror på ideen, altså. Jeg vasker forsåvidt ikke håret mitt mer enn en til to ganger i uka, og supplerer med tørrshampoo når nødvendig.
Kanskje en gang, når håret mitt har stabilisert seg i tykkelse, så vil jeg prøve. Jeg har tenkt på det .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:11   #5
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Artig!!
Har lest litt om dette, men ikke funnet tid til å prøve selv... eller rettere sagt, turt å prøve

Men skulle/burde man ikke vaske håret med en shampoo som ikke inneholdt silikon(??) eller noe slikt til å begynne med?

Det er mulig, men jeg gidder ikke å kjøpe inn en flaske sjampo uten silikon for en påføring før start.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:14   #6
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er skrevet om det før, her!
Dersom håret blir lettere, så er det ikke noe for meg, håret mitt veier mindre enn papir som det er . Jeg tror på ideen, altså. Jeg vasker forsåvidt ikke håret mitt mer enn en til to ganger i uka, og supplerer med tørrshampoo når nødvendig.
Kanskje en gang, når håret mitt har stabilisert seg i tykkelse, så vil jeg prøve. Jeg har tenkt på det .

Håret mitt ble lettere i som at det ikke føltes tungt. Håret mitt er ganske tynt og fint, og når jeg bruker shampoo/balsam føles det relativt tungt. Det gjorde det ikke nå.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:21   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Håret mitt ble lettere i som at det ikke føltes tungt. Håret mitt er ganske tynt og fint, og når jeg bruker shampoo/balsam føles det relativt tungt. Det gjorde det ikke nå.

Jeg vil jo at håret mitt skal føles tyngre, og ikke flakse i vei i en improvisert hallodame-sveis når jeg er ute og går .
Men, det er jo på grunn av bleking, da. Jeg kjører hardt på med proteinkurer, så det har jo gått seg en del til.
Fortell videre hvordan det går! Spennende! Jeg vet ikke om Areola opprettholdt metoden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:29   #8
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo





Dag 2. I morgen skal jeg vaske med bakepulver igjen.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:54   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Det var jeg som startet tråden sist sommer
Jeg holdt på med dette tre måneder tror jeg. Dessverre måtte jeg avbryte pga kløende hårbunn. Enten var jeg ikke flink nok til å skylle ut balsamen, (jeg brukte rense-balsam i røttene også, og "pleie-balsam" til tuppene), eller så har jeg en type sopp-type i hodebunnen som dessverre bare kan holdes i sjakk med sls-sjamponering.
Men jeg savner krøllene mine Det var en så stor forskjell, jeg merket at alle komplimentene jeg fikk MED no-poo stoppet opp etter at jeg begynte med sjampo igjen

Du må ha en "siste"-sjamponering med sls (sodium lauryl sulfate) og uten silikoner og mineraloljer på grunn av stylingmidler du kan ha i håret (som ikke går bort uten sls'en). Det finnes mange billig-sjampoer du kan bruke, det er oppdaterte liste på www.lockig.se som har mange norske billig-sjampoer på lista. First price, blant annet, jeg tror den fortsatt skal være grei.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:10   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Vet om flere som ikke bruker sjampo. Men det er nok en overgang den første uka.

Merket godt i forrige uke, vi var på Hitra og på hytte og fikk kun vasket oss og ikke dusjet. Jeg bare gredde håret, evt med litt vann i kammen. Dag 3 var håret ubegagelig fett, dag 6 var det mye bedre og ikke tørr hodebunn eller noe, angrer nesten på at jeg hoppa i dusjen og gnadde inn sjampo. Og nå farget jeg håret i går kveld, men vurderer å prøve uten sjampo noen uker fra etter helgen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:23   #11
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Takk for tips om lista, Areola. Det ser ut til at den sjampoen jeg har fint kan brukes. Da vet jeg det.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:26   #12
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kutte ut shampoo


(da jeg prøvde)

holdt på det ei stund, og etterhvert ble håret veldig fint, blankt, fyldig og litt mer fall.
Men det kan bli litt tungvindt, og jeg hater å gå med fett hår, så det er lurt å begynne når man drar på hytta eller nå:P hehe. I starten fikk jeg sår i hodebunnen men det gikk heldigvis over. Tror det er best for dem som har litt tynnere hår og for dem som vil ha mer definerte lokker/krøller.

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:27   #13
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Bruker du hårspray eller skum eller lignende og om du gjør det - blir ikke dette "sittende" igjen i håret når du ikke bruker sjampo?
Kunne tenkt meg å prøvd dette selv, men er redd for at alle hårproduktene jeg bruker ikke blir vasket ut godt nok...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:30   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Bruker du hårspray eller skum eller lignende og om du gjør det - blir ikke dette "sittende" igjen i håret når du ikke bruker sjampo?
Kunne tenkt meg å prøvd dette selv, men er redd for at alle hårproduktene jeg bruker ikke blir vasket ut godt nok...

Jo, man må bruke godkjente stylingprodukter også - uten silikoner og mineraloljer, for de stoffene er det bare sls-sjampoer som får ut - og det er nettopp dette stoffet som gjør håret tørt og livløst.
Man bør sette seg litt inn i dette før man begynner - det er fine nybegynner-forklaring på lockig.se

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:33   #15
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Oki, takk for raskt svar Ble forferdelig nyskjerrig på dette! Jeg klør konstant i hodebunnen og har prøvd de fleste sjamper jeg har kommet over uten at det er noen som hjelper...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:41   #16
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg hadde det problemet allerede før jeg begynte, og det ble dessverre ikke bedre av no-poo
Av en eller annen grunn har jeg ikke de plagene nå, og jeg har nettopp byttet fra billig-sjampo til redken, uten å kjenne forandring på hodebunnen. Merkelig!
Legger forresten inn noen før og underveis bilder Nå finnes det ikke krølle-bilder, pga graviditeten er jeg så varm at jeg ikke orker å ha det i noe annet enn hestehale..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 492.JPG (761,8 KB, 50 visninger)
Filtype: jpg 570.JPG (567,6 KB, 49 visninger)
__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:53   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Oki, takk for raskt svar Ble forferdelig nyskjerrig på dette! Jeg klør konstant i hodebunnen og har prøvd de fleste sjamper jeg har kommet over uten at det er noen som hjelper...

Har du prøvd Fungural shampoo (fåes på apotek) ??
Jeg var plaget med kløe/sår i hodebunnen før, men når jeg tenker meg om, så har jeg ikke vært det etter at jeg begynte på ketolyse/lavkarbo...
Uansett, hjalp Fungural meg veldig mye

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:56   #18
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Har du prøvd Fungural shampoo (fåes på apotek) ??
Jeg var plaget med kløe/sår i hodebunnen før, men når jeg tenker meg om, så har jeg ikke vært det etter at jeg begynte på ketolyse/lavkarbo...
Uansett, hjalp Fungural meg veldig mye

Den er vel en av få jeg ikke har prøvd... Men det skader vel ikke å prøve enda en

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 01:15   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Den er vel en av få jeg ikke har prøvd... Men det skader vel ikke å prøve enda en

Ha, ha, nei, det er bare lommeboka som ynker seg med alt man prøver, hehe.
Bitteliten flaske og den koster sikkert godt over 100,- nå. Men den er drøy, du tar en liten dert i hånden, blander inn litt vann og masserer inn i hodebunnen... Husker ikke som det skulle virke en stund, men les på flasken.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 06:45   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kutte ut shampoo

Jeg brukte ikke shampoo/balsam på godt over et år. Etter den første uka var det aldri problematisk - jeg skyllet det godt hver dag, det ble ikke fett eller kløende. Men håret mitt er tjukt og tørt og har altfor mye naturlig fall Jeg ble helt sjokkert da jeg, etter så lang tid, oppdaget verdenen av anti-frizz-shampoo...

Og dessuten blir jeg helt salig av lukter fra typ Body Shop og Lush, så... jeg kaster ikke ut shampooen igjen med det første.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:35   #21
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Spanande!
Men, kva balsam brukar du?
Føler for å kanskje testa ut dette eg òg...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:29   #22
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte ut shampoo

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Og dessuten blir jeg helt salig av lukter fra typ Body Shop og Lush.

Mmmmmmm, Lush, mmmmmmmmm!!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 17:44   #23
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Kutte ut shampoo

Utruleg spanande dette her! Eg har lest masse masse i heile dag, til og med vore på apoteket og kjøpt Dermica sin balsam, kasta alt av shampoo og balsam eg har frå før, invistert i jojobaolje og skal jammen meg ikkje bruka shampoo lenger! Har alltid fått supertungt hår av shampoo og vanleg balsam... og eg skjønar jo no at det er pga all siliconen som smører seg uttapå håret... ææsj... har aldri vore plaga av feitt hår heldigvis, så dette trur eg skal fungera superflott på meg!

vetlejenta skal gjennomgå same prosedyre frå no av Ho har så flott hår at det er dumt om det vert ekstra slitt pga shampooen!

Så tusen takk, Licota! -for at du fekk meg til å innsjå at mitt tunge hår skuldast shampooen og ingenting anna! hehe!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 18:20   #24
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Kutte ut shampoo

Hehe! Jeg har også lest masse om balsammetoden det siste døgnet, jeg drømmer jo om shampoo og bakepulver om natta! Blir jo helt tussete. Men enn så lenge velger jeg å fortsette bakepulver/eddik. Vasket håret i dag og hadde i eddik etterpå, ble så fint atte. Ser ikke fett ut, egentlig.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 20:25   #25
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kutte ut shampoo

Dette har jeg ikke vært borti før. Men jeg er en av dem som bruker rådene til hudlegen Fyrand om ikke å dusje så ofte. Han sier det holder med 1 gang i uka. (Jeg er ikke kroppsarbeider.) Håret vasker jeg 1-2 ganger i uka, alt ettersom. Jeg farger håret, frisøren min bruker økologisk hårfarge, og etter farging har hun eddik i håret som sitter i 5 min før det skylles ut. Tror det er for at fargen skal feste seg. Det er sikkert også godt for ph-balansen i hodebunnen.

Men jeg bruker ikke såpe når jeg gjør rent, så da burde jeg kanskje ikke bruke så mye såpe i håret heller?

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
hår, no-poo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man kutte fettet? Bee Vedlikeholdsdietten 20 21-12-11 09:36
Kutte kalorier sterk Lavkarbo generelt 10 21-07-10 10:55
Kutte ut melkeprodukter? Rebecca_Malin Lavkarbo generelt 6 03-04-10 01:05
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Må eg kutte aerobic no då? Konkelimonke Spørsmål og svar 7 26-01-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no