Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

En tråd om litt av hvert, stort og smått

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-10, 12:34   #1
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

En tråd om litt av hvert, stort og smått

Slo på TV'en og da var det "The biggest looser" som fylte skjermen.
Men ærlig talt, det kan da umulig være noen gunstig måte å miste vekt på. Og hvor reelt er det at "slankerne" orker å holde treningstempoet oppe etter endt "kurs", og er et slik rotterace sundt for kropp og sjel, for ikke å nevne ledd?
Terrorvelde i mine øyne.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:41   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Har en venn som nå har startet på LCHF kosthold. Han drikker te om morningen med 2-3 Natreen suketter i og reagerer ikke med utslag på blodsukkeret. I går kveld spiste han litt pisket krem med Natreen strø og blodsukkeret gikk opp relativt mye.
Noen her som har den erfaringen?

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:53   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Har en venn som nå har startet på LCHF kosthold. Han drikker te om morningen med 2-3 Natreen suketter i og reagerer ikke med utslag på blodsukkeret. I går kveld spiste han litt pisket krem med Natreen strø og blodsukkeret gikk opp relativt mye.
Noen her som har den erfaringen?

Jeg bruker ikke natreen selv, men tror jeg nylig så en tråd her på forumet om at maaange reagerer negativt på én form natreen, men ikke andre. Husker ikke helt hvor det var, dog.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 12:38   #4
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Har en venn som nå har startet på LCHF kosthold. Han drikker te om morningen med 2-3 Natreen suketter i og reagerer ikke med utslag på blodsukkeret. I går kveld spiste han litt pisket krem med Natreen strø og blodsukkeret gikk opp relativt mye.
Noen her som har den erfaringen?

jeg reagerer ikke i det heletatt når jeg har natreen suketter i teen min, men når jeg tar strø natreen i maten min el krem så får jeg skikkelig kramper i maven og føler meg generelt ekkel

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:27   #5
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Bruker ikke Natreen jeg heller. Men det er jo kunstig og påvirker blodsukkeret, faktisdk begge veier. Mulig et er forskjell på mengde mellom 2-3 suketter og det de tar i av løst når de pisker krem som gjør at venn's blodsukker stiger såpass som han sa.
Får be han prøve Sukrin.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:30   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Man reagerer vel i det hele tatt forskjellig på forskjellige søtningsmidler, har jeg erfart. Selv tåler jeg sukrin skikkelig dårlig, mens stevia og splenda går fint.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 09:43   #7
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Så sant så sant. Har ikke turt å prøve Stevia da jeg leste at den inneholder insulin fra sikorirot.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:46   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Øh, kanskje en modde kan dele denne tråden litt? Svarene i denne tråden har null og niks med hovedinnlegget å gjøre..Og innlegg nr 2 er et sprøsmål som skulle stått i egen tråd..

Svar til hovedinnlegg: Jeg synes det treningsopplegget på det biggest looser er galskap, ja, det er bra å trene og bruke kroppen, men hvorfor trene så sinnsykt mye når de fleste har et overvektsproblem som er hormonelt styrt i tillegg? Forresten ikke rart noen går ned flere kilo i uka på det opplegget, men det må da slite på de psykisk? For det er vel ingen tvil om at det opplegget er stress fra ene enden til den andre?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:31   #9
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Øh, kanskje en modde kan dele denne tråden litt? Svarene i denne tråden har null og niks med hovedinnlegget å gjøre..Og innlegg nr 2 er et sprøsmål som skulle stått i egen tråd..

Svar til hovedinnlegg: Jeg synes det treningsopplegget på det biggest looser er galskap, ja, det er bra å trene og bruke kroppen, men hvorfor trene så sinnsykt mye når de fleste har et overvektsproblem som er hormonelt styrt i tillegg? Forresten ikke rart noen går ned flere kilo i uka på det opplegget, men det må da slite på de psykisk? For det er vel ingen tvil om at det opplegget er stress fra ene enden til den andre?

Tråden heter "En tråd om litt av hvert, stort og smått". Hvem bestemmer hva som skal stå i de forskjellige trådene Imse? Opplys meg - pls.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:41   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Kjekk tråd hvor man kan snakke løst og fast om alt... (Les: slipper å telle 50 ord.. ) Jeg har begynt å pakke til vi reiser til Irland om ei uke!! Er det normalt å begynne å pakke såpass tidlig på forhånd??

Har forresten laget en spontan lavvariant av Ingers Rugbrød, bare at jeg har glutenmel i istedet for alle melsortene, samt frøblandingen jeg bruker når jeg lager knekkebrød.. Det hever godt, men må si jeg er spent på om det holder sammen.. Har LITT bygg helkorn i deigen, men ikke mye..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:47   #11
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjekk tråd hvor man kan snakke løst og fast om alt... (Les: slipper å telle 50 ord.. ) Jeg har begynt å pakke til vi reiser til Irland om ei uke!! Er det normalt å begynne å pakke såpass tidlig på forhånd??

Har forresten laget en spontan lavvariant av Ingers Rugbrød, bare at jeg har glutenmel i istedet for alle melsortene, samt frøblandingen jeg bruker når jeg lager knekkebrød.. Det hever godt, men må si jeg er spent på om det holder sammen.. Har LITT bygg helkorn i deigen, men ikke mye..

Starte pakkingen tidlig er lurt det, da kan du ta vekk og legge til klær etter hvert. Også øker det "reisefeber'n". Hvor skal du i Irland og hvor lenge blir du borte?

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 11:59   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Starte pakkingen tidlig er lurt det, da kan du ta vekk og legge til klær etter hvert. Også øker det "reisefeber'n". Hvor skal du og hvor lenge blir du borte?

Vi skal til Dublin.. Og litt rundt omkring. Vi blir borte ei uke. Grunneleggern av ølet Guinness og rekordboka Guinness, Arthur Guinness skal feires! Det blir smekkfullt av folk og øl...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:04   #13
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En tråd om litt av hvert, stort og smått

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vi skal til Dublin.. Og litt rundt omkring. Vi blir borte ei uke. Grunneleggern av ølet Guinness og rekordboka Guinness, Arthur Guinness skal feires! Det blir smekkfullt av folk og øl...

Å jammen så artig. Ha en hei dundranes tur og la oss få rapport når dere kommer hjem a. Nyt hver dag.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går litt smått syns jeg ElinPelin Ketolysekuren 1 26-07-08 21:14
Smått med uttryksikoner... Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 16 18-03-06 23:36
Nygammel kjerring med spørsmål om litt av hvert Carbokiller Spørsmål og svar 6 27-02-06 07:08
Litt av hvert fra meg Feline Spørsmål og svar 3 07-02-06 00:25
Feriesprekk, Cocosa og litt av hvert... elian Induksjonen 5 17-08-04 12:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no