Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse vs easylife

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-09, 18:43   #1
Baluba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Baluba er på en erverdig vei

Ketolyse vs easylife

Hei

Er helt fersk her inne og er usikker på hva jeg skal velge........

Har lest litt frem og tilbake om disse metodene. Først synes jeg at easylife så ut som noe jeg burde prøve. Synes tanken med en ganske kjapp nedgang hadde vært fint - i allefall for å få en pangstart. Om jeg har forstått det rett er det ketosen som gjør dette og at de som prøver lever på pulver i en periode. Har hørt solskinnshistorier om fork som har gått ned 8-10kg bare i løpet av ca 1 mnd.

Men så havnet jeg innom ketolyse.no og synes kanskje at dette er et bedre valg siden man spiser mat. Har ca 15 kg som skal bort.

Noen som kan komme med innspill/erfaringer - positive og negative, med disse metodene.

Baluba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 18:49   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs easylife

Easylife har jeg ikke greie på

Men har sjøl hatt super erfaring med ketolysekuren
Syns det er et lett kosthold å følge
Boka er den dag i dag fremdeles det beste oppslagsverket jeg har

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:42   #3
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Bare for å dele min erfaring, så forsøkte jeg Easy life uten å være den som tok mest av. Det var en kombinasjon av mye, alt fra litt dårlig oppfølging til lite vektnedgang som gjorde at motivasjonen gikk ned. Dette i tillegg til kun pulver over lengre tid var tøfft. Jeg har nå begynt på ketolysekuren(begynte lørdag)og forskjellen er stor. Dette føler jeg at jeg kan leve med, jeg kan spise, er ikke sulten og er fortsatt i ketose. Jeg aner ikke hvor mye penger jeg har brukt på kurset Easy life og pulveret! Det var ikke verdt det for meg! Så du må¨nesten veie litt for og imot, mange går raskt ned i vekt med dette også siden man er i ketose. Uansett er det viktigst at man klarer å gjennomføre det, og da er vel det enkleste å kunne spise- og det er mye godt vi kan lage. Ønsker deg lykke til

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:30   #4
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Jeg har prøvd easy life i snart 1,5 år.Gikk kun ned i vekt når jeg gikk på pulveret.
Trente 2-3 ganger i uka. spinning ,styrke og sal og vekta stod stille.....Helt til jeg beynte med ketolyse kuren for 6 uker siden.Har nå gått ned 5,5 kg og er kjempefornøyd med det,selv om det er langt igjen.

Har du mye du skal gå ned? Easy life koster jo en del også.
Dette er jo gratis å prøve da og for meg har det vært så enkelt.
Jeg synes personlig det er mye lettere å ikke spise karbohydrater, enn å spise litt.
Uansett lykke til !

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:07   #5
Baluba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Baluba er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Jeg har ca 15 kg jeg skal bli kvitt

HVa mener du med at det er enklere å spise ingen karbohydrater enn å spise litt - her tror jeg teskjemetoden funker best

Hvor lenge gikk du på pulver? Har lest reklamer der easylife "lover" ca 15 kg nedgang. Men reklame er jo reklame.......

Baluba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 15:52   #6
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Det er ikke noe som sier at du må gå på pulver om du følger Easylife. Jeg gikk på pulver i en uke.Det var ikke noe for meg.Begynte å spise,men spiser minimalt med karber.Har gått ned i gjenomsnitt 1/2 kg. i uka, og er veldig fornøyd med det.Jeg trener ganske mye, men trener variert.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 15:55   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs easylife

Opprinnelig lagt inn av Baluba, her.

Jeg har ca 15 kg jeg skal bli kvitt

HVa mener du med at det er enklere å spise ingen karbohydrater enn å spise litt - her tror jeg teskjemetoden funker best

Hvor lenge gikk du på pulver? Har lest reklamer der easylife "lover" ca 15 kg nedgang. Men reklame er jo reklame.......

På ketolysekuren skal du spise 15-20 gr kh pr dag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 17:44   #8
MyJuly
Juniormedlem
 
MyJuly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 28
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Hei

Jeg går selv på Easy Life og er veldig fornøyd med det. Begynte 26. jan og har snart gått ned 20 kg. Men der hvor jeg går er det ikke noe krav om pulver, og jeg har heller ikke prøvd det. Jeg trengte den biten med oppfølging og det å få tips og råd fra andre for å komme i gang. Angrer absolutt ikke på at jeg startet.
Men etter at jeg fant disse sidene har jeg i tillegg brukt mange oppskrifter og tips og råd herifra. Kjempebra sider

Så det jeg tror du må finne ut er om du klarer å gjennomføre "på egen hånd" og gjør du det er det absolutt flott og du sparer de pengene et kurs koster.
Og skulle du ønske å gå Easy Life bør du høre med kursstedet hvordan de ser på pulverbruk, noen steder mer eller mindre krever at deltagerene skal bruke pulver, noe jeg personlig ikke har sansen for.
Men her er det kun du som vet hva som føles riktig for deg.
Lykke til!!!

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:00   #9
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Ketolyse vs easylife

Hei, Hei

Jeg hadde denne diskusjonen men en som følger samme opplegg som meg ved Elixia - dvs Oppfølging 2 ganger i uken med en Personlig trener, som lærer deg kosthold og trening. (- jeg følger ikke kostholdet - siden jeg har større tro på ketolyse.) Hun hadde prøvd Easy Life, men som hun sa De fleste fikk sjokk da opplegget viste at man begynner med 3 ukers pulverdiett - dette vil i klartekst bety at man sulter kroppen, mister overskuddet og får mer Lyst på Mat... Treningen er basert som Egentrening el trening i Sal - Effektivt? Absolutt. Men tenk deg hvor mye mer utbytte du ville ha hatt med 2 styrkeøkter tilpasset vektreduksjon og din kropp, med en som presser det aller ytterste av BARE DEG!

Jeg ville vurdert det nøye - det koster mye penger å forplikte seg til slanking med et treningstudio - jeg valgte Elixia sitt opplegg, å kunne ikke vært mer fornøyd med treningen,l den er motiverende, hard og viktigst den gir resultater - å lærer deg effektiv og rett trening for å gå ned i vekt.

Lykke Til!

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:47   #10
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Jeg tror du kommer ann på hvordan din toleranse for karbohydrater , er om du skal gå ned bra med easy life.
Jeg personlig gikk kun ned på pulver. De andre gikk ned bra , men var noen som meg ,som sleit når man kunne spise mere karbo . Treninga gjode at jeg klart å holde vekta stabil.

Det er ikke press på pulver,men anbefalt for å rense kroppen og omstille seg til et annet kosthold.

Hadde jeg visst om detta for to år siden så hadde jeg prøvd megpå ketoylse alene og hvis det ikke fungerer så er det jo bare å start på kurset.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 19:49   #11
tveitan
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Telemark
Alder: 69
Innlegg: 50
tveitan er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Da vil jeg påstå det har med senteret og instruktør og gjøre.Har ikke opplevd noe av det på senteret der jeg er.Tvert imot.Jeg har blant annet reklamert veldig for dette forumet på kurskveldene og det har blitt tatt godt i mot. Jeg har måttet gå mye lenger ned i karber enn easylife går for,og det har jeg vært åpen med på kurset.Det og har jeg fått positiv tilbakemelding på. Den backingen jeg opplever på senteret og på kurset hadde jeg ikke klart meg uten.

tveitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 06:49   #12
MyJuly
Juniormedlem
 
MyJuly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 28
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

Det har veldig mye med senter og instruktør å gjøre, vi får god oppfølging på trening og har egne treningsdager kun for oss på kurset i tillegg til så mye egentrening vi vil.
I tillegg har kun noen få gått på pulver (og de sluttet etter en uke) og vi som begynte rett på mat fikk tips og veiledning slik at vi kom inn i ketose. Instruktørene hos oss er også veldig positive til nettsider for lavkarbokosthold.

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:26   #13
martine1977
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
martine1977 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs easylife

For det første vil jeg si at dette er en flott side!(siden det er mitt første innlegg)
Jeg har gått på EasyLife i 6 uker og gått ned 16 kilo til nå. Har gått på kun pulver fram til for ei uke siden.
JEG HAR ALDRIG HATT SÅ STORT OVERSKUDD OG FØLT MEG SOM BRA SOM UNDER TIDEN PÅ PULVER!!
Pulveret er designet for at du skal tilføre kroppen alt den trenger og dette er det ikke alle som får til med kost!

For meg har dette vært en eneste opptur til nå! Jeg trener 3-4 ganger i uka og er mye mere aktiv i hverdagen. Gleder meg til å begynne med et sunnere kosthold, og leser lavkarbo-oppskrifter her inne til øyet blir stort og vått!

EasyLife er en livsstilsendring!! Ikke en slankekur!

martine1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife-livstilsendring. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easylife bjoekr Mer enn 30 kg overvekt 123 21-03-11 18:59
EasyLife Kosterstatter Csilla Andre dietter 15 04-01-10 21:17
EasyLife Mdarling Generell diskusjon 2 09-06-08 22:39
Noen som er/har vært med på easylife her?? Atlje Spørsmål og svar 5 07-02-06 17:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no