Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Lavkarbo og gravid med PCOS

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-10, 15:03   #1
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Lavkarbo og gravid med PCOS

Hei.

Har noen her inne erfaringer med PCOS og lavkarbo? Og det med å bli gravid?

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:10   #2
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Jeg begynnte med kuren nettopp for å bli gravid.
Har vert gjennom pergokurer og IVF uten å lykkes.
Å nå etter 12kg av så fikk jeg faktisk eggløsning selv sist syklus!
Ny runde med pergo denne måneden så får vi se.

Har hørt om flere som har blitt så godt som friske med dette kostholdet å blitt gravide.
Er det noe speisellt du lurer på?

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:10   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Jeg har ingen personlige erfaringer, men det ligger seriøse grunner til å tro at lavkarbokosthold har positive effekter på PCOS og fertilitet, og at det blir lettere for kvinner å bli gravide når de spiser lavkarbo. Grunnen ligger i at hormonene stabiliseres og kroppen derfor opptar sin naturlige funksjon.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:36   #4
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Tusen takk for svar dere!
Det er jo helt utrolig da at man kan gå gjennom IVF, hormonbehandlinger osv osv, og så er det som skal til et lavkarbo kosthold...!! Så bra at du har fått EL av deg selv da!! Det er jo helt fantastisk!!!!

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:41   #5
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Ja det føles utrolig deilig etter amnge år med frustrasjon.
Kna jo hende vi må gjennom en ny runde med IVF, men det er jo i vertfall ens janse for at jeg kan bli gravid selv nå.
Å jeg har blitt kvitt de fleste symptomene på PCOS.
Skal ta nye prøver etter sommeren om jeg ikke blri gravid nå å da får jeg svar på om homronene mine har blitt normale eller ikke.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:45   #6
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Lykke til Myrull!! Håper det kommer en liten spire snart

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:50   #7
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Tusen takk , håper lavkarbo virker like bra for deg.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:52   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Kostdoktorn skrev i april om en amerikansk lege han hadde møtt, som behandlet barnløse med lavkarokost, og her var pcos en veldig vanlig årsak til barnløshet: Mindre socker, fler barn

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:38   #9
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Har pcos. Startet så smått med lavkarbo ifjor sommer, ketolyse fra oktober, pga av vekta. Nå er jeg gravid.. 23 år etter første, og hittil eneste barn!! Må nevnes at jeg under første svangerkap også var nesten nede i normalvekt.. Var jo ikke i mine tanker at slikt som dette kunne skje, i min alder.. Er nå snautt tre måneder på vei, så mye kan skje, ikke minst siden jeg er "urgammel" i denne sammenhengen. Men, jo, er overbevist om at det er lavkarbo som har fått kroppen min til å tro at jeg er ungsau igjen.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 01:50   #10
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Selv har jeg fått tilbake mensen regelmessig ( som var fraværende i flere år) og EL etter at jeg begynte på lavkarbo. Og mistet mange av de andre symptomene på diagnosen.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:22   #11
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Tusen takk for svar Det høres virkelig ut som at lavkarbo er tingen.. Jeg kunne bare tenkt meg å vite hvor "streng" jeg må være... Er det en ide å få time hos en av fedon sine klinikker? Eller er det andre måter? jeg er ikke på jakt etter vektnedgang da jeg faktisk omsider er slank igjen

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:32   #12
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

VET jo ikke, men tenker som så at det aller viktigste er "ren mat", og da er det jo bare å velge retning.. Vekten går jo ikke ned om man er normalvektig, den blir (kanskje) bare litt anderledes plassert virker det som, når man leser journalene/innleggene til de som er normalvektige og "rundt der".
Edit; De er flinke på Fedonklinikkene, da..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 11:05   #13
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

ja enig med det frifuggel Jeg får vente å se om syklusen normaliserer seg litt. Og hvis ikke får jeg vurdere å bestille time hos Fedon

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 14:15   #14
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Det er vanskelig å si hvor streng man må være. Jeg har hatt noen planlagt utskeielser og det har gått fint. Men i sum er jeg nok ganske streng.

Jeg kjenner ikke til legene ved Fedon klinikken, men vil anbefale Sofie Hexeberg. Hun er veldig flink og har tidligere arbeidet ved en av Fedons klinikker. Hun har også skrevet en bok som selger veldig godt i disse dager.
Er selv veldig fornøyd med henne.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 14:30   #15
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Så mane nyttige svar!!
Vet dere også hvordan røyking påvirker lavkarbo og fertilitet? Skal på festival i helga og har vært (er?) en liten festrøyker

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 15:23   #16
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Min gynekolog sa at jeg måtte på hormonkur eller bli kunstig befruktet for å kunne bli gravid. Jeg hadde masse cyster på begge sider og et altfor høyt nivå av mannlige kjønnshormoner (har allltid vært slank...men det har jeg måttet jobbe enormt hardt for). Hun hadde ikke noen tro på at å legge om kostholdet ville ha noen effekt.
Det tok ca 2-3 uker før jeg fikk jevn syklus etter at jeg la om til et lavkarbokosthold (har hatt mensen ca 2 ganger i året i flere år).
Jeg og min mann hadde tenk å vente en stund med å få barn, så vi var veldig forsiktige. Vi var uforsiktige kun én gang (når jeg trodde jeg var i en sikker periode)...og da skjedde det. Bare noen få måneder etter at jeg la om kostholdet. Tidligere var vi ikke forsiktige, for jeg "visste" jo at jeg ikke kunne bli gravid. Gynekologen sa at det var et mirakel...hehe. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til mitt gamle kosthold! Føler meg som et nytt menneske
Jeg er nå 5 mnd på vei

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 16:05   #17
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Opprinnelig lagt inn av karbogirl, her.

Så mane nyttige svar!!
Vet dere også hvordan røyking påvirker lavkarbo og fertilitet? Skal på festival i helga og har vært (er?) en liten festrøyker

Røyking trigger insulinresistens hos kvinner som igjen fører til overvekt og kan føre til diabetes 2. Før jeg begynte å røyke hadde jeg regelmessig mens og var normalvektig. Nå skal det sies at jeg også begynte å røyke tidlig, som 17 åring. Om jeg ville fått dette uten å røyke, vet jeg ikke. Jeg røyket også rundt 20 stykker om dagen til slutt.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8463765
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12440345
http://atvb.ahajournals.org/cgi/cont...ort/14/12/1946
Hvis du søker på "smoking" og "insulinresistence" finner du ganske mye som støtter dette.

Det er en kjent sak at røyking kan føre til infertilitet både hos menn og kvinner. Nå vet jeg ikke hvordan det er i sammenheng med lavkarbo. Jeg sluttet å røyke da jeg hadde gått på lavkarbo i et halvt år. Jeg gikk helt greit ned i vekt selv om jeg røykte. I motsetning til andre som kutter røyken gikk jeg heller ikke opp i vekt da jeg sluttet, men gikk ned. Jeg sover også bedre, konsentrerer meg lettere og har fått en helt annen pust og utholdenhet.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:02   #18
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Å stumpe røyken var en av tingene vi fikk beskjed om å gjøre med en gang på fertilitetsklinikken å det har vi greid også.
Har man lyst på baby så får man til mye altså.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:28   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Røyking trigger insulinresistens hos kvinner som igjen fører til overvekt og kan føre til diabetes 2..

Så mye for myten om at røyking gjør deg slank liksom...

Når det gjelder PCO og lavkarbo. Jeg bruker akupunktur i tillegg til LK for å få stabil syklus, og det funker. Tok litt tid før kroppen skjønte det, men nåe er det helt fast. ANer ikke om jeg har eggløsning, men bare det å ha noe lignende syklus er helt nytt for meg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 12:52   #20
karbogirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
karbogirl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Zelia: Gratulerer så mye!!!

Tusen takk igjen for svar! Dere er så flinke og støttende her inne!!!!

Gynekologen min ringte i går, og jeg skal begynne på pergotime i neste syklus. prøve resultatene mine var ganske bra. Men jeg får ikke eggløsning. Så får vi krysse fingrene

PS! I går var min første fest (festival også t.o.m) hvor jeg ikke røykte... Jeg vil mye heller ha barn enn røyk. Så da er ikke valget så vanskelig

karbogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 22:45   #21
Kisha
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Snåsa
Alder: 40
Innlegg: 21
Kisha er ny på veien

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

håper noen forsker på oss lavkarbo mennesker!! Dette er jo helt fantastisk.. Jeg har ingen smerter og en en normal menstruasjon nå.

Kisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 14:39   #22
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Det er masse forskning på mennesker som går på lavkarbo. Om du googler på engelsk finner du flere forskningsrapporter

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:05   #23
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

Føler meg på en måte så alene med PCOS.
har flere venninner som er rene fødemaskiner - føler det rett og slett dårlig gjort at de får 3 og 4 barn når jeg som har såååå lyst på ikke får noen!

Men har av flere blitt anbefalt lavkarbo mat.
PCOS har jo også blitt behandlet med diabetes medisin.
Legger man sammen de to så skjønner man jo at det er en sammenheng!

Jeg er tilhenger av å tilføre kroppen minst mulig kunstig (les: piller jeg ikke trenger) så jeg begynner et lavkarbo liv nå!
Jeg har bestilt boka til Sofie Hexeberg - og gleder meg til den kommer!

Skal også på utredning i løpet av høsten, og ikke minst begynne med akkupunktur - så krysser fingrene for en liten spire om ikke så lenge!

Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 18:40   #24
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og gravid med PCOS

jeg fikk beskjed da jeg var 18-19 år at jeg ikke kom til å få barn naturlig. dette var gynekologen som sa til meg. hadde pcos.
da jeg var 26 ble jeg gravid naturlig, etter å ha gått ned en del i vekt.
ble gravid da 1.mann var litt over året. så vi fikk to barn med 2år og 3 ukers mellomrom.
nå har jeg gått opp en del igjen så jeg har ingen eggløsning.
er spent på hvor mye jeg må gå ned før eggløsninga kommer igang igjen

mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
gravid, graviditet, pcos


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo når man er gravid? Lillemy vil bli mindre:-) Spørsmål og svar 1 18-04-10 21:50
Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid Cyan PCOS og karbohydratkontroll 23 24-01-10 21:38
Spis deg gravid (om pcos) Mandy81 PCOS og karbohydratkontroll 0 08-06-09 12:38
PCOS/gravid og svangerskapsdiabetes Vibeke-67 Stoffskifte / hormonproblemer 3 25-01-09 00:38
Unngå pcos - spis deg gravid! Iset Lavkarbo generelt 5 13-07-06 14:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no