Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Min matboks

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-11, 21:18   #101
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min matboks

Trykk på bildet, så kommer du til siden...

eller denne linken:
http://matpakke.blogspot.com/p/om-easy-lunchboxes.html

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:24   #102
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

jeg fikk min rosa bento-boks i posten i dag. har ikke bruk for den før til høsten da, men greit å få den i hus likevel... men de japanske boksene, hvor får man fatt i de? de så jo geniale ut!

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:40   #103
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Noen som har prøvd disse matboksene?



Ser fine ut, og ikke er de dyre heller..

Vurderer å bestille, men er litt usikker på om de er gode?

Bestilte før helga, så jeg har ikke fått boksene enda. Hun venta de inn rett over helga, så jeg vet ikke helt når jeg får mine. Er på evig jakt etter brukbare bokser, så jeg håper disse fungerer etter vårt behov.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:51   #104
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Bestilte før helga, så jeg har ikke fått boksene enda. Hun venta de inn rett over helga, så jeg vet ikke helt når jeg får mine. Er på evig jakt etter brukbare bokser, så jeg håper disse fungerer etter vårt behov.

Jeg har sittet og sett på dem og fundert nå i kveld, tenkte først å bestille, men har ombestemt meg. Ungene her liker nemlig å kunne ta frem _bare_ frukten eller _bare_ brødskivene og det blir jo ikke mulig med de boksene der. Og om man må ha lokket av hele tiden mens man spiser (man legger det ikke på mellom hvert tygg!) så blir jo eplene brune...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:52   #105
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min matboks

Jeg har visst lagt inn en bestilling jeg også, håper disse er fine i bruk. De ser ihvertfall fine ut..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:24   #106
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Jeg har denne
http://cgi.ebay.com/box-appetit-Lunc...item45f8351258

Synes den er perfekt til lavkarbomat

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:44   #107
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av Montignac-dude, her.

Vedlegg 7361

Dagens lunsj består av woket kylling med piri-piri og sopp, salat og tomat samt fetaost. Snacks er valnøtter. Og en aldri så liten Yoplait....

Nam!

Jeg kjøpte en sånn boks her om dagen.. Jeg må innrømme at jeg ble skuffet da jeg så hvor liten den var.. Hadde trodd den var LITT større...

Men, men, det koster så mye å sende den tilbake at jeg beholder den...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:20   #108
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg fikk min rosa bento-boks i posten i dag. har ikke bruk for den før til høsten da, men greit å få den i hus likevel... men de japanske boksene, hvor får man fatt i de? de så jo geniale ut!

Kan du ikke legge ut bilde når du har laget lunsj i den. Bento boksene er sååå søte

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 19:53   #109
FrustrertFrue
Juniormedlem
 
FrustrertFrue sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Rett utenfor Oslo
Innlegg: 21
FrustrertFrue er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Jeg ser denne ikke er oppdatet på en stund, men skyver litt på den siden jeg trenger inspirasjon

Hittil har lunsjen bestått av ( ikke alt på en gang da): omelett, avocado, kokt egg, bacon, spekeskinke, aioli, gulost, kylling, blomkål, broccoli og noe middagsrester...

både jeg og ungene har laptop lunsjbox, og jeg elsker dem! Junior elsker pannekaker som har får med seg i bhg, og vesla vil gjerne ha kylling, agurk og ostebiter. Disse boksene er perfekte for oss alle tre, jeg skulle gjerne hatt fler!
Men jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant noen enkle på Ikea, siden vi bruker dem hver dag blir det håndvask , som er noe av det i verden jeg synes er mest pyton *urk*

Er det flere enn meg som fortsatt trenger inspirasjon til matboksen ?

__________________
FrustrertFrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 22:04   #110
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Min matboks

Denne må blåses liv i igjen

Dagens matboks bestod av følgende:
Omelett med bacon.
3 stk. cherrytomater
noen skiver Squash

I morgen:
Cornelias vaffler
3-4 cherrytomater
noen skiver Squash
Litt spekeskinke.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 22:06   #111
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Min matboks

*noterer at jeg må huske på å ta bilder av bentoene igjen*

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 22:44   #112
FrustrertFrue
Juniormedlem
 
FrustrertFrue sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Rett utenfor Oslo
Innlegg: 21
FrustrertFrue er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Ingen matboks på meg siden jeg har vært hjemme...

men Vesla hadde pølser på termos med på tur i dag.
Junior hadde med spyd med skinke og ost, kalkun falukorv i skiver og litt grønnsaker.

I morgen blir det omelett på den ene ihvertfall

__________________
FrustrertFrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 23:33   #113
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min matboks

nå fikk jeg også lyst på matbox

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:19   #114
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Min matboks

Lager til matboksen for i morgen:
2 stk. Cornelia-vafler
Noen gode sliser med hvitost
Noen biter med mørrpølse
4 cherrytomater

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 14:50   #115
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den ), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 16:51   #116
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den ), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?

Jeg har bare prøvd 9 timer (vanlig arbeidsdag med skyss) og det har gått helt fint. Vil vel tro at 12 timer også skal gå dersom man har litt ekstra fetende mat oppi boksen.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 16:53   #117
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Jeg synes ikke laptop lunchboksen er aaaaaaaaaaltfor liten..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:04   #118
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Min matboks

Noen som vet hvor en får kjøpt denne matboksen i Norge?

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:27   #119
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har litt lyst på en sånn laptop lunchboks (selv om jeg egentlig ikke har bruk for den ), men syns de ser ganske små ut. Er det egentlig plass til nok mat for 12 timer i disse da?

Jeg synes de er små.. JEG har ikke mat nok for en hel dag oppi den. Jeg kjøpte tom den boksen som kommer med bæreveske og kjøleelement. Men, ja, den er liten..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:31   #120
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg synes ikke laptop lunchboksen er aaaaaaaaaaltfor liten..

Stryk "ikke" så får du det jeg egentlig mente

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:32   #121
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Coop har snope matbokser tre for 69 kr!

Jeg har kjøpt 6 stk! Tre for delt mat (tre helt adskilte rom, ett stort og to små) og tre for salat.

Det følger med kniv og gaffel på deltmatboksen og gaffel samt dressingbeger på salatboksen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:34   #122
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Min matboks

Så stilige. Skal jammen ta meg en tur på cooperativen

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 17:45   #123
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Min matboks

Har sett disse på coop jeg å, ser jo fine ut, kanskje jeg skulle prøve en slik....

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:10   #124
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Min matboks

Da tror jeg at jeg dropper den laptopboksen til meg selv, trenger egentlig ikke heller, for vi har bra kantine på jobben. Jeg ble bare så inspirert av disse lunsjene at jeg fikk lyst til å begynne å lage lunsj selv

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:39   #125
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Min matboks

Vi har også kantine på jobb, men der går det mest i baguetter og lignende ting. Det hender seg at de har salat, men ingenting en kan belage seg på. Får mange misunnelige blikk på nista mi da

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no