Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nannahs sellerirot-salat (fake potetsalat)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 11:35   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Nannahs sellerirot-salat (fake potetsalat)

Dette er mitt beste forsøk på å lage en erstatning for potetsalaten til grillmaten. Den ble kjempegod

1 STOOOR sellerirot
1 liten rød løk
Noen skiver sylteagurk lr cornicons
3 store toppede ss rømme
1/2 pose majones
2 toppede ts dijonsenepp
1-2 ss agurklake lr litt eplesideredikk
salt og pepper
2 hardkokte egg
klippet gressløk

Skrell og skjær selleriroten i små terninger lr staver. Kok dem gode og møre i lettsaltet vann. Prøvesmak så du ikke koker for lite...den skal ha konsistens omtrent som kokt potet.Tar minst 20 min. Hell av kokevannet.( ta vare på det til bruk i suppe)La selleribitene renne godt av og bli nesten helt kalde i et dørslag.
Mens sellerirota koker lager du dressingen og koker egg.
Finhakk løk og agurk bland i en bolle sammen med majones,rømme,sennep, agurklake og krydder.
Når selleribitene er bittelitt lunkene blander du dem inn i dressingen sammen med hakket kokt egg og finklippet gressløk.
Settes kaldt og bør stå noen timer før den spises så dressingen får trukket godt inn.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:10   #2
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Du er gullegull altså, Nanah! Takk igjen!

Gleder meg til å prøve, eeelsker sellerirot!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:21   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Ååååå denne må jeg også prøve å lage

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 16:26   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Høres nyyyyydelig ut! Den skal lages! Mange takk for nok en oppskrift

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 16:27   #5
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Litt flaut spørsmål, men jeg bare spør... Hva smaker det av sellerirot? Er det smaksmessig i nærheten av noe?

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:48   #6
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Sellerirot smaker i grunnen bare selleri...men mye av smaken forsvinner ut i kokevannet her

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:47   #7
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Ah, okei, den var jo greit logisk egentlig da! Heheh... Takk for svar

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 23:08   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Takk for denne, Nannah! Skal testast!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 11:50   #9
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Åh, nå har jeg endelig fått laget denne - og, den anbefales så varmt som varmt kan bli! Nyyydelig!
Takk igjen, Nannah!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:30   #10
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Åhh, denne skal absolutt prøves ut!!

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:39   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Opprinnelig lagt inn av swimzy, her.

Åhh, denne skal absolutt prøves ut!!

50/50 selleri og blomkål blir helt fantastisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 11:01   #12
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Denne var helt nydelig!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 20:22   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Synes denne trenger å dyttes opp nå i grillsesongen. Jeg har servert sellerirotsalat til flere som synes den er minst like god som potetsalat, faktisk noen som mente den var bedre.
Veldig godt tilbehør til grillmaten!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 15:03   #14
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Etter at jeg fant en lignende oppskrift i sommer har det bare gått i Sellerirot-salat til grilling. Det smaker så godt! Min mor begynte også å bruke den hver gang, selv om hun ikke driver med lavkarbo.
Nam nam!

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 20:08   #15
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Du er da fantastisk flink med oppskrifter Nannah, takk og takk

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 12:58   #16
sisseln
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
sisseln er på en erverdig vei

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

"Noen skiver sylteagurk lr cornicons"

Hva er dette? Elsker sylteagurk men mye sukker i laken. Håper virkelig det er en sylteagurk vi på lavkarbo kan spise?

sisseln er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 15:24   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

"Noen skiver sylteagurk lr cornicons"

Hva er dette? Elsker sylteagurk men mye sukker i laken. Håper virkelig det er en sylteagurk vi på lavkarbo kan spise?

Bruk vanlig sylteagurk, velg gjerne den du finner med minst sukker i laken. Det er så lite at det spiller egentlig ingen rolle. Jeg bruker det vi har i kjøleskapet. Sylteagurken er en viktig ingrediens i denne altså, tilfører mye smak.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:11   #18
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Syltaagurk uten sukker i laken kan kjøpes på utenlandske butikker. Jeg er vant til den typen og takler ikke søte sylta produkter. Men, det er en tilvenningssak.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 13:08   #19
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Dette er altså den desidert beste 'potetsalaten' jeg har smakt ! Min elskede, som IKKE går på lavkarbo, var henrykt. Og han er kreeeesen !

Tusen takk, Nannah !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 18:08   #20
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Spennende! Den skal jeg prøve å lage og smake takk for oppskrifta!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 13:59   #21
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Nannahs Sellerirot-salat (fake potetsalat)

Denne skal prøves idag!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 00:03   #22
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nannahs sellerirot-salat (fake potetsalat)

Hvorfor hardkokte egg i potetsalat? Ikke vanlig ellers er det? Gjør det noe for konsistensen?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 00:25   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs sellerirot-salat (fake potetsalat)

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Hvorfor hardkokte egg i potetsalat? Ikke vanlig ellers er det? Gjør det noe for konsistensen?

Veldig vanlig hos oss. Det er veldig godt med kokte egg i, har du ikke prøvd, så prøv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 10:33   #24
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Nannahs sellerirot-salat (fake potetsalat)

Jeg hadde bare et lite kokt egg i, men tror jeg kommer til å droppe det neste gang
Ellers super salat!!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-04-14, 12:52   #25
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nannahs sellerirot-salat (fake potetsalat)

Ok, får vurdere egg da! Takk for svar, Imse og Nupsida.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wannabe-potetsalat Daizy Middag 63 16-05-11 10:56
Fake lasagne siljeand Middag 1 24-08-09 14:49
Fake potetsalat Nannah Middag 9 10-05-09 14:18
Wannabe potetsalat? Teletubbien Middag 2 22-05-07 17:13
Potetsalat stinasol Spørsmål og svar 2 05-12-06 13:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no