Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvor lenge?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-09, 09:36   #1
Tonemi
Medlem
 
Tonemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 93
Tonemi er på en erverdig vei

Hvor lenge?

Jeg har nå gått på ketolysekuren siden 14 mai og vekten viser at jeg er 17.5 kilo lettere enn da jeg startet:O) Jeg er veldig stolt og glad for dette...Det vises utrolig godt og jeg får en del blikk og kommentarer ang vektenedgangen....

Men over til spørsmålet:O) Hvor lenge kan jeg holde på med kuren før man BØR ha en stopp???? Leser i boken at man bør stoppe etter 6 mnd. Noen som har gått lengere??? OG evnt hva skjer hvis man går lengere på kuren???
Hvor lang opphold bør man ha???

__________________
The beat of your heart is the rhythm of your soul
Tonemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 09:42   #2
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge?

Tenkte jeg bare skulle si grattis til deg. Du er kjempeflink.

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 10:06   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge?

Wow - fantastisk resultat

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 10:09   #4
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Hvor lenge?

wow! Gratulerer kjempemasse!!!

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 10:18   #5
mariamaria
Juniormedlem
 
mariamaria sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østlandsområdet.. :-)
Innlegg: 19
mariamaria er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge?

Hei!
Så flink du er! UTRULIG bra gjort!
Jeg har lest at man godt kan være i ketose opp til et år.. Men har også lest at mange opplever en stopp/stagnasjon etter 3 - 6 mnd. Og at det da kanskje føles vanskelig å fortsette. Etter en tid vil kroppen vår endre forbrenningen til å ikke forbrenne fett i ketose lenger. (Heldigvis for eskimoene.. :-)
Da anbefales en pause med vedlikehold og jobbing for å holde vekten et halvt års tid før man evt starter på`n igjen for å ta resten.. :-) Uansett - ha tolmodighet ett til to år - med grundig jobbing for å holde vekta der, sånn at der du er - blir din nye trivselsvekt. Ellers vil vel kroppen din gjøre det den kan for å legge på seg igjen. Oao.. jeg gleder meg til jeg har klart det samme som du! :-)
Ha en superduper dag!

mariamaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-carbo Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 10:22   #6
amiga
Juniormedlem
 
amiga sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 33
amiga er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hvor lenge?

[quote=Tonemi;753014]Jeg har nå gått på ketolysekuren siden 14 mai og vekten viser at jeg er 17.5 kilo lettere enn da jeg startet:O) Jeg er veldig stolt og glad for dette...Det vises utrolig godt og jeg får en del blikk og kommentarer ang vektenedgangen....

Så utrolig bra!! Kan jeg få lov å spørre hvor mye du har gått ned i uka, og hvor mye du har trimmet?

Torkil anbefaler en pause når vektnedgangen stagnerer i boka si, og han sier at det ikke er farlig å fortsette etter 6 mnd. Besøk til fastlegen anbefales...

Lykke til videre!!

__________________


amiga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 10:39   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av mariamaria, her.

Hei!
Etter en tid vil kroppen vår endre forbrenningen til å ikke forbrenne fett i ketose lenger. (Heldigvis for eskimoene.. :-)

Jeg tror ikke det gjelder meg....
Men hva brenner kroppen i ketose da mener du?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:19   #8
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge?

Sier som Dreamy: Tror ikke det gjelder meg heller
Forbrenner fett som bare det. Har holdt på i 9 mndr nå. Har tatt prøver hos legen to ganger underveis. Alt ser bra ut. Og jeg har forbrent MYE fett MINST 30 kilo.

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:25   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor lenge?

Opprinnelig lagt inn av Mercudia, her.

Sier som Dreamy: Tror ikke det gjelder meg heller
Forbrenner fett som bare det. Har holdt på i 9 mndr nå. Har tatt prøver hos legen to ganger underveis. Alt ser bra ut. Og jeg har forbrent MYE fett MINST 30 kilo.

yeah!! *klapp klapp klapp*

Gud så glad jeg er for at jeg begynte med lavkarbo. Jeg tenker på dette hver gang jeg ser noen på jobben som skal slanke seg med knekkebrød og magerost

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge kan man stagnere? fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 11 12-06-09 15:04
Hvor lenge i fase 1? Robyn Eurodiett 4 29-01-08 22:36
Hvor lenge viser... touran Ketolysekuren 0 27-05-07 19:07
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47
Hvor lenge med intro? cathrine Induksjonen 2 29-02-04 16:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no