Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Beklager maset mitt, hjelp

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-12, 11:47   #1
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Beklager maset mitt, hjelp

skrev i forrige tråd att jeg fikk i meg for lite karbo. nå prøvde jeg en ny frokost for å få litt variasjon. har gått på lavkarbo ca 4 uker, og vært i ketose hele veien. men etter frokosten jeg lagde i går, er jeg ikke i ketose lenger- kan noen hjelpe meg å regne? jeg må da ha regnet veldig feil??

smooti- 2 egg
2 ss splenda
0,5-1 del kremfløte
100 g bringebær- (ikke forsne, forskjell på de?)

takk snille jenter.-

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:59   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: beklager maset mitt,, hjelp

Det er ikke noe her som skal ha veltet ketosen din (med mindre du er en av de få, uheldige, som reagerer helt ekstremt på alle former for søtning). Smoothien din er vel en 5-7 gram kh, sånn ved et raskt ikke-kalkulator-blikk...

Hva annet spiste du iløpet av dagen?

Hvordan er det med menstruasjonssyklusen din? Mange får ikke utslag på ketostix rundt mensen. Måler du minst to timer etter siste måltid om kvelden, som man skal?

Har du drukket mer væske enn vanlig? Det er MANGE ting som kan påvirke stixene, og de er ikke en "fasit", sånn helt uten videre. Det kan hende du ikke har mye overskuddsketoner i urinen, men det betyr ikke automatisk at du ikke er i ketose, det heller.

Jeg ville tatt det med ro!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:35   #3
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: beklager maset mitt,, hjelp

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Det er ikke noe her som skal ha veltet ketosen din (med mindre du er en av de få, uheldige, som reagerer helt ekstremt på alle former for søtning). Smoothien din er vel en 5-7 gram kh, sånn ved et raskt ikke-kalkulator-blikk...

Hva annet spiste du iløpet av dagen?

Hvordan er det med menstruasjonssyklusen din? Mange får ikke utslag på ketostix rundt mensen. Måler du minst to timer etter siste måltid om kvelden, som man skal?

Har du drukket mer væske enn vanlig? Det er MANGE ting som kan påvirke stixene, og de er ikke en "fasit", sånn helt uten videre. Det kan hende du ikke har mye overskuddsketoner i urinen, men det betyr ikke automatisk at du ikke er i ketose, det heller.

Jeg ville tatt det med ro!

jeg spiste smothien til frokost. ikke hele heller. orket bare halve, men tok resten dagen etter. så lagde jeg kyllingfilet med brokkoli, sopp, litt hvitløk, fløte og ost over i oven. kveld spiste jeg ikke noe. men drakk ganske mye vann, sikkert over 5 liter så det kan være att jeg har drukket for mye væske? burde det trappes ned da eller er det bare bra? takk for svar

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:36   #4
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: beklager maset mitt,, hjelp

Opprinnelig lagt inn av milla84, her.

jeg spiste smothien til frokost. ikke hele heller. orket bare halve, men tok resten dagen etter. så lagde jeg kyllingfilet med brokkoli, sopp, litt hvitløk, fløte og ost over i oven. kveld spiste jeg ikke noe. men drakk ganske mye vann, sikkert over 5 liter så det kan være att jeg har drukket for mye væske? burde det trappes ned da eller er det bare bra? takk for svar

og forresten nettopp hatt mensen..

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:58   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: beklager maset mitt,, hjelp

Opprinnelig lagt inn av milla84, her.

jeg spiste smothien til frokost. ikke hele heller. orket bare halve, men tok resten dagen etter. så lagde jeg kyllingfilet med brokkoli, sopp, litt hvitløk, fløte og ost over i oven. kveld spiste jeg ikke noe. men drakk ganske mye vann, sikkert over 5 liter så det kan være att jeg har drukket for mye væske? burde det trappes ned da eller er det bare bra? takk for svar

Neida, drikk så mye som du trenger og ønsker - men da er nok forklaringen bare at du har fått i deg såpass mye væske at du ikke kan måle ketoner med stix! Ingen fare, altså!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:00   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: beklager maset mitt, hjelp

Målte du etter frokost?

Den sikreste tiden å sjekke stix på er ca 2 timer etter dagens siste måltid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:12   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: beklager maset mitt, hjelp

Her er en fin tråd om ketose:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Innlegg nr.1

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:37   #8
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: beklager maset mitt, hjelp

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Målte du etter frokost?

Den sikreste tiden å sjekke stix på er ca 2 timer etter dagens siste måltid

nei målte før jeg la meg i går kveld. men ble noen timer etter siste måltid

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:37   #9
milla84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 26
milla84 er på en erverdig vei

Sv: beklager maset mitt, hjelp

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Her er en fin tråd om ketose:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Innlegg nr.1

takk nyttig å lese

milla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Haha, beklager men må bare le! HenrikBooe Generell diskusjon 4 05-08-11 08:29
Hjelp meg å stemme frem bildet mitt quebec Livets lyse side 33 31-07-08 19:43
Hjelp ... Kneet mitt (spinning) Lisekir Trening 6 24-04-08 23:18
HJELP jeg sjekket kalorinivået mitt på vektklubb.no Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 31-01-06 16:47
Beklager men vekta betyr noe. Bamseline Lavkarbo generelt 16 15-03-05 20:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no