Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-12, 18:15   #1
Camillamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 3
Camillamor er på en erverdig vei
Question

Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Hei Jeg er ny her inne

Lurer på om det er noen som har opplevd å spise seg frisk fra lavt stoffskifte på lavkarbodiett?

Camillamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-dietten Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:35   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Kommer an på hvilken form for lavt stoffskifte du har - autoimmun eller "bare" nedsatt hormonproduksjon.
Uforklarlig nedsatt hormonproduksjon kan komme av så mangt (sporstoffmangel, overdreven slanking, vitaminmangel etc.)
Har man den autoimmune varianten er det heller sjelden at man klarer å komme seg av medikasjon etter at man har begynt, men klarer man å finne ut hva det er som trigger antistoffent og stoppe dette tidlig nok så er det mulig. Her er å stoppe all glutenholdig mat et hett tips for mange.
Det finnes selvsagt flere varianter, men dette er vel de vanligste.

Hva sier legen?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:36   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Opprinnelig lagt inn av Camillamor, her.

Hei Jeg er ny her inne

Lurer på om det er noen som har opplevd å spise seg frisk fra lavt stoffskifte på lavkarbodiett?

Jeg har ikke spist meg frisk, men fra å ha et stoffskifte som var håpløst å regulere, skikkelig jo-jo!, har det blitt dønn stabilt!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:58   #4
Camillamor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 3
Camillamor er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Tusen takk for svar Per idag har jeg et stoffskifte som er skikkelig jo-jo...bruker medisiner, men stoffskiftet har vanskelig for å stabilisere seg..i tillegg har jeg hvetemelintoleranse

Legen har gitt meg klarsignal for å starte på diett, men han mener at det kan være vanskelig å stabilisere det såpass at jeg kan slutte på medisiner - men det er i grunnen ikke målet heller, i første omgang ønsker jeg at stoffskiftet skal stabilisere seg slik at jeg slipper sterke symptomer og kan merke at kiloene forsvinner

Camillamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-dietten Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 21:00   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Dersom du reagerer på hvete vil jeg anbefale å kutte bygg, rug, spelt (og havre) også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 14:03   #6
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Ser at denne tråden er gammel, men tar sjansen på å skrive inn at jeg har lavt stoffskifte som autoimmun sykdom og lavkarbomat har hatt null innvirkning på dette. Spiller altså ingen rolle med mye fisk eller proteiner eller fett.. Ellers har jeg gjennom snart 30 år funnet ut at å spise 1 gulrot hver dag over tid gir uregjerlig stoffskifte (så jeg har latt det være), pulverslankekurer gir bedre stoffskifte så lenge en går på pulveret men stopper opp og blir altfor lavt når en slutter med det (var nær sykehusinnleggelse en gang). Det hjelper ikke for meg å kutte ut hvete, sukker etc, eller noe som helst annet så sykdommen er nok for evig tid, og jeg spiser mat og medisin som vanlig ) Dog er det interessant å få høre om andre har opplevd noe annet. Er jo forskjell på sykdommene så da kan kanskje maten ha noe å si for andre enn meg.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 14:16   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Hos meg synker antistoffene nå etter 2 år helt glutenfritt. Vet ikke om jeg noen gang vi kunne komme av /redusere medisinen, men det er uansett bra å vite at jeg gjør noe nå som minker irritasjonen i kroppen kontra det motsatte.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 14:25   #8
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt stoffskifte og lavkarbodiett

Jeg har ikke nok antistoffer til å kalle det en autoimmun lidelse, men etter ca 10 - 12 år med stabilt lavt stoffskifte har jeg fått beskjed om å redusere fra 100 mcg til 75 mcg Levaxin. Verdiene har gått opp etter ca 2 år på lavkarbo. Spennende å se om jeg må trappe ned ytterligere..

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte FantasiJenta Stoffskifte / hormonproblemer 6 06-10-10 19:42
Lavt stoffskifte Mettesen Stoffskifte / hormonproblemer 1 03-03-10 17:41
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Marita Stoffskifte / hormonproblemer 68 19-04-09 00:03
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no