Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vanskelig å holde motivasjonen

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-11, 21:05   #1
nemi81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 13
nemi81 er på en erverdig vei

Vanskelig å holde motivasjonen

Jeg begynte på ketolysedietten i februar. Har gått ned 11 kg og er kjempefornøyd med det. Det som er problemet er at jeg nå føler at ting er så vanskelig at jeg har mest lyst til å gi opp. Har en morfar som ligger på d siste og en søster som er lagt inn på psykiatriskavdeling, og hun nekter å snakke med oss. Er redd for at hun skal finne på noe dumt når hun slipper ut. Før har jeg spist masse for å slippe disse følelsene. D gjør jeg ikke og må kjenne på alle følelsene, noe som ikke er lett. Jeg trenger råd og motivasjon for å ikke slutte. Har jo 70 kg til jeg vil gå ned.

nemi81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:12   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Huff, så grusomt! Skjønner at det der ikke er lett å takle.. Når jeg har det vanskelig går jeg meg ofte en lang tur i skogen, for å få "lufta" hodet litt. Nå er det vår og mange små undre som man kan oppdage og glede seg over hvis man ser etter dem. Fult klar over at det er lettere sagt enn gjort, men når livet går en imot er det de små gledene som kan snu tankene. Håper ting ordner seg, og at du klarer å se litt lysere på ting. Gir deg en stor klem uansett!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:31   #3
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Så flink du har vært!

Og så leit å lese om morfaren og søsteren din, det er vondt å gå å vente på miste noen man er glad i. Og så tøft med søsteren din, hun blir nok godt tatt vare på og så gjør de jobben sin for å få henne frisk igjen. Du må passe på deg selv, det er ingen som gjør det for deg og jeg skjønner godt at du har lyst å gi opp med alt som står på rundt deg.
Har du snakket med fastlegen din? Fortalt h*n hva som står på og spurt om det kunne vært mulig å få noen å prate med. Litt hjelp til å sortere tanker og følelser som garantert føles ganske overveldende akkurat nå.
Dette klarer du, du er jo 1/8 del på vei alt!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:43   #4
nemi81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 13
nemi81 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Tusen takk til begge to. D betyr utrolig mye for meg. Jeg bruker trening mye for å sotere tankene, må prøve å gå mer på tur også. Vil virkelig koste dette og godt å ha folk her inne dom hjelper og støtter meg. Skal til psykolog snart og da må jeg også få hjelp for spiseforstyrrelser. Jeg skal greie dette. Er virkelig lei av å være overvektig. Klem til begge to.

nemi81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 21:48   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Jeg er veldig enig med TigerTove her ! Og det ER lettere sagt enn gjort, ja. Men prøv en tur . . . Man får 'blåset ut' av hodet sitt litt. . . .

Lykke til deg !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:27   #6
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Når jeg har det vanskelig råder alltid pappa meg til å gå ut en tur - det ender med at jeg blir sint fordi å gå ut vil ikke løse problemet. Har blitt så gammel at jeg ser han har rett - å gå ut å være i min egen verden løser opp mye!

Det er trist å høre om familien din. Vet ikke hva jeg skal si rundt det.

Jeg merker jeg er mer stabil i tenkemåte og væremåte når jeg spiser lavkarbo - og om det gjelder deg kan det kanskje være greit å fortsette å spise slik. Rett og slett for å ha en mindre ting å tenke på.

Sliter du med å planlegge maten (tar tid som du vil bruke til andre ting) så finnes det ulike verktøy du kan benytte deg av. Noen bøker og blogger har ukeplaner en kan følge og har du fancy tlf finnes det apps der du kan laste ned dietter. Der er det dagsplan med handleliste og tidspunkt en "skal" spise.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:30   #7
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Når jeg sliter, setter jeg opp menylister og handler inn til den. Da finnes det ikke noe i huset jeg kan bli frista av. Og jeg lager den maten jeg skal fordi lista er der og innkjøpa, eller kan jeg finne på å dra til nærmeste Mc Donald, fordi jeg "sulter i hjel". Altså faste rutiner til faste tider, hjelper meg.
En godfra meg, og ta hensyn til deg selv, selv om alt er tungt nå. Det lysner alltid.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:21   #8
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

uff. du har det ikke lett...
men du vil ikke gi opp på deg selv? du tenker på andre du er glad i men du er nødt til å tenke på deg selv og! du klarte å gå ned så mye, ikke gi opp nå ellers kommer du til å gå opp alt og plus litt til og det blir tungt å begynne på nytt. det som er at hvis du går opp og etter hvert går du ned 11kg, kunne det har vært -22... tenk på det.
jeg sender deg en stoooooooooooooooor klem

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:42   #9
TiiliLind
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 5
TiiliLind er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig å holde motivasjonen

Hei,

Skjønner veldig godt at det kan være vanskelig å holde motivasjonen når man har andre ting i hodet.

Det jeg gjør for å motivere meg selv er små enkle ting i hverdagen. Til eksempel, i dag fant jeg frem en bag med gamle klær, noen av dem har jeg ikke brukt på 7 år. Jeg har prøvd på alle og sortert dem i bunker med klær jeg nå kan bruke og klær jeg ikke får på enda. Jeg var knallfornøyd med å ha kommet meg inn i flere av de klærne jeg ikke har brukt på lenge. Og jeg skal ta frem posen med klær som er for små om 10 kilo for å se hva som passer da. Ikke nødvendigvis for å bruke en skokk med gamle klær, men for å virkelig se hva lavkarbo gjør med kroppsformen min!

Jeg startet samtidig som deg og har gått ned 11 kilo også. Jeg skal gå ned 40 kilo til sammen. Jeg har delt de opp i 4 delmål. For hver 10. kilo skal jeg unne meg noe nytt. Nye klær og slikt.

Kanskje du kan prøve å bake en lavkarbo-sjokoladekake eller muffins? Har en oppskriftsbok (Annika Rogneby sin), hvis du vil jeg skal sende deg en oppskrift. Man kan ikke spise masse av det, men er godt å unne seg noe en gang i blant

Dette er ihvertfall noe av det som motiverer meg. Håper du klarer å holde motivasjonen videre! Du har vært kjempeflink!

Siri

__________________


TiiliLind er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter max med motivasjonen ... Almyrida Ketolysekuren 3 03-02-10 10:50
Nå sliter jeg med motivasjonen Hannehk Ketolysekuren 22 08-07-08 13:25
Trenger tips til å holde motivasjonen oppe Joika Fysisk og mental helse 1 09-01-08 18:46
Hjelp for motivasjonen? "lille meg" Fysisk og mental helse 3 06-05-05 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no