Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-14, 14:07   #301
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Kjempeflott! Du er tydelig smalere om "kjakan" i alle fall. Synes du så frodig (positivt ment!), flott og sexy ut jeg. Som mannen til en venninne av meg sa i går - "Jo mykere - jo bedre!"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 16:57   #302
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Takk skal du ha😊 Jeg har ikke som mål å bli tynn for jeg synes jeg kler best å ha litt former😊
De 10 kg som nå er borte var nødvendig men nå er det mest vedlikehold og oppstramming😊

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 18:18   #303
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Ja de 10 kiloene der syntes jammen, det må være riktig så deilig å se slik framgang! Misunnelig!

Her går det noget saktere, ned 700 gram siste 9 dagene (er litt i uorden i forhold til veiedager, må prøve å få mandagen i gang igjen). Men, treninga har kommet godt i gang, så det er jeg fornøyd med.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 01:05   #304
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Dere er virkelig flinke! Her har ferien ødelagt alt, men fra mandag av er det lavkarbo til minst 10 kilo er borte.

Og hvor mange ganger har jeg ikke sagt akkurat det. Og tenkt at nå er det jammen nok? Kan jeg bare bestemme meg for at jeg aldri mer skal veie over 90 kilo på sommeren?

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 10:09   #305
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Våren for meg var ikke akkurat optimal, hadde store planer for sommeren i år. Men er iallfall endel kilo lettere enn jeg var i fjor, så jeg tenker at til neste år....da skal jeg bade da!
Og jeg driver også med det der "skal aldri over 90 kilo/80 kilo" osv. Det blir noen set-backs innimellom, men trenden og viljen er klar, så dette får du til. Og i blant er det nesten greit å bli litt sint på seg sjøl; veit ikke hvor mange dietter jeg har startet på i sinne over egne prestasjoner. Og det er bra du har satt en dato for å begynne, da er det bare å kjøpe inn det en trenger slik at en ikke står der på mandag og ikke FÅR begynt. Lykke til, det her får du til, du veit hva du går til og hva belønningen er.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 11:16   #306
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Er det lov til å hate mens tro? Jeg stemmer for! Har hatt ei skikkelig god uke, trent 6 dager og passet på maten. Likevel er det 200 gram opp i dag, og vekta stopper på 76,6. Fikk mens i går, og kroppen sier tydeligvis "stopp en halv, hold på all veske, også verker vi litt i hele kroppen sånn helt til slutt". Argh!

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 20:37   #307
KingOfBacon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 9
KingOfBacon er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Muligens et dumt spørsmål om hvordan å telle karber, men siden jeg ennå ikke har helt stålkontroll på saker og ting, her kommer det:
Har en boks her med Salat og grytebønner. Der står det på næringsinnhold. Karbohydrat 15,0 g, hvorav sukkerarter 1 g.

Betyr dette at 14 g er kostfiber og at jeg sånn sett kan fråtse i bønner?? For det står ikke oppgitt hvor mye i innholdet som er kostfiber.....

Takker for alle svar. :-)

__________________


KingOfBacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startgropa på lchf, men prøver å ligge under 25g Karbos hver dag. :-) Startet 5/5-14 Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 00:14   #308
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Takk skal du ha😊 Jeg har ikke som mål å bli tynn for jeg synes jeg kler best å ha litt former😊
De 10 kg som nå er borte var nødvendig men nå er det mest vedlikehold og oppstramming😊

Så flott nedgang. Gratulerer. Du ser super ut.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 00:16   #309
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg har ferie fra lavkarbo og vekt. Ikke bra. Jeg skal også starte på nytt i august startere.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 02:48   #310
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av KingOfBacon, her.

Muligens et dumt spørsmål om hvordan å telle karber, men siden jeg ennå ikke har helt stålkontroll på saker og ting, her kommer det:
Har en boks her med Salat og grytebønner. Der står det på næringsinnhold. Karbohydrat 15,0 g, hvorav sukkerarter 1 g.

Betyr dette at 14 g er kostfiber og at jeg sånn sett kan fråtse i bønner?? For det står ikke oppgitt hvor mye i innholdet som er kostfiber.....

Takker for alle svar. :-)

Nope, kostfiber er trukket fra på norske varer. 15g må telles.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 12:30   #311
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av KingOfBacon, her.

Muligens et dumt spørsmål om hvordan å telle karber, men siden jeg ennå ikke har helt stålkontroll på saker og ting, her kommer det:
Har en boks her med Salat og grytebønner. Der står det på næringsinnhold. Karbohydrat 15,0 g, hvorav sukkerarter 1 g.

Betyr dette at 14 g er kostfiber og at jeg sånn sett kan fråtse i bønner?? For det står ikke oppgitt hvor mye i innholdet som er kostfiber.....

Takker for alle svar. :-)

Resten er stivelse.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 13:51   #312
KingOfBacon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 9
KingOfBacon er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Takk for svar.

Da hopper vi over bønner i middagssalaten. :-)

__________________


KingOfBacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startgropa på lchf, men prøver å ligge under 25g Karbos hver dag. :-) Startet 5/5-14 Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 17:44   #313
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei folkens! Da er ferien over og tilbake til rutiner og ikke minst lavkarboen, som har gått litt skjeis i sommer må jeg innrømme :/ Godt å se at det ikke bare er meg som har sklidd ut litt i sommer ! Men har gått opp "bare" 1,8 kg, syns egentlig ikke det er så værst på 1 mnd, med tanke på at jeg også sluttet å røyke for 6 uker siden! Kjenner jeg har SÅ lyst til å spise plommer nå, det er det beste jeg vet men er vel fy fyyy dessverre
Nå er det fullt fokus frem mot jul

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:21   #314
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Hei folkens! Da er ferien over og tilbake til rutiner og ikke minst lavkarboen, som har gått litt skjeis i sommer må jeg innrømme :/ Godt å se at det ikke bare er meg som har sklidd ut litt i sommer ! Men har gått opp "bare" 1,8 kg, syns egentlig ikke det er så værst på 1 mnd, med tanke på at jeg også sluttet å røyke for 6 uker siden! Kjenner jeg har SÅ lyst til å spise plommer nå, det er det beste jeg vet men er vel fy fyyy dessverre
Nå er det fullt fokus frem mot jul

Jeg er nå tilbake på lavkarbo. Der tillater jeg meg litt plommer. Norske plommer er noe av det beste jeg vet. Jeg skal over på karolyse fra mandag men jeg vurderer å ta en uke til på lavkarbo før det blir keltolyse. Mest fordi jeg ikke har lyst til å gi slipp på plommer

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 11:10   #315
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Skjønner deg godt Hubba bubba! Er inne på tanken selv , plommesesongen er jo veldig kort :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 16:06   #316
mahal
Nytt Medlem
 
mahal sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2014
Hvor: Vestfold
Innlegg: 3
mahal er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei!
Jeg har brukt de siste ukene til å sette meg inn i /lese meg opp på ketolysekuren - og i morgen starter jeg. Jeg har flest boken 2-3 ganger, tatt notater for å lage en oversikt for meg selv. I tillegg har jeg fulgt tråden deres noen uker, og vil gjerne være med her. For motivasjon, inspirasjon, støtte og back up (dette går selvsagt begge veier) !

Litt skummelt å kaste seg ut i noe ukjent - er redd for å gjøre noe feil.

Jeg har ikke prøvd lavkarbo før, så jeg er spent på hvordan det vil påvirke kroppen... og hodet.
Gleder og gruer meg på samme tid.

Lykke til videre alle sammen - dette skal vi klare!

__________________


mahal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 16:17   #317
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Velkommen mahal

Det ser ut som du er godt forberedt. Feil gjør vi alle i starten men det er det som er så fint med dette forumet, at vi "nybegynnere" kan spørre de mere drevne underveis i prosessen . Jeg har fått mye inspirasjon og motivasjon her inne! Dette klarer vi

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 09:40   #318
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien
Wink

Sv: Vi som starter i mai -14!

Heisann, nå er det min tur til å innrømme en planlagt "sprekk".
Har hatt en utvekslingsstudent fra Taiwan boende her i 2 uker nå og da har vi laget og spist tradisjonell norsk mat med alt som hører med.
Det har gått helt som forventet, 2 kg opp igjen. Planen er å starte på nytt igjen med lavkarbo nå etter helgen når gjesten vår har dratt.
Om det blir ketolyse eller moderat lavkarbo har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Synes dere er finke alle sammen

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 15:11   #319
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei.
Jeg har hatt flere runder med ketolyse bak meg, gikk ned 22 kg for 2-3 år siden, og har tatt noen skippertak med ketolyse etpar ganger etter det når noen ekstrakg har sneket seg på. Er nå igang igjen, etter en god sommer med for mye kosemat og trange bukser som resultat. Er nå inne i 3. uka, og har gått ned mellom 4 og 5 kg. Tenker at jeg bør ned iallefall 5 til. Kjekt å henge her med dere på forumet her for felles motivasjon. Satser på en fin høst med metode så det holder etter

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 15:47   #320
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av silia, her.

Hei.
Jeg har hatt flere runder med ketolyse bak meg, gikk ned 22 kg for 2-3 år siden, og har tatt noen skippertak med ketolyse etpar ganger etter det når noen ekstrakg har sneket seg på. Er nå igang igjen, etter en god sommer med for mye kosemat og trange bukser som resultat. Er nå inne i 3. uka, og har gått ned mellom 4 og 5 kg. Tenker at jeg bør ned iallefall 5 til. Kjekt å henge her med dere på forumet her for felles motivasjon. Satser på en fin høst med metode så det holder etter

Ikke helt oppdatert tikker her, men ser jo imponerende ut.. Har glemt passord for å endre på rockeren, gr..

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 11:18   #321
KingOfBacon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 9
KingOfBacon er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hvordan går det med folket i gruppa her? Må innrømme at det blir stadig mer naturlig å hoppe over poteter og pasta etc. I huset her har vi nok landet på en løsning med moderat lavkarbo i helgene, og mer strikt i hverdagene. Men sjelden over 50 karbs i helgen. Vi har helt og holdent droppet å veie mat (det blir en stressfaktor jeg ikke orker å ta med meg), men det innebærer at vi har lært oss veldig mye om forskjellige matvarer og helt bevisst styrer unna matvarer der det finns litt mye karbs.

så stå på folkens, og fortsett på veien i det gode liv.

PS
vi har etter å ha pløyd gjennom MYE baconsnacks siste halvåret landet på at Kims baconsnacks, IKKE bacongull eller baconcrisp, er den beste. Dessverre er det et særs lite utvalg butikker som har denne. Vi ha kun funnet den på Ultra. Men den er ikke så "tørr" og hard som Maarud Bacongull e.l.

__________________


KingOfBacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startgropa på lchf, men prøver å ligge under 25g Karbos hver dag. :-) Startet 5/5-14 Svar med sitat
Gammel 08-10-14, 10:48   #322
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Liten oppdatering fra meg, selv om det er lite aktivitet her inne...
Holder fremdeles på med ketolyse, har gått ned over 8 kg nå, og satser på å ta to-tre kg til før jeg trapper ned ketolysen og går over til mer moderat lavkarbo for vedlikehold.
Har ikke spesielle utfordringer med å holde meg til opplegget, og unner meg litt lavkarbosnop innimellom når det skal koses... gresk youghurt med blåbær og natreen er jo bare nammis, og funger som bare det når jeg er fysen. Nøtter og atkins decadence bar er også gode alternativ for meg. Føler meg pigg og opplagt, og håper at de siste kg går greitt av.
Ha en fin oktober alle dere andre ketolysefolk

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 11:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no