Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-09, 22:12   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg sitter her og regner litt og setter opp budsjett. Etter alle faste utgifter er trukket sitter jeg igjen med ca 10000. Da har jeg ikke tatt med mat osv.

Så da lurer jeg på hva dere vanligvis sitter igjen med etter faste utgifter er trukket fra?

Litt rart å spørre om det kanskje, men greit å se om jeg burde skjerpe inn på visse kostnader

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8





Sist redigert av supha : 22-03-09 kl 22:25.
supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 22:19   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Er du alene om å skulle bruke opp de 10?
Da har du vel nok, skulle jeg tro..

Her har vi mye mindre, og er flere i "maten" så hvis du er alene kan det ikke
sammenlignes.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 22:22   #3
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

Er du alene om å skulle bruke opp de 10?
Da har du vel nok, skulle jeg tro..

Her har vi mye mindre, og er flere i "maten" så hvis du er alene kan det ikke
sammenlignes.

Ja, men jeg har en samboer som er fremdeles student, så jeg betaler all mat osv. Synes jeg bruker så ille mye penger på mat om dagen..

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:19   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg sitter igjen med ca 3-6000 kr igjen etter faste utgifter, mat er ikke inkl. Men jeg er student da, og inntektene mine som deltid varierer. 10 000 kr er MYE, uansett om man e student, betaler all mat, eller i fulltid :O

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:40   #5
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Høhø.. jeg er student.. har vel ca 4000 å leve for i måneden etter husleie er betalt

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 02:06   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg har 1600 kr igjen etter at faste utgifter (husleie og telefon) er betalt. Student her også

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:32   #7
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter


Hvis du synes du bruker mye på mat...gjør du kanskje det?

De sier det er lurt å sette opp en ukesmeny. Det skal visst være besparende. I stedet for at man hver dag har den "gud..hva skal jeg ha til middag i dag..hva har jeg lyst på?"

Da er det lettere å se på menylista...DET skal jeg ha til middag..ferdig med dass!

Prøver å kjøre et sånt regime selv.. men er ikke så veldig flink

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:51   #8
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Hvis du synes du bruker mye på mat...gjør du kanskje det?

De sier det er lurt å sette opp en ukesmeny. Det skal visst være besparende. I stedet for at man hver dag har den "gud..hva skal jeg ha til middag i dag..hva har jeg lyst på?"

Da er det lettere å se på menylista...DET skal jeg ha til middag..ferdig med dass!

Prøver å kjøre et sånt regime selv.. men er ikke så veldig flink

Jeg samlet på alle matkvitteringer forrige mnd og så at jeg hadde brukt ca 6000 på mat! Har prøvd å sette opp ukesmeny men det sklir bare ut

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:26   #9
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg har fått hjelp av ett firma for å sette opp budsjettet (i forbindelse med å få unna en del gjeld på mest mulig lur måte) og da har vi satt opp 3000 til mat og husholdsartikler (vaskemidler, såpe, shampoo etc) pr mnd . og det skal da dekke meg og en treåring..

så bruker du 6000 er det ganske mye...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 16:58   #10
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

Jeg har fått hjelp av ett firma for å sette opp budsjettet (i forbindelse med å få unna en del gjeld på mest mulig lur måte) og da har vi satt opp 3000 til mat og husholdsartikler (vaskemidler, såpe, shampoo etc) pr mnd . og det skal da dekke meg og en treåring..

så bruker du 6000 er det ganske mye...

Hmm skjønner det nå. Må sette meg ned på nytt og se på budsjettet. Det er da ikke så rart at jeg synes det var lite igjen.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 18:05   #11
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Minner om at feb/mars/april er mnd'ene for de store regningene så da er det mindre igjen for annet. Har selv hva jeg betegner som god råd, men det har vært trangt denne mnd pga regninger mm

Kan være lurt å sette opp et årsbudskjett for hvilke regninger som kommer til hvilke mnd. Jeg gjorde det da jeg var singel, og fikk oversikt over de tunge mnd'ene det var lurt å sette av penger til ,- og ikke minst når jeg kunne unne meg noe ekstra.
Og vi har gjort det sammen, men klarer ikke helt å gjennomføre ....

Lykke til

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 18:08   #12
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Du kan få tips til å sette opp budsjett f.eks her:
http://okonomiguiden.no/lag-personlig-budsjett/
eller her:
http://www.sifo.no/standardbudsjettet
eller her:
http://tux.aftenposten.no/calcFrame/start.htm?id=6

Selv er jeg student og alenemor, og jobber litt på si. Men det er ca 2500 vi har til mat, husholdningsart, og div.

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:02   #13
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

Jeg har fått hjelp av ett firma for å sette opp budsjettet (i forbindelse med å få unna en del gjeld på mest mulig lur måte) og da har vi satt opp 3000 til mat og husholdsartikler (vaskemidler, såpe, shampoo etc) pr mnd . og det skal da dekke meg og en treåring..

så bruker du 6000 er det ganske mye...

Men da ligger du laaaaaaaangt under sosialnormen. I henhold til loven om sosiale tjenester skal en person med et barn ha ca 7000 å leve for etter at husleie, strøm, inneboforsikring og tv-lisens er betalt. Og i mange kommuner får man barnetrygden oppå dette.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 15:29   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Jeg samlet på alle matkvitteringer forrige mnd og så at jeg hadde brukt ca 6000 på mat! Har prøvd å sette opp ukesmeny men det sklir bare ut

Det er 1000-2000kr mere enn vi som er 4 personer som spiser( regner ikke med yngstejenta på to år som får sondemat fra apotek og bare prøvesmaker litt på mat gjennom munnen)...

Det er mye det går an å spare på ja, kanskje se gjennom hva du har kjøpt og se om det finnes billigere alternativer om dere trenger å spare?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 17:25   #15
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Men da ligger du laaaaaaaangt under sosialnormen. I henhold til loven om sosiale tjenester skal en person med et barn ha ca 7000 å leve for etter at husleie, strøm, inneboforsikring og tv-lisens er betalt. Og i mange kommuner får man barnetrygden oppå dette.

unnskyld at jeg ler... men dette er jo absolutt ikke tilfelle i alle kommuner.
har vært i en situasjon hvor jeg måtte be om sosialstønad. Og da ble ALT av inntekter lagt sammen, og som utgifter var det kun bolig, strøm og livsopphold som gjelder.

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 17:51   #16
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av SuperMarion, her.

unnskyld at jeg ler... men dette er jo absolutt ikke tilfelle i alle kommuner.
har vært i en situasjon hvor jeg måtte be om sosialstønad. Og da ble ALT av inntekter lagt sammen, og som utgifter var det kun bolig, strøm og livsopphold som gjelder.

Jeg sa MANGE kommuner. Hvis de "spiser" av barnetrygden skal man også få ta med utgifter til barnet, feks park, pianotimer, svømming osv.

Inneboforsikring og tv-lisens skal man ha med.

Jeg har jobbet som mottakskonsulent ved en sosialtjeneste og kjenner systemet meget godt.

Det er riktig at de ikke dekker kredittgjeld/kredittkort, forbrukslån, utgifter til bil (så sant man ikke trenger den i jobbsammenheng og må kjøre i barnehage), mobil, telefon osv.

De kan en periode hjelpe til med å dekke renter på boliglån. De dekker også barnehagen hvis man er arbeidssøker.

Uansett så ser det ut til at MANGE her må klare seg med langt mindre en sosialnormen.

Det man skal være klar over er at hvis man har kreditorene på nakken og egentlig ikke har råd til å gjøre opp for seg. Har man krav på å få fryst gjelden, så lenge man ligger under sosialnorm. Ligger man under den har de ikke lov til å trekke fra trygd/lønn. Noen operere også med SIFO normen som det er link til her oppe. De mener man skal ha MYE mer å leve for en sosialtjenesten.


__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 18:44   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Vi har 5000 ca til andre utgifter etter at alt fast er betalt. Og vi er 5 stk. Da er ikke bussbilletter tatt med, ei heller lørdagskos til store og små, ei heller bursdager som måtte dukke opp.... etc etc.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:55   #18
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter


Huff...kan bare si at det er laaaangt under normen.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:58   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Huff...kan bare si at det er laaaangt under normen.

Vet det er under normen, men vet også at man får ikke hjelp uansett. For da må man først kvitte seg med tv, bilen og alt annet som man ikke "trenger". Vet hvordan svaret blir, har prøvd før, så da orker man ikke en ny runde..

Men takk for at du er så positiv!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 20:02   #20
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Men da ligger du laaaaaaaangt under sosialnormen. I henhold til loven om sosiale tjenester skal en person med et barn ha ca 7000 å leve for etter at husleie, strøm, inneboforsikring og tv-lisens er betalt. Og i mange kommuner får man barnetrygden oppå dette.

3000,- skal dekke mat og hushold! vi har satt opp penger til klær, aviser, aktiviteter, uforutsette utgifter osv... så det blir mer på totalen! men 3000 var liksom matbudsjettet bare....

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 16:36   #21
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

har faste utgifter på ca 16.000 i mnd,har som regel igjen rundt 7000 ,går jo mye med til mat,så blir ikke for mye igjen etterpå

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 16:47   #22
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Vi er to da, og sitter igjen med ca 17000 etter alt av faste utgifter er batalt.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 16:52   #23
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet det er under normen, men vet også at man får ikke hjelp uansett. For da må man først kvitte seg med tv, bilen og alt annet som man ikke "trenger". Vet hvordan svaret blir, har prøvd før, så da orker man ikke en ny runde..

Men takk for at du er så positiv!

Det er så trist når konsulentene gjør det så vanskelig for folk at de ikke sender inn søknad en gang... de sier " du har ikke krav på blablabla", så orker ikke folk å fylle ut søknaden. Jeg oppfordrer folk til å søke..da kan man faktisk få et ja og heller klage til fylkesmannen hvis man får nei. Bor man litt grisgrent må man ha bil... da kan man få hjelp til forsikring osv. Vi dekket faktisk dekk i et tilfelle hvor familien trengte bilen i jobb og barnehage.

Trist at noen sosialkontor gjør alt de kan for å hindre folk fra å søke... uetisk!!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 20:13   #24
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Jeg har 1.550 igjen etter faste utgifter,- skal dekke mat, klær, medisin, jul, transport og moro... Ikke så MYE moro
Innboforsikring og tv-lisens, hva er det

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 11:03   #25
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter

Uff - det er fryktelig slitsom å hele tiden måtte snu på hver ei krone......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Til dere som vil spare penger på røyk...! mofe Generell diskusjon 30 09-02-07 12:06
Penger igjen på skatten? HP Generell diskusjon 44 15-04-05 10:25
Hvor mye penger bruker du? mofe Generell diskusjon 10 17-02-05 11:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no