Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Går jo ikke ned?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-12, 20:55   #26
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Går jo ikke ned?

Takk for at dere tar dere tid til å svare. Burde nok absolutt begynne å bruke diett.no. Ett eller annet må jeg overse. På mandag var vekttapet 1,9kg på 2 uker, i dag opp 1,2kg siden mandag !%&/? Spiser ikke mer fløte eller andre meieriprodukter enn atkins anbefaler på induksjon og har kuttet ut sukkerfrie produkter også. Har vært i ketode i nesten 3 uker, den siste uka med mørkt utslag. Men lurer rett og slett på (i all naivitet) om det kan være muskelmasse?!? Har tatt opp treninga igjen etter 2 mnd pause og trent 3-4 ganger i uka de siste 2-3 ukene. Ikke annet enn lett styrke for hele korppen, men det er da noe. Vet jo at muskler veier mer enn fett, men aner ikke hvor mye og ev. om man legger på seg av dette...

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:42   #27
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Går jo ikke ned?

Opp 1,2 kg på en uke er vann! Siden du trene ¨så binder du mye vann i muslulaturen, ikke noe å bekymre seg over. Dette slipper taket når kroppen begynner å venne seg til treningen.

Ellers så synes jeg du virker unødig utålmodig, Du må gi det litt tid før du kan begynne å trekke konklusjoner. Det tar et par måneder før kroppen er kommet helt i balanse på lavkarbo, og i løpet av denne tiden kan vekten gå litt sånn uregelmessig opp og ned. Men bare slapp av, over tid vil du garantert ta av, få mer energi og generelt føle deg mye bedre enn noen gang. Husk på at man gjerne bruker mange år på å legge på seg kiloene, da er det ikke unaturlig å bruke noen måneder eller år å bli kvitt dem igjen. Så selv om du er på et platå nå, så vil det mest sannsynlig slippe taket etter en lengre periode med riktig kosthold...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:25   #28
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Går jo ikke ned?

Har du tatt frem målebåndet og brukt det? Det kan anbefales på det sterkeste, det kan jo godt tenkes at det forsvinner cm'ere, selv om det ikke vises noe på vekta. Og 1,2 kg opp på noen dager er vann, og henger nok mest sannsynlig sammen med trening, og evt. syklus.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:12   #29
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Går jo ikke ned?

Ja, er unødvendig utålmodig!!! Men sist gikk det så greit. 7 kg ned på 3 uker og topp form bortsett fra de første 2 dagene... Nå er jeg helt utslitt og svimmel og ør og forferdelig glemsk. Og når det ikke ser ut til å gi noen resultater blir jeg litt oppgitt. Var nok naiv da jeg begynte på dette igjen og trodde jeg skulle være i mål nå... Har heller ikke gått ned i cm... Men har satt som mål å være streng til påske og så gå over til vanlig lavkarbo sånn at jeg slipper å være så ør ;-)

__________________




Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 15:47   #30
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Går jo ikke ned?

7kg på 3 uker er også i all hovedsak vann. Det tilsvarer 49000kcal om det hadde vært fett, eller 2333 kcal pr dag i perioden. Dvs sånn ca at du ikke skulle brukt næring fra maten i det hele tatt og likevel vært i høy aktivitet. Det er klart at tap av vann er inspirerende, men ikke få panikk om du ikke slipper like mye vann hver uke da...

Realistisk vekttap med et fornuftig kosthold er 0,5 til 1 kg i uka om du har en del å gå ned. Er det snakk om de siste kiloene til ønskevekt, kan en kg ta flere måneder.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 19:47   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Går jo ikke ned?

Hallo Sandy, lavkarbo er ikke noen slankekur, det er et kosthold. Her er det langsiktighet og varighet som er nøkkelordene.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke rart hvordan selvbildet ikke følger speilbildet? Imp Generell diskusjon 4 09-04-11 01:24
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 01:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no