Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Filler'n - slutt på morgenkaffen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-09, 10:21   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Masse antioksidanter, så lenge du ikke bikker over fire kopper om dagen.

Jeg drikker så sakte at jeg har begynt å drikke halve kopper jeg, så blir den ikke iskald innen jeg er ferdig. 4 halve kopper utover dagen funker kjempefint, akkurat nok til et lite "kaffekick", og godt under grensen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:51   #27
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Jeg synes det er lettere å lure meg selv om jeg halvblander vanlig kaffe og koffeinfri
Om jeg bruker blå Taffel i stedet for vann og tilsetter ørlite kanel blir den enda bedre !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 11:19   #28
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Jeg må ha kaffe med en gang jeg våkner om morgenen. Kaffe før frokost øker forresten forbrenninga har jeg lest flere steder. Resten av dagen kan jeg godt drikke te istedet.

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:56   #29
Busta
Nytt Medlem
 
Busta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 66
Innlegg: 7
Busta er på en erverdig vei

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Kaffen min gir jeg aldri slipp på!

Er helt enig. Kaffen må jeg ha

__________________


Busta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:38   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Kaffen min gir jeg aldri slipp på!

Nei, hva skal jeg ellers gjøre med den digre espressomaskinen som står på benken?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:00   #31
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, hva skal jeg ellers gjøre med den digre espressomaskinen som står på benken?

, ja du kan få sagt det!

det er nok andre ting enn kaffe som gjør at ikke jeg går så mye ned som jeg skulle ønske

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:02   #32
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Jeg har ikke noe avhengighets-forhold til kaffe utover at jeg drikker det når det er det som er i nærheten - så da jeg gikk på skole ble det flittig bruk av kaffemaskinen, men nå som jeg stort sett er i nærheten av mitt eget kjøkken blir det mest med 'søndagskaffen', ellers er jeg mer begeistret for kjølig drikke (vann) eller evt. frukt- og krydder-te.

Jeg ser noen har nevnt London og Yogi-te, vil tilføye Celestial Seasonings - de har en grønn chai med vanilje/ingefær jeg er veldig glad i, skjønt den inneholder noe koffein, i motsetning til feks mandarin-teen jeg også drikker en del av.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:31   #33
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Tenkte jeg skulle anbefale Yogi Te, som er koffeinfri og fantastisk god De har blant annet lakris te, Grønn Chai, ingefær og sitron (som er kjempegod for forkjølelse.
Ultra og Meny har noen sorter ellers så får du dem på de fleste helsekost butikker

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 18:40   #34
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Det var en uke uten kaffe, ikke noe problemer i det hele tatt! Savnet kaffen litt de første dagene kanskje.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 07:35   #35
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

NEI!! IKKE MIN PEPSI MAX!

ps. jeg har grønn te uten koffein. har ikke smakt enda.. for jeg liker de for det vekker meg opp på morran kjøpte i sverige.

og ps. igjenn: 3 kopper grønnte har like mye koffein som 1 svart kopp kaffe.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:42   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Åh, kaffen min får du aldri
Jeg gikk i tre uker uten, det var bare jævlig. Ikke gjorde det noen forskjell for vekta heller.

Jeg er ingen stor tedrikker, og de få gangene jeg drikker det er det litt høytid. Celestial Seasoning er mitt favorittmerke. Eple og kanel eller Bengal spice! Snadder!
Men kaffe på morran er et møst

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 17:49   #37
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, kaffen min får du aldri
Jeg gikk i tre uker uten, det var bare jævlig. Ikke gjorde det noen forskjell for vekta heller.

Jeg er ingen stor tedrikker, og de få gangene jeg drikker det er det litt høytid. Celestial Seasoning er mitt favorittmerke. Eple og kanel eller Bengal spice! Snadder!
Men kaffe på morran er et møst

Jeg er helt enig med deg.

Tror nok kaffe også ville vært den siste "partystopperen" jeg ville testet, hadde jeg hatt behov for det.

Mmmmkaffe.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 17:55   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Jeg er helt enig med deg.

Tror nok kaffe også ville vært den siste "partystopperen" jeg ville testet, hadde jeg hatt behov for det.

Mmmmkaffe.

Jeg kunne sikkert gitt det mer tid enn tre uker, men nå føles det som om jeg drikker mer enn jeg faktisk gjør. Jeg setter på åtte kopper på moccamasteren min, hvilket utgjør kanskje fem vanlige kopper, og så glemmer jeg meg for minst annenhver kopp, og ender opp med å kanskje drikke tre. Så jeg tror ikke jeg drikker for mye sånn til hverdags.
Kaffe er litt helligdom, min faste morgenrutine er å gå på do, sette på kaffe og mate katta. Koffeinfritt smaker grusomt, så det har jeg ikke en gang vurdert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 18:26   #39
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Det var en uke uten kaffe, ikke noe problemer i det hele tatt! Savnet kaffen litt de første dagene kanskje.

Bleh! Glemte meg helt på mandagen og hadde drukket en halv kopp før jeg fikk sukk for meg. :S Det positivet er at jeg har gått ned ytterlige denne uken.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:05   #40
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Bleh! Glemte meg helt på mandagen og hadde drukket en halv kopp før jeg fikk sukk for meg. :S Det positivet er at jeg har gått ned ytterlige denne uken.

Jeg skal innrømme at jeg kastet vellystige blikk på Nespresso-maskinen på jobb på mandagsmorgen Heldigvis kan den lage tevann også.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 05:59   #41
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kunne sikkert gitt det mer tid enn tre uker, men nå føles det som om jeg drikker mer enn jeg faktisk gjør.
....
Kaffe er litt helligdom, min faste morgenrutine er å gå på do, sette på kaffe og mate katta. Koffeinfritt smaker grusomt, så det har jeg ikke en gang vurdert.

Jeg HAR prøvd før. På det meste gikk jeg vel to måneder uten. Men det er den psykiske avhengigheten som henter meg tilbake
For min del gir ikke te samme... velværen.

Og nespresso-maskin er en fiiin ting. Jeg drakk alt for mye kaffe da jeg brukte moccamasteren, der gikk en halvliter ned på høykant før jeg fikk sukk for meg. Jeg liker i tillegg den koffeinfrie lungoen til nespresso, jeg. Smaker ikke hoppetau som alt annet koffeinfritt (av kaffe altså).

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 18:54   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Joda, men jeg hadde hodepine i tre uker. Klart det forteller noe om min koffeinavhengighet, but I don't mind

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:24   #43
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, men jeg hadde hodepine i tre uker. Klart det forteller noe om min koffeinavhengighet, but I don't mind

Jeg trappet ned med lady gray-te. Eneste av de svarte som ikke smaker.. blech. Anyway, holdt helt til Italiaturen. Går ikke å ikke bestille seg kaffe (og få en liten slurk espresso) der.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 20:14   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Filler'n - slutt på morgenkaffen

Hehe. Jaja, dere får ha lykke til med kaffekutten! Inntil videre er jeg lykkelig gift med min vidunderlige moccamaster med noen tidvise sidesprang med espressokanna eller gratiskaffen min på Bar Boca

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slutt med matyoghurt? Alyssa Generell diskusjon 4 25-12-08 18:17
Slutt på johannesbrødkjernemel? Lucky Lavkarbo generelt 63 14-09-08 14:28
Slutt på brødkliss? Fæhtfløytå Oppskrifter 2 15-07-08 10:15
Atkins=slutt på amming? mam Lavkarbo generelt 4 12-08-04 17:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no