Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

April 2011 --->

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 23:32   #301
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei, alle sammen.

Jeg har falt helt av lasset. Det skjedde noe forferdelig leit (dødsfall) og jeg har mistet litt fokuset på ketolyse og riktig kosthold noen uker.

Får jeg bli med i gjengen igjen?? Jeg aner ikke hva jeg veier, men jeg begynte igjen i dag.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:27   #302
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

KONDOLERER... selvfølgelig er du velkommen med igjen..
regner med jeg snakker for alle her inne
Velkommen tilbake og lykke til videre...

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:24   #303
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av huldra99, her.

KONDOLERER... selvfølgelig er du velkommen med igjen..
regner med jeg snakker for alle her inne
Velkommen tilbake og lykke til videre...

Takk!!
Nå må jeg bare kode om hodet mitt litt. Fra karbo til ketolyse. Som vanlig er det litt strevsomt de første dagene.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:55   #304
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Kondolerer Vatti.
Får håpe de første dagene går fort og at du kommer lett inn i det igjen.

Her går det for så vidt greit... Har sluttet å telle karboene så nøye, men føler jeg har sånn någenlunde kontroll. Er i ketolyse i hvert fall. Jeg må greie å drikke mere for jeg merker det er viktig for at jeg skal gå ned.

I helga skal jeg være avløser for første gang og blir det bedre vær så skal hagen få gjennomgå her hjemme. Dvs masse aktivitet!

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 07:30   #305
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Kondolerer Vatti. Håper du har kommet greit i gang igjen.

Her går det fortsatt saktere enn jeg egentlig liker, men det går da nedover....Med vekta, altså I dag er jeg endelig under 30 i BMI, dvs at jeg er "bare" overvektig, ikke helseskadelig overvektig

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 19:33   #306
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Her går ikke vekta nedover. Eller, den kan hoppe ned noen gram og dagen etter er det kommet på det dobbelte. Jeg blir direkte sur av å veie meg. På en måned på ketolyse har jeg vel gått ned 500 g i uka i gjennomsnitt, med jeg gikk egentlig mest ned i begynnelsen og egentlig bare opp nå på slutten. Jaja. Gjennomsnittet er jo ikke så galt

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 10:19   #307
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Uff, jeg sliter med motivasjonen for tiden I går sprakk jeg for første gang, jeg spiste pommes frites Det verste er nesten at jeg IKKE ANGRER! Jeg hadde hatt en bedriten dag (flere etter hverandre, for å være helt ærlig), og skulle trøste meg med gatekjøkkenkylling. Vanligvis kjøper jeg kylling med salat, men i går lot jeg bare pommes fritesen følge med fordi jeg skulle gi den til sønnen min. Men så sovna gutten på vei hjem i bilen, og da spiste jeg den selv. Ikke alt da, kanskje 20 stykker, men dog...

Kjenner det at kjip hverdag og ketolyse er en dårlig mix for meg. Jeg klarer sjelden å hente motivasjonen til å lage mat når jeg er deppa, så da blir det peanøtter og pepsi max i stedet

Har jo hele tiden satt meg målet at jeg skulle holde på i 10 uker, nå har jeg 2 uker og 5 dager igjen. Ingenting i forhold til det jeg har lagt bak meg, men jeg SLITER.

Oppmuntrende ord, anyone?

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:45   #308
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Skjønner det så godt petite fleur. Det er så mye verre å være streng med seg selv når en egentlig trenger trøst og støtte...

Jeg trøster meg med kaffe og fløte, selv om jeg vet at mat ikke skal være en belønning/trøst. Men for meg er hele situasjonen med å sette meg ned i fred og ro og nyte en god kopp kaffe, noe som gir meg overskudd til å holde ut resten av tiden. Får ladet batteriene og stresset ned da.

Tror en må finne noe som kan virke på den måten. En pause i hverdagen.

Depresjon og matlaging går liksom ikke overens nei. De dagene jeg sliter som verst må jeg minnes på å spise. Eller før jeg begynte på denne kuren spiste jeg hele tiden når jeg var deppa. Og helst slik jeg ikke burde spise. Nå er jeg heldigvis ikke så sulten lengre men en må jo spise litt for å ikke bli dårlig. Så i dag MÅ jeg prøve å bake knekkebrød å ha i beredskap. Så har jeg noe lettvint å spise når energien ikke strekker til til å lage et måltid.

Lykke til vidre petite fleur. Dette greier du!

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:09   #309
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av GretheH, her.

Skjønner det så godt petite fleur. Det er så mye verre å være streng med seg selv når en egentlig trenger trøst og støtte...

Jeg trøster meg med kaffe og fløte, selv om jeg vet at mat ikke skal være en belønning/trøst. Men for meg er hele situasjonen med å sette meg ned i fred og ro og nyte en god kopp kaffe, noe som gir meg overskudd til å holde ut resten av tiden. Får ladet batteriene og stresset ned da.

Tror en må finne noe som kan virke på den måten. En pause i hverdagen.

Depresjon og matlaging går liksom ikke overens nei. De dagene jeg sliter som verst må jeg minnes på å spise. Eller før jeg begynte på denne kuren spiste jeg hele tiden når jeg var deppa. Og helst slik jeg ikke burde spise. Nå er jeg heldigvis ikke så sulten lengre men en må jo spise litt for å ikke bli dårlig. Så i dag MÅ jeg prøve å bake knekkebrød å ha i beredskap. Så har jeg noe lettvint å spise når energien ikke strekker til til å lage et måltid.

Lykke til vidre petite fleur. Dette greier du!

Tusen takk for oppmuntring, Grethe Føler meg litt bedre i dag, la meg kl 21 i går og har fått sove mer enn vanlig. Hovedgrunnen til at jeg er deppa for tiden er at minsten på 10 mndr får tenner, og jeg har nesten ikke sovet på over 1 uke. I tillegg er han veldig misfornøyd på dagtid, så det blir mest bæring og trøsting og null egentid....savner voksne mennesker, jobb og frihet. Fælt å si det, elsker selvfølgelig min lille gutt, men han er krevende for tiden

Fikk meg en god treningsøkt i går, og da følte jeg at pommes fritesen forlot kroppen Fysj! Ut med seg!

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:24   #310
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Skjønner deg så godt Petite fleur. Jeg er hjemmeværende og savner jobb og voksenkontakt. Nesten så jeg prater hull i hodet på Gubben når han kommer hjem. hihi Snart er det sommerferie og jeg gruer meg faktisk... Ungene er flotte og greie, det er ikke det, men å ha de rundt meg 24/7 blir en utfordring. Tror det kan bli værre å holde dietten også da... Må jo hjelpe dem med både frokost og lunch, og jeg regner med det blir mas etter is og annet godt attpåtil....

I dag er jeg sur på meg selv!!! Jeg sliter med å spise nok... Har ennå ikke bakt knekkebrødene jeg har lovet meg selv, så frokosten i dag ble tre skiver ost! Og nå går det på kaffe med fløte. Jeg gjør jo meg selv dårlig.
Trenger et skikkelig spark bak!

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 18:34   #311
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Nei, damer nå går dere å baker knekkebrød *spar bak*

Jeg har delt opp masse grønnsaker (blomkål, brokkoli, asparges o.l) i en boks i kjøleskapet, de hiver jeg rett i stekepannen med masse smør. Slenger over ett egg og litt ost og voila har jeg mat på 2 min. Det kan være smart å slikt klart. I tillegg har jeg fetaost (veldig deilig å snavle), oliven (også deilig å snavle) osv klart i en armlengdes avstand. Det gjør hverdagen mye enklere og tryggere.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 22:02   #312
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Tror jeg også må bake meg knekkebrød..blitt småspist den siste tiden, da jeg som flere her går lei av å lage alt fra bunnen. Cottage Cheese går det mye av for å si det sånn! Med kanel, så det er i grunnen veldig godt Synes faktisk at CC holder magen fin i gang, hvis det kan være tips til andre?

Også må jeg skryte litt av meg selv; har gått ned 8 kg på 8 uker og i dag passet buksene mine igjen - jippi! Om noen kg til skal jeg som belønning kjøpe meg et par ordentlige jeans, dvs merkebukse, uten stretch, for det er det lenge siden jeg har kommet meg inn i!

Et gladbudskap til slutt; til de som savner pølser og ikke har oppdaget det, så har Rema 2 sorter pølser (rema merke), en med barbeque og en annen med noe krydder, nesten ikke karbo i de!

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 11:56   #313
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Har fortsatt ikke bakt knekkebrød.... Har vært så travelt i det siste at alt av husarbeid ligger der jeg la det. Ja ja, vet i hvert fall hvor jeg skal finne det når jeg får ånden over meg.

Var og kikket på noen lavkarbo-bøker på fredag, men ble helt sjokket over prisene! Og her hvor jeg bor så er biblioteket minimalt også. Må skrive en mail og få fjernlånt litt tror jeg. Trenger inspirasjon! Middagene går greit men de små måltidene sliter jeg med. Er innmari lei av egg, omelett, løvbiff med ost, mere ost, salater, pølser (ja Rema sine er knallgode) og "ostepopp" (taffelost i mikro'n). Tror kanskje jeg er mest lei av å tenke på mat....

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:45   #314
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: April 2011 --->

Lag dere LCHF pizza, del den i 12 stykker, og dere har MINST 4 måltider! 2-3 stk til hvert måltid holder for meg, og jeg er glad i mat...

Bak dere mandelkjeks og ta en ost/kjeks til kvelds/frokost

Knekkebrød til frokost!

Jeg har funnet en ny verden, uten samme type sprekker som før pga disse muligheten!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 19:29   #315
Bollapinsvin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 39
Bollapinsvin er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Mmmmmmmmm, hjemmelagde knekkebrød! Anbefales på det sterkeste.

__________________
Bollapinsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:10   #316
Zalto
Juniormedlem
 
Zalto sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørum
Alder: 40
Innlegg: 41
Zalto er ny på veien

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Lag dere LCHF pizza, del den i 12 stykker, og dere har MINST 4 måltider! 2-3 stk til hvert måltid holder for meg, og jeg er glad i mat...

Bak dere mandelkjeks og ta en ost/kjeks til kvelds/frokost

Knekkebrød til frokost!

Jeg har funnet en ny verden, uten samme type sprekker som før pga disse muligheten!



linker takk

__________________
Zalto



Zalto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 12:17   #317
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Veiedag og minus 400 gram.... Er jo nesten en pakke smør, men jeg blir så skuffet når jeg ikke greier mere enn en halvkilo! Så nå sitter jeg og funderer på hva som stopper meg. Eller gjør nedgangen tregere i hvert fall.

Har to "synder". Kunstig søtning og fløte. Og at jeg egentlig tror jeg spiser for lite....
Jeg VET jeg ikke tåler kunstig søtning noe særlig, da jeg får hodepine og føler meg pløsette hvis jeg spiser for mye av det. Dvs at jeg drikker en halvliter saft eller spiser en pose sukkerfritt godteri. (Maltitol-søtet godt)
Fløten har jeg i kaffen og er min form for kos og avslappning....men det har kanskje blitt for mye av det? Drikker vel 3-4 kopper i løpet av en dag med 2 ss fløte i hver. (=0,7 karbo i hver)
Har vært så matlei i det siste....og når jeg nå prøver å telle på kcal ser jeg at jeg antagelig har ligget under 1200 om dagen.

Hva tror dere er den største "synden"? Har vært høljregn her de siste dagene så jeg har ikke vært så aktiv heller....Eller i hvert fall ikke hver dag.
Huff og æsj og søttan å!
I dag skal jeg i hvert fall bake knekkebrød! Vurderte å bake kaffebrød også men vet ikke om jeg tørr. Søter jo det med sukrin og jeg tror ikke jeg reagerer på det. Og fiberhusken gjør meg veeeldig mett.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 14:05   #318
Bollapinsvin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 39
Bollapinsvin er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av GretheH, her.

Veiedag og minus 400 gram.... Er jo nesten en pakke smør, men jeg blir så skuffet når jeg ikke greier mere enn en halvkilo! Så nå sitter jeg og funderer på hva som stopper meg. Eller gjør nedgangen tregere i hvert fall.

Har to "synder". Kunstig søtning og fløte. Og at jeg egentlig tror jeg spiser for lite....
Jeg VET jeg ikke tåler kunstig søtning noe særlig, da jeg får hodepine og føler meg pløsette hvis jeg spiser for mye av det. Dvs at jeg drikker en halvliter saft eller spiser en pose sukkerfritt godteri. (Maltitol-søtet godt)
Fløten har jeg i kaffen og er min form for kos og avslappning....men det har kanskje blitt for mye av det? Drikker vel 3-4 kopper i løpet av en dag med 2 ss fløte i hver. (=0,7 karbo i hver)
Har vært så matlei i det siste....og når jeg nå prøver å telle på kcal ser jeg at jeg antagelig har ligget under 1200 om dagen.

Hva tror dere er den største "synden"? Har vært høljregn her de siste dagene så jeg har ikke vært så aktiv heller....Eller i hvert fall ikke hver dag.
Huff og æsj og søttan å!
I dag skal jeg i hvert fall bake knekkebrød! Vurderte å bake kaffebrød også men vet ikke om jeg tørr. Søter jo det med sukrin og jeg tror ikke jeg reagerer på det. Og fiberhusken gjør meg veeeldig mett.


Jeg bremser også nedgangen når jeg ikke spiser nok. Matlei = forlite mat hos meg. Laget knekkebrød for første gang i går. De var utrolig gode og lettlagde. Godt med en forandring til egg og CC

Jeg tror ikke fløten har så veldig mye å si, men det kommer vel ann på hvor mye karbohydrater du får i deg resten av dagen.

Uansett er 400 gram ned, nedgang det også. Jeg ønsker også å ha 1 kg i uken, men bør vel være fornøyd så lenge det er en jevn nedgang.

Ta på deg regntøy å gå deg en god tur. Det skal jeg viss jeg klarer å ta meg en pause fra oppussingen.

__________________
Bollapinsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 16:15   #319
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Jeg ville nok kuttet søtstoffet først, det stopper vektnedgangen helt hos meg.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 20:03   #320
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei Aprildamer! Da har jeg kasta inn håndkleet....orker ikke ketolyse lengre. Skulle egntlig holde på en uke til, men motivasjonen er helt borte. Kjører fortsatt lavkarbo da, og har planer om å gjøre det resten av mitt liv, men ketolyse er over og ut for denne gang.

Var i konfirmasjon på torsdag og spiste både potetmos og x antall kaker, la på meg 1 kg Så et høykarbo kosthold frister lite, men jeg har kjøpt meg et Fedonbrød og spist en neve fullkornspasta i dag. Ellers holder jeg meg på den smale sti, ingen blandingsprodukter, sukker osv.

Jeg føler meg rett og slett lykkelig over å ha kommet til denne avgjørelsen, jeg har slitt veldig de siste ukene og maten gjorde ting bare verre. SKulle som sagt gi meg 13. juni uansett, men måtte gi meg litt før. Har gått ned ca 7 kg, og er fornøyd med innsatsen selv om jeg ikke er ferdig slanket.Jeg kommer likevel til å henge meg på videre, har bare skiftet filosofi fra ketolyse til lavkarbo - jeg får vel henge med i gjengen til tross for det?

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:02   #321
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Her går det opp og ned med motiavasjonen, men jeg har så mange kilo igjen at jeg bare må! Sukk. Trøster meg med at det faktisk ikke er så vanskelig lengre... Ja, jeg savner brød, pasta og slikt, men så slår grillværet til og alt er bare midt i blinken igjen.

Petite fleur, jeg skjønner deg godt. Dette er jo en reise, og målene kan forandres etter som en går. Tror det hadde vært vanskelig å komme noen vei i det hele tatt, hvis en ikke kan være litt fleksibel og finne ut hva som passer etter hvert.

Har som mål å kutte ned på kunstig søtning nå. Tror det vil gjøre meg godt å få renset opp i det der. Nå tror jeg ikke at jeg har spist så veldig mye av det, men lite er nå bedre enn litt.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 10:31   #322
Bollapinsvin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 39
Bollapinsvin er på en erverdig vei

Ett lite reisetips

Var på foretningsreise i to dager denne uken. Pakket ned noen knekkebrød rett før jeg reiste. Det er ikke lett å tilbringe halve dagen på en flyplass med ketolysemat, men knekkebrødene ble redningen Kjøpte smørbrød med ost og skinke, kastet brødet og tok pålegget over på knekkebrødet. Frokost ble også med knekkebrød. Nam nam nam...

__________________
Bollapinsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 11:55   #323
Bollapinsvin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 39
Bollapinsvin er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei alle sammen,

Hvordan går det med motivasjonen? Jeg har siden jul gått ned 13 kg, 8 av disse ved ketolyse siden 1 april. Brød, pasta, ris og poteter savner jeg ikke og snop har jeg ikke smakt. Det går egentlig veldig bra. Hjemmelagt knekkebrød med brie er favoritten for tiden.

Det er fantastisk kjekt når alle klærne henger og slenger, men ikke for lommeboken. Jeg har ikke lyst å kjøpe meg noe nytt heller så lenge jeg har mer å ta av. Spanderte på meg to billige topper og en ny jeans. Synes egentlig at jeg fortjente det nå.

Mannen min er utrolig støttende og kommer med små positive kommentarer om hvor godt vektnedgangen min viser. Min mor skryter også. Det er godt med støtten fra de nærmeste og det motiverer meg til å fortsette mot målet mitt.

Jeg møter sommeren med ett stort smil og håper å nærme meg målet sakte med sikkert.

__________________
Bollapinsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:37   #324
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg har gått ned 7 kilo men synes ikke det vises.... Rart egentlig. Men det hjelper ikke på motivasjonen da.

Det som hjelper på motivasjonen er at det er sommer og sol! Dagene går fort og jeg er ikke sulten eller søthungrig.
Nå har jeg lånt meg ismaskin så i morgen blir det iskaffe!!! Gleder meg allerede!

Ha ei flott helg alle sammen!

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:07   #325
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: April 2011 --->

Jeg har gått ned 3 kg, men får mange kommentarer om at det vises, så jeg vet ikke. Jeg krymper vel på noe vis.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei! Start 20. april Sense Ketolysekuren 524 30-01-10 12:42
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no