Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 07:58   #1
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Det har ikke vært til å unngå at kollegaene mine har lagt merke til at jeg er på ketolyse diett. Jeg har alltid medmeg "god mat" som omelettmuffins, kyllinglår etc, og jeg spiser aldri kaker og snop, fellesmat som lages innimellom etc.

Reaksjonene har vært litt ymse, mange har vært nysgjerrige, noen roser meg for at jeg holder ut, noen har kommentert vekttapet mitt, osv.

Siste tiden føler jeg at noeneksler litt blikk når jeg tar fram "spesialmaten min" og flere spør stadig om hvor lenge til jeg skal holde på med dette her, og om jeg ikke snart har nådd målet mitt. Dette har ført til at jeg omrent gruer meg til lunsjen.. er litt redd for at slankingen min er blitt en "snakkis" og kjenner jeg jeg prøver å unngå å snakke om emnet dersom noen tar det opp og det sitter flere kollegaer rundt bordet.

Noen som opplever det samme som meg?

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:15   #2
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Jeg opplever som du tilbakemeldinger på vektnedgang, nyskjerrighet på hvordan jeg har fått det til, spørsmål om hvor lenge jeg skal holde på osv.
I tillegg er alle "opptatt av" hva for noe godt jeg har i matpakken til lunsj. Men jeg har ikke opplevd noen av de negative sidene du nevner, eller kanskje jeg rett og slett ikke oppfatter signalene slik.

Norge er et fritt land, og det er ingenting som regulerer hva som skal/kan være i matpakka. Alle står fritt til å ta med seg det de vil (vel stort sett da), eller la være å ha med mat i det hele. Dersom mine kollegaer begynner å legge seg opp i hva jeg spiser eller har med, og jeg opplever dette negativt, kommer de til å få en grei beskjed om hva jeg synes om det.

Jeg tipper det er misunnelse....

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:32   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Slapp av og ikke bry deg om blikk eller at maten din muligens er blitt en snakkis. Det går over! Og etterhvert som de ser resultatene, så vil de måtte revurdere sine egne meninger.
Ta det som noe positivt at de snakker, da lærer de (forhåpentligvis) noe om lavkarbo og det blir et aktuellt tema.

Jeg er såpass gammel at jeg husker de første på arbeidsplassen som hadde med seg en salatboks (Grete Roede o.l.) i stedet for de obligatoriske brødskivene. DE fikk høre det! Og det var ikke at folk var så nyskjerrige, det var erting pga "kaninforet" de knasket i seg. Og det var ingen som misunte de den boksen med salat!
Sånn sett er vi jo kjempeheldige, for de fleste sitter jo og sikler etter lavkarbomatpakker
Når jeg har med meg rester av Afghansk gryte og det lukter himmelsk i hele lunchrommet, så er det ingen som synes at det er synd på meg som ikke spiser brød, tvert om.

Jeg opplever at de fleste er nyskjerrige og jeg forteller, men prøver å ikke "misjonere". Jeg er heller ikke den første lavkarberen på arbeidsplassen, så de fleste vet litt om dette.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:55   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Siste tiden føler jeg at noeneksler litt blikk når jeg tar fram "spesialmaten min" og flere spør stadig om hvor lenge til jeg skal holde på med dette her, og om jeg ikke snart har nådd målet mitt. Dette har ført til at jeg omrent gruer meg til lunsjen.. er litt redd for at slankingen min er blitt en "snakkis" og kjenner jeg jeg prøver å unngå å snakke om emnet dersom noen tar det opp og det sitter flere kollegaer rundt bordet.

Du kan jo svare på spørsmålet om hvor lenge du skal holde på med dette her me et annet spørsmål. Hvorfor skal jeg gå tilbake til den maten som gjorde meg tjukk og misfornøyd?

Så lenge du koser deg med maten din, og lar alle se det, så får de heller fortsette med sine tradisjonelle matpakker. Norge er et jævlig sært land. Det finnes ingen andre land i verden hvor folk er så opphengt i å ha med seg brødskiver med pålegg til jobb eller skole. Vi er rare, og sånn kommer det nok til å være en stund.

Hos oss blei lunchen min en snakkis, fordi jeg aldri (og jeg understreker aldri) hadde med meg salat til lunch. Heldigvis jobber jeg et sted hvor det bedrives helseforskning, og det blei interessante samtaler om kosthold og helse, framfor "hvorfor spiser du ikke det samme som oss". Godt jeg har intelligente og opplyste kolleger, selv om ikke alle er enige om at lavkarbo er best for alle (noe som for såvidt ikke er usant).

Stå på, og spis som du vil.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 18:41   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Mannen min hadde samme "problemet". Nå, nesten 1 år senere og fremdeles (selvsagt) på LCHF, er det så og si ingen som reagerer. Alle bare roser vekttapet hans (30 kg) og flere har til og med hengt seg på og vil vite mer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:24   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Om jeg får kommentarer så er det av typen:"Hva har du for noe spennende i dag?" og det er seriøst ment altså, ikke ironisk.

Er så heldig at vi har kjøleskap, micro og kokeplater på jobben så jeg mekker gjerne en omelett, varmer en porsjon hjemmelaget tomatsuppe med solsikkebrød til eller som i dag - lager en vidunderlig salat med alt mulig godt oppi, bl.a. smørstekt squash og bacon.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:39   #7
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Jeg har nettopp begynt i ny jobb og hos meg er det mange blikk, men og mange som lurer på hva jeg spiser, så jeg tilbyr de oppskrift for de syns det lukter så godt Bare kjekt det Bare ler inni meg av de rare blikkene.. SKal hun ikke spise brød?? Hehe.. Tror de reagerer litt ja :P Men jeg sier det som det er jeg.. Jeg spiser ikke brød, Det gjør meg oppblåst og dårlig.. Det aksepterer folk..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:40   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Eg får som regel høyre, "åh, kva har du med i dag?" eller "åh, kva er det som luktar så godt??" Så får dei berre sitte der med baguettane sine.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:37   #9
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Ja, baguetter og tørre knekkebrød med kremost på Vi har myyye bedre mat

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:42   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg får som regel høyre, "åh, kva har du med i dag?" eller "åh, kva er det som luktar så godt??" Så får dei berre sitte der med baguettane sine.

Signerer på denne, og så er det en del av kollegaene som har begynt å spise varm mat til lunsj de også. Ikke nødvendigvis lavkarbomat, bare middagsrester og varmmat fra delien.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:44   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Ja, baguetter og tørre knekkebrød med kremost på Vi har myyye bedre mat

I dag hadde jeg salat av 1/2 pose mini familie fra Dole, paprika, agurk, jarlsbergost i små terninger, fetaost med noen skjeer av oljen, 1/2 avokado + litt smørstekte biter squash og bacon som jeg tømte over til slutt. Lavkarbomat er såååå fargeløst og kjedelig ass!

Og ja - jeg var mett i mange timer! Passet jo på å ha i både vanlig ost, fetaost og bacon + avokadoen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:47   #12
Annelise1970
Nytt Medlem
 
Annelise1970 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Kvål, Sør-Trøndelag
Alder: 53
Innlegg: 6
Annelise1970 er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Hos meg stillet de også spørsmål om hvor lenge jeg skulle holde på med det derre, da sier jeg at det er en livsstilsendring. Ingen som spør når du skal begynne å røyke igjen hvis du har vært flink å slutte, sammenligner jeg det med.
De er også nysgjerrige på hvordan maten smaker og da får de smake! Har ikke vært noe negativt om nista mi, men nå jobber jeg i en resturant og har mulighet til å få laget meg lavkarbomat der, men velger å ha med meg mat hjemmefra- DET synes de er spennende!

__________________


Annelise1970 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:53   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Gjør det noe om folk snakker om lunsjen din da?

De første par gangene jeg hadde annen lunsj med, så ble det litt kommentarer. Så jeg bare svarte at man MÅ jo ikke spise daggammal kneip med brunost på til lunsj vet dere.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:23   #14
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Jeg tror egentlig alle som har vært utsatt for meg med ekstremt lav blodsukker er glad bare jeg spiser.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:29   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Hehe, en kollega av mannen satt og smurte seg kneipp med Soft Flora light og syltetøy på skviseflaske, og lurte på om ikke mannen min, som satt med egg og kylling-salat, var redd for kolesterolet. Hun mente i tillegg at kun "sånne derre kroppsbyggere" spiste kylling til lunsj, og lurte på om han skulle ha middag i tillegg når han kom hjem?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:32   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, en kollega av mannen satt og smurte seg kneipp med Soft Flora light og syltetøy på skviseflaske, og lurte på om ikke mannen min, som satt med egg og kylling-salat, var redd for kolesterolet. Hun mente i tillegg at kun "sånne derre kroppsbyggere" spiste kylling til lunsj, og lurte på om han skulle ha middag i tillegg når han kom hjem?

*Grøsser og tørker lattertårer samtidig*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:12   #17
9epoke
Nytt Medlem
 
9epoke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 5
9epoke er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av ltfutt, her.

.

Jeg tipper det er misunnelse....

Jeg er helt enig i denne uttalelsen! Nå bor jeg og jobber på et sted der folk sier ting rett ut, uten innpakkning (på godt og vondt) og det er ikke noen tvil om at de misunner! Bare tenke på det selv... den deilige maten vi har med oss mot tørre brødskiver eller knekkebrød som flere faktisk spiser med dårlig samvittighet. Vi er nå heldige, som kan kose oss med luksusmåltider på jobben!

Prøv å la være å bry deg om kommentarene, hva tror du de hadde sagt om du kommenterte deres matpakke og matvaner? Det er i grunnen ingen som har noe med det!

Masse lykke til med neste lunspausekosemat

9epoke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:21   #18
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Har bare fått høre "dæven det der ser godt ut" og "skulle ønske jeg orket å lage meg noe mer oppfinnsomt enn brødskiver". Ingen problemer m.a.o.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært noe begeistra for skivemat, så jeg pleier alltid ha middagsrester eller lignende som niste.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 08:36   #19
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Reaksjoner på arbeidsplassen på dietten?
Nei, dietten reagerer ikke på arbeidsplassen min iallefall?

*notere; ikke så mye kaffe om morgenen*

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 08:55   #20
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Jeg spiste salat til lunsj før og jeg spiser salat til lunsj nå (vi har salatbar), bare kutta ut tørka frukt og krutonger og hiver på mer av skinke, kylling, fetaost og egg. Ingen som har merka noen ting:-D Tror vel egentlig ikke de hadde kommentert noe hvis de hadde merka det heller, ganske lite kritisk gjeng jeg jobber sammen med (eller mange særinger, så de er vant med det?!)

Er relativt ofte på middag sammen med foreldre og søsken med familier, tror ikke de har merka noe heller! Til middag spiser jeg kjøttet og grønnsakene, det går stort sett greit. Lurer med litt lavkarbosnop til desserten, og spiser bare det, og ingen som skjønner at det er lavkarbosnop. Det er lite fokus på kosthold i familien, de er sunne og spreke og relativt slanke hele gjengen, så gidder ikke begynne å lage et tema av det heller.

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 09:20   #21
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

jeg orker ikke diskusjonene om maten min på jobben. fikk nok i fjor (annen arbeidsplass). jeg sa at jeg tror at jeg tåler ikke mel eller noe med stivelse i, fordi jeg får vondt i magen. og det er egentlig sant men ville ikke teste meg ennå. og det med sukker sa jeg at jeg få vondt i hodet både av vanlig og fruktsukker. da er det ikke noe tema lenger. jeg vet at jeg burde si at jeg er på lavkarbo, men orker rett og slett ikke. men på denne måte får jeg fre og ro

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 10:23   #22
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Har fatt en del kommentarer pa min forrige arbeidsplass, saerlig de gangene i januar da halve kontoret spiste en slags gronnsakssuppe for a ga ned julekiloene mens jeg gasset meg i ribbe

Men egentlig synes jeg det er mye verre med all den sosiale spisingen, bursdagskaker, fredagsbakst, julegodterier hele desember, paskegodterier, vafler og kake som mat til moter, eller frukt! ("Jeg skjonner at du ikke spiser kake, men du kan da ta en deilig banan...") Sier man nei hele tiden blir man ansett som litt saer, sann er det bare. Heldigvis fikk jeg sa flotte resultater at folk aldri vaget a kritisere. Og de som onsket infomasjon, fikk det.

Her jeg jobber na har vi kantine med masse varm mat, og ingen snoker i hva andre legger pa tallerkenen. Og det faktisk ganske mange etterhvert som ikke spiser brod, pasta, poteter og snop.

__________________



Sist redigert av hanne42 : 18-01-11 kl 10:24. Årsak: skrivefeil
hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 10:54   #23
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Har i flere år hatt med rester på jobb, helt siden min "periode med Fedon" i 2002. Har en familie som ikke er glad i rester, jeg restene har havna i lunsjboksen min. Så mine kollegaer reagerte ikke da jeg begynte med lavkarbomat. Syns forresten kommentaren at de ikke orker å lage noe annet en brødmat er litt morsom, å lage en boks med rester til mikroen er jo det raskeste i verden. Hos oss er det mange som har med ulike typer mat, så det er få som reagerer.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:35   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Syns forresten kommentaren at de ikke orker å lage noe annet en brødmat er litt morsom, å lage en boks med rester til mikroen er jo det raskeste i verden. Hos oss er det mange som har med ulike typer mat, så det er få som reagerer.

Noen ganger lager jeg bare litt ekstra til middagen, hiver det i en boks som står på benken til avkjøling mens vi spiser middag. Så havner den i kjøleskapet og deretter i microen på jobben dager etter. Snakker om arbeidskrevende lunsj da gitt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:38   #25
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Raksjoner på arbeidsplassen på dietten?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Noen ganger lager jeg bare litt ekstra til middagen, hiver det i en boks som står på benken til avkjøling mens vi spiser middag. Så havner den i kjøleskapet og deretter i microen på jobben dager etter. Snakker om arbeidskrevende lunsj da gitt!

Ja, ikke sant

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
GB dietten Tidligere bruker Andre dietter 8 22-03-07 09:58
SOS-dietten Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 30-05-06 18:52
EAT dietten bibba Lavkarbo generelt 1 11-05-05 09:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no