Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-10, 12:20   #3376
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om jeg ødelegger mye hvis jeg spiser tre boller til frokost en dag når jeg ellers spiser lavkarbo. Har gått på en smell når jeg skal rekke tidlig tog f.eks og ikke kan spise på jobben (siden jeg ikke drar til jobben de dagene jeg tar toget).

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 15-09-10, 12:23   #3377
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg lurer på om jeg ødelegger mye hvis jeg spiser tre boller til frokost en dag når jeg ellers spiser lavkarbo. Har gått på en smell når jeg skal rekke tidlig tog f.eks og ikke kan spise på jobben (siden jeg ikke drar til jobben de dagene jeg tar toget).

Det er ikke noe lurt og det er ikke noe godt heller. Kjøpeboller er ikke gode, kun hvis de er helt nystekte og varme - etter at jeg begynte på lavkarbo synes jeg til og med at grovbrød (med 4 grov-trekanter på posen!) smaker deigete etter noen tygg. Boller sender blosukkeret ditt rett til værs og rett i bånn igjen etter kort tid. Om du vet dette dagen før så sørg for å ha noe du kan ta med deg i veska eller sekken.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 15-09-10, 12:38   #3378
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar! Trenger litt spark i rompa om dagen, så godt at du ikke "gir meg lov" til å spise boller

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 15-09-10, 12:48   #3379
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Skal til Stockholm i helga og oppdager nå at det er valg i Sverige på søndag. Veit noen hva dette har å si for alkoholservering? Gjerne link!

No er jo svenskane heldigvis ikkje så forbudsglade som nordmenn. Det eg har klart å finne ut er at eg ikkje har klart å finne ein einaste link som peiker på at det er stengt for alkoholservering på valdagen. Eg har heller ikkje funne eit klart "ja, det er lov å drikke" - men det kan jo tenkast at det ikkje faller andre, normale folkeslag inn at det skulle vere noko galt i det... Så eg spurde ei veninne som er født og oppvaksen i Sverige og framleis bur der, og svaret eg fikk frå ho var

Sitat:

Har aldrig hört talas om att det skulle vara förbjudet med alkohol i samband med valet! Mig veterligen så finns det inga sådana regler. Alkohol serveras alla dagar.

God tur til Stockholm, og kos deg med eller utan alkohol ettersom kva du har lyst på

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 15-09-10, 13:39   #3380
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

så bra, da har to svensker bekreftet det! Takk!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-09-10, 14:07   #3381
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lang tid tar det normalt sett før man blir frisk av magekatarr?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-09-10, 14:57   #3382
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvor lang tid tar det normalt sett før man blir frisk av magekatarr?

Det er faktisk umulig å svare på. Noen blir svært fort friske og noen sliter med det hele livet!
Har du funnet ut hvorfor du fikk det, hva som gjør deg bedre og hva sier legen din om fremtidsutsiktene?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-10, 15:01   #3383
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er faktisk umulig å svare på. Noen blir svært fort friske og noen sliter med det hele livet!
Har du funnet ut hvorfor du fikk det, hva som gjør deg bedre og hva sier legen din om fremtidsutsiktene?

ÆÆUÆÆ! HELE LIVET?!

Jeg fikk det fordi jeg ble stressa og bekymra i sommer. Nå som ting begynner å ordne seg skulle jo ting strengt tatt bli bra! JEg er blitt bedre enn det jeg var for en måned siden da, det er jo positivt Så skal jeg visst til gastroskopi også etterhvert. Er det noen som vet om man kan be om å bli slått i huet med noe hardt på forhånd?
Legen mener nå at jeg bør begynne å bli bra nå, men..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-09-10, 15:07   #3384
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Først gastro: du kan be om å få noe som heter Dormicum. Det er beroligende som gjør at du dr... tynt i hva som skjer med deg, for å si det svært direkte!
Ulempen er at du må bli på sykehuset flere timer i etterkant og får vel ikke kjøre bil hjem selv den dagen!
Ring på forhånd og si at du må ha det! (Jeg hadde aldri gjort det uten, men jeg brekker meg av en vanlig tannpuss)

Fordi magekatarr er nær lenket opp til stress, vil det kunne dukke opp i perioder gjennom hele livet når man først har fått det!
Om du er bedre enn tidligere, er jo et godt tegn. Fortsett å følge alle gode råd(også kjerringråd) til du er helt sikker på at du er frisk igjen!

Og lykke til på gastro!Kjekt å utelukke andre ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-10, 15:13   #3385
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ÆÆUÆÆ! HELE LIVET?!

Jeg fikk det fordi jeg ble stressa og bekymra i sommer. Nå som ting begynner å ordne seg skulle jo ting strengt tatt bli bra! JEg er blitt bedre enn det jeg var for en måned siden da, det er jo positivt Så skal jeg visst til gastroskopi også etterhvert. Er det noen som vet om man kan be om å bli slått i huet med noe hardt på forhånd?
Legen mener nå at jeg bør begynne å bli bra nå, men..

Har tatt gastroskopi ett par ganger. Grua meg noe helt for jæ......, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd.
De spurte om jeg ville ha en sprøyte og jeg sa ja. >Ble riktig så salig av den og kunne ikke kjøre bilen hjem.
Så få noen til å kjøre deg.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 15-09-10, 15:23   #3386
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Først gastro: du kan be om å få noe som heter Dormicum. Det er beroligende som gjør at du dr... tynt i hva som skjer med deg, for å si det svært direkte!
Ulempen er at du må bli på sykehuset flere timer i etterkant og får vel ikke kjøre bil hjem selv den dagen!
Ring på forhånd og si at du må ha det! (Jeg hadde aldri gjort det uten, men jeg brekker meg av en vanlig tannpuss)

Fordi magekatarr er nær lenket opp til stress, vil det kunne dukke opp i perioder gjennom hele livet når man først har fått det!
Om du er bedre enn tidligere, er jo et godt tegn. Fortsett å følge alle gode råd(også kjerringråd) til du er helt sikker på at du er frisk igjen!

Og lykke til på gastro!Kjekt å utelukke andre ting!

Hm, så de stiller ikke spørsmål ved at jeg sier "hai, jeg vil ha Dormicum, ellers får dere ikke se i magen min!" ? Jeg har også tidenes brekningsreflekser, nemlig. Hmm.

Tja, ta med seg en venn/slektning og ta drosje hjem? Det må da vel gå greit? Bor ikke flere mil unna sjukehuset akkurat. Bare langt nok til at jeg skjønner man ikke behøver å forsøke å gå hjem etterpå

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-09-10, 15:39   #3387
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hm, så de stiller ikke spørsmål ved at jeg sier "hai, jeg vil ha Dormicum, ellers får dere ikke se i magen min!" ? Jeg har også tidenes brekningsreflekser, nemlig. Hmm.

Tja, ta med seg en venn/slektning og ta drosje hjem? Det må da vel gå greit? Bor ikke flere mil unna sjukehuset akkurat. Bare langt nok til at jeg skjønner man ikke behøver å forsøke å gå hjem etterpå

Kan nok hende de ber deg prøve uten først, men det finner dere jo fort ut om lar seg gjøre eller ikke!
Uansett lurt å ringe dem og advare på forhånd!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-10, 15:42   #3388
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kan nok hende de ber deg prøve uten først, men det finner dere jo fort ut om lar seg gjøre eller ikke!
Uansett lurt å ringe dem og advare på forhånd!

Jepp, jeg skal gjøre det Jeg erindrer forresten noe som at legen min mente jeg kunne få vival? Er det noe av samme greia?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-09-10, 15:53   #3389
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jepp, jeg skal gjøre det Jeg erindrer forresten noe som at legen min mente jeg kunne få vival? Er det noe av samme greia?

Jepp! De kan han skrive ut på forhånd, men det er piller som må tas så og så lang tid i forveien og kan være vanskelig å doser riktig etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-10, 18:22   #3390
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

gastroskopi er noe av det værste jeg har vært med på, bare sukkerbelastning var værre... for ikke å snakke om hvordan jeg så ut etterpå.
jeg fikk antagelig for lite beroligene og var ikke samarbeidsvillig.. husker alt, og jeg brakk meg konstant.. fikk tidenes sprengte øyne etterpå, som varte i 3 uker skulle jo seff på ferie, grensefolka på flyplassen lurte jo fælt...

jeg lurer på om det er andre ting enn blodsukker (mitt er blitt så mye bedre nå, så skulle ikke bety noe), lavt folsyre og lavt jernlager som kan gjøre en slapp og trøtt.. tar multivitatminer nå, da jeg har hatt trøbbel med jern og folsyre tidligere.. men er fremdeles så innmari trøtt hele tiden, og følelse av konstant melkesyre, bruser i bena..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-09-10, 18:37   #3391
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

gastroskopi er noe av det værste jeg har vært med på, bare sukkerbelastning var værre... for ikke å snakke om hvordan jeg så ut etterpå.
jeg fikk antagelig for lite beroligene og var ikke samarbeidsvillig.. husker alt, og jeg brakk meg konstant.. fikk tidenes sprengte øyne etterpå, som varte i 3 uker skulle jo seff på ferie, grensefolka på flyplassen lurte jo fælt...

Så kjekt å høre en oppmuntrende historie

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-09-10, 18:39   #3392
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe, de fleste jeg vet om som har hatt det har ikke huska en dritt.. men jeg var ikke like heldig jeg var ikke helt amøbe, prøvde å dra ut slangen mens jeg lå der

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-09-10, 18:55   #3393
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jepp! De kan han skrive ut på forhånd, men det er piller som må tas så og så lang tid i forveien og kan være vanskelig å doser riktig etc!

Vi gir vival ca en halvtime før, det trengs ikke lengere tid.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-09-10, 18:59   #3394
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvor lang tid tar det normalt sett før man blir frisk av magekatarr?

Jeg spiser Nexium fast mot magekatarr. Jeg NEKTER å svelge slangen så tabelettene koster flesk!! Men når skrotten har kommet i likevekt igjen skal jeg prøve meg UTEN Nexium.. Så med andre ord, jeg vet ikke om jeg har det fremdeles eller ei da jeg ikke orker finne ut av det NÅ.. Tar det ved en senere anledning..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-09-10, 19:00   #3395
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vi gir vival ca en halvtime før, det trengs ikke lengere tid.

Syns å huske at det var noe sånt!
Men det anbefales vel uansett ikke å kjøre hjem selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-09-10, 19:11   #3396
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg lurer på om det er andre ting enn blodsukker (mitt er blitt så mye bedre nå, så skulle ikke bety noe), lavt folsyre og lavt jernlager som kan gjøre en slapp og trøtt.. tar multivitatminer nå, da jeg har hatt trøbbel med jern og folsyre tidligere.. men er fremdeles så innmari trøtt hele tiden, og følelse av konstant melkesyre, bruser i bena..

Kanskje du trenger mer magnesium? Trøtthet og urolige bein høres ut som klassisk lavt magnesium, i alle fall...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 15-09-10, 19:14   #3397
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

beina er ikke direkte urolige.. bare brusing. får som regel bare det når jeg har gått uten støttestrømper en god stund og så tar dem på.
magnesium verdien min var bra for 3 mnd siden, men hvordan det står til nå tar det ca 3 uker til jeg får vite... er magnesium i tablettene mine, så om det er svaret så håper jeg det går over snart

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 15-09-10, 19:21   #3398
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ofte man må overdosere litt på magnesium en stund. Jeg tok 2x400 da jeg hadde hjertebank og litt spark i beina, men nå trenger jeg ingenting.
Det kan være greit å sjekke b-12 også, dersom man føler seg uopplagt, slapp, trøtt, tung etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-09-10, 20:12   #3399
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er også en annen sjappe på Løkka som heter Vivaldi, tror de er en del billigere, jeg nødfarga etterveksten der da frisøren min var syk og ble veldig fornøyd, og jeg sendte mamma dit en gang da hun var på besøk i Oslo -hun ble kjempefin!
Er ei dame der som ikke ser ut som om hun er noe flink (rett og slett fordi hun ikke ser ut som om hun har vært i nærhetn av en frisør på en stund, litt sånn uordna krøllete hår, haha ) som faktisk var overraskende flink! Husker ikke hva hun heter, men jeg tror det bare er to som jobber der, hun og en superfemi og superhyggelig fyr.
Jeg tror mamma betalte 450 for en klipp, men hun har kort hår.

Har lært av frisørtanta mi at man alltid skal klippe seg hos den frisøren som ikkje e særlig fin på håret, for dei har klippt alle dei andre som ser bra ut på håret (dei andre frisørane, that is). Eg hata frisøra og har vært så heldig å bo nær tanta mi i 4 år. Ho e dyktig. Men d gikk bra sist eg var ho frisør da. Bare veldig dyrt på studentbudsjett

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-09-10, 20:23   #3400
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Har lært av frisørtanta mi at man alltid skal klippe seg hos den frisøren som ikkje e særlig fin på håret, for dei har klippt alle dei andre som ser bra ut på håret (dei andre frisørane, that is). Eg hata frisøra og har vært så heldig å bo nær tanta mi i 4 år. Ho e dyktig. Men d gikk bra sist eg var ho frisør da. Bare veldig dyrt på studentbudsjett

Åh? Haha. Vel, det gjelder ikke min faste frisør som jeg pleier å gå til. Hun kjører hard femtitallsstil, og har en helt überperfekt Betty Paige-lugg og hår som er så blankt at man kan speile seg i det .
Det jeg er mest redd for er eksperimentelle frisører med "crazy" assymetriske hårlengder i tre farger og denslags. Jeg har alltid vært livredd for at jeg kommer til å ende opp med en eller annen førtiårskrisesemipunksveis eller se ut som en papegøye om jeg kommer under saksen hos en sånn en ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no