Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Koselig innlegg om smør, godt smør!

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-11, 23:23   #1
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Koselig innlegg om smør, godt smør!

http://blogg.aftenbladet.no/kunstblo...l-snille-barn/

Som alltid, når jeg lenker, er dette fra Stavanger Aftenblad. Kos dere med artikkelen. Her er et lite klipp:

"Jeg er ikke så glad i ”godt smør”. Da jeg vokste opp, og var liten og barn, på 70-tallet ca., hadde vi bare ”godt smør” hjemme. Det sto inne i kjøkkenskapet på et tefat, og var knallgult og nesten flytende alltid. Bortsett fra når mor hadde bakt brød: da skar hun kjøleskapskaldt smør med ostehøvel og hadde på nybakt varmt brød, og som smeltet og rant ned på haken og var fett, og faktisk, akkurat da, med et iskaldt glass H-melk, nydelig godt."

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:54   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Koselig innlegg om smør, godt smør!

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

http://blogg.aftenbladet.no/kunstblo...l-snille-barn/

Som alltid, når jeg lenker, er dette fra Stavanger Aftenblad. Kos dere med artikkelen. Her er et lite klipp:

"Jeg er ikke så glad i ”godt smør”. Da jeg vokste opp, og var liten og barn, på 70-tallet ca., hadde vi bare ”godt smør” hjemme. Det sto inne i kjøkkenskapet på et tefat, og var knallgult og nesten flytende alltid. Bortsett fra når mor hadde bakt brød: da skar hun kjøleskapskaldt smør med ostehøvel og hadde på nybakt varmt brød, og som smeltet og rant ned på haken og var fett, og faktisk, akkurat da, med et iskaldt glass H-melk, nydelig godt."

Får meg til og minnes bestemor sitt nybakte brød med smør og pultost

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:26   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Koselig innlegg om smør, godt smør!

Heimelaga, grove kavringar med 'godt smør' dyppa i kaffe hos mi bestemor når eg var lita

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:22   #4
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Koselig innlegg om smør, godt smør!

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Heimelaga, grove kavringar med 'godt smør' dyppa i kaffe hos mi bestemor når eg var lita

DET hørtes godt ut!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:44   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Koselig innlegg om smør, godt smør!

Skorpa av nybaktbrødet til farmor - nesten for varmt til å holde i, med tjukt lag med smør (og sukker) på

Lukta i hele huset... åh, så deilige minner fra farmora mi!!! Bør bake brødet hennes en dag - så sambo kan få smake

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:57   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Koselig innlegg om smør, godt smør!

Jeg fikk en t-skje smør, godt smør, til å ha til søndagegget. Det var aldri nok. Jeg ville ha mer, men fikk ikke.

Jeg nyter å ta hvor mye smør, godt smør, jeg vil, til søndagsegget, mandagsegget, tirsdagsegget osv. Jeg klarer ikke helt bestemme meg hva som er best, egget eller smøret. Tror det er smøret.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smør - godt og godt for deg! macadamia79 Livets lyse side 24 15-09-11 19:15
Po cha (te med smør) danish Smoothies / drikke 13 09-07-11 17:29
Seter smør vs ekte meieri smør? bamseline34 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-02-11 14:26
Smør sigboh Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 10-11-10 16:28
Smør på! Areola Nyheter / media 13 11-09-09 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no