Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-10, 16:59   #351
imorgen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9
imorgen er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Her har det stått stille i nesten 3 uker og jeg gikk opp 1 kg i tillegg. Har vært flink med mat og har ikke spist noe gotteri. Hmmm.
Ble litt deppa og bevilget meg en dag med litt flere karber og det ser ut som det gjorde susen.
Fikk i dag beste notering og er bare 400 gram unna første delmål.

__________________



imorgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:26   #352
siri0109
Medlem
 
siri0109 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: solkysten
Alder: 38
Innlegg: 88
siri0109 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av imorgen, her.

Her har det stått stille i nesten 3 uker og jeg gikk opp 1 kg i tillegg. Har vært flink med mat og har ikke spist noe gotteri. Hmmm.
Ble litt deppa og bevilget meg en dag med litt flere karber og det ser ut som det gjorde susen.
Fikk i dag beste notering og er bare 400 gram unna første delmål.


det er jo veldig bra da grattis

__________________


siri0109 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 11:55   #353
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Ikke så mye å komme med fra meg. Jeg hadde en bestenotering i uke 7 på
-6 kilo. Så stagnerte det og gikk opp igjen et hakk. Vel nå i uke 10 så er jeg
700 gram fra den bestenoteringen jeg hadde, og håpet i grunnen på at
jeg kan skrive den på nytt på mandag. Grunner for stagnasjonen kan være mange
Men det startet ved sist mens, en bihulebetennelse, på tur en helg og nå sist tannpine.
Jeg får ikke spist så mye og jeg har brukt endel smertestillende. Uansett
så ser jeg nedgangen igjen selv om det går sakte. Og jeg skal til tannlegen
på tirsdag og få fikset den tannen.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:21   #354
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Lill-B, her.

Ikke så mye å komme med fra meg. Jeg hadde en bestenotering i uke 7 på
-6 kilo. Så stagnerte det og gikk opp igjen et hakk. Vel nå i uke 10 så er jeg
700 gram fra den bestenoteringen jeg hadde, og håpet i grunnen på at
jeg kan skrive den på nytt på mandag. Grunner for stagnasjonen kan være mange
Men det startet ved sist mens, en bihulebetennelse, på tur en helg og nå sist tannpine.
Jeg får ikke spist så mye og jeg har brukt endel smertestillende. Uansett
så ser jeg nedgangen igjen selv om det går sakte. Og jeg skal til tannlegen
på tirsdag og få fikset den tannen.

Huff å huff! God bedring.

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 18:12   #355
siri0109
Medlem
 
siri0109 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: solkysten
Alder: 38
Innlegg: 88
siri0109 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

da har jeg gått ned 2 kilo til bare 2 kilo unna andre delmål

__________________


siri0109 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 18:19   #356
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maistarternes veietråd!

Dere er så flinke alle sammen

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:57   #357
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei jenter - har hatt fire uker ferie jeg - og har vel spist en del mer karber enn jeg burde - men på langt nær så mye som jeg pleide. har ikke sjekka status etter ferien ennå, har ikke tort, enda så vektavhengig jeg er. men i morra skal jeg veie meg. Nå er det stramt regime igjen, ferien er over God å være tilbake

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:20   #358
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Status etter 2,5 ukers ferie med div utskeielser: opp 1,5 kg..... Jaja, det er bare å bite tenna sammen og trø til igjen...

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:29   #359
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Er på ferie as we speak. Hyttetur i ingenmannsland. Har spist endel uvanlige saker (jordbær, f.eks) men har holdt meg i ketose. Er bare en dag jeg ikke har sjekket med stix. I morgen skal vi hjem igjen, og fredag skal jeg veie meg - blir spennende å se hvor det ender.

Har vel egentlig innsett at jeg må kutte Pepsi Max for å få vektnedgang, men det sitter langt inne må jeg innrømme. Det er liksom den eneste "godis'en" jeg har igjen. Jaja, får se hvordan det går på fredag, og så får jeg heller ta meg selv i nakken - med støtte fra dere - og kutte den dumme brusen. Vet jo at det ikke er særlig sunt uansett.

Er litt stolt av meg selv. En hel sommerferie uten øl, uten vin, uten is, uten godteri.... *klapper meg selv på skulderen*

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:33   #360
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Har forresten meldt meg på et tolv-ukers intesivkurs: http://sprekogblid.no/xtravaganza.php

Her legges det opp til at man skal gå i ketose, så jeg stusser litt på hardtreningen - men det er vel kanskje verdt et forsøk. Uansett skal det bli lit kjekt med mer personlig oppfølging (da min samboer er litt lite støttende ved å hele tiden si ting som "Herlighet, her har jeg laget spaghetti/pasta/pizza/whatever, og så skal du ikke spise!")

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:12   #361
LillePille
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
LillePille er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Etter ca to mnd på ketolyse har eg no gått ned ca 7 kg. ( +1 kg på suppekur først.) Har vore på ferie ei veke no, og til min store overraskelse hadde eg likevel gått ned 0,4 kg! DET var eg veldig fornøyd med! Mannen min, som har vore på kur like lenge, har gått ned det dobbelte!

__________________


LillePille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 13:18   #362
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

HATER ketolyse, DRITTDIETT!!! Alle andre raser ned i vekt, jo - mens jeg har vært i ketose HELE TIDEN siden mai og gått ned svimlende 0,4 kg. Faen, faen, faen. Drittkropp, drittmat, drittopplegg.

Argh, synes jo selv at jeg er så flink, men ser ikke noe resultater på vekten - selv om jeg ser at kroppen er mindre oppblåst og jeg føler meg friskere. I ferien har jeg strevd litt med motivasjonen, men har stått over is, kake, øl, potetgull, sommerkosemat av alle slag... og jeg har gått tur i fjellet annenhverdag. Bratt opp og ned med 12 kilos barn på ryggen. Trodde jeg skulle ha gått ned litt og var kjempeskuffet da jeg kom hjem og veide meg i dag tidlig. Jeg har gått ned fra 80,0 til 79,6 siden mai.

Hva er dette for noe tull??? Jeg er sååååå lei meg nå!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:48   #363
siri0109
Medlem
 
siri0109 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: solkysten
Alder: 38
Innlegg: 88
siri0109 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

HATER ketolyse, DRITTDIETT!!! Alle andre raser ned i vekt, jo - mens jeg har vært i ketose HELE TIDEN siden mai og gått ned svimlende 0,4 kg. Faen, faen, faen. Drittkropp, drittmat, drittopplegg.

Argh, synes jo selv at jeg er så flink, men ser ikke noe resultater på vekten - selv om jeg ser at kroppen er mindre oppblåst og jeg føler meg friskere. I ferien har jeg strevd litt med motivasjonen, men har stått over is, kake, øl, potetgull, sommerkosemat av alle slag... og jeg har gått tur i fjellet annenhverdag. Bratt opp og ned med 12 kilos barn på ryggen. Trodde jeg skulle ha gått ned litt og var kjempeskuffet da jeg kom hjem og veide meg i dag tidlig. Jeg har gått ned fra 80,0 til 79,6 siden mai.

Hva er dette for noe tull??? Jeg er sååååå lei meg nå!


det skjønner jeg...men kansje du må øke på med fett...og drikke mer vann? det er veldig viktig.for at kroppen skal forbrenne fettet. også viktig å spise masse grønnsaker og bruke lite søtning. jeg har gått ned 9 kilo siden 31 mai, men jeg har ikke brukt noe form for søtning i det hele tatt og jeg spiser masse grønnsaker og drikker MYE vann:.....

__________________


siri0109 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:02   #364
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Har levd på lavkarbo mer eller mindre siden midten av mai. Starta i det små og har gått mer og mer over til et kosthold med lavkarbo. Veide meg ikke før jeg starta, men forrige gang jeg veide meg viste vekta ca 94-95 kg, og i forrige uke da jeg omsider fant ei vekt igjen var vekta 86 kg! Er godt fornøyd med 8-9 kg på 2 mnd. Sånt motiverer. Har vært på ferietur i 9 dg, det ble noen utskeielser som pizza og endel ris da vi spiste indisk for maten var litt sterk.. Godt å være heime igjen, så man kan kokkelere sjøl og velge hva man putter i maten.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:10   #365
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av siri0109, her.

det skjønner jeg...men kansje du må øke på med fett...og drikke mer vann? det er veldig viktig.for at kroppen skal forbrenne fettet. også viktig å spise masse grønnsaker og bruke lite søtning. jeg har gått ned 9 kilo siden 31 mai, men jeg har ikke brukt noe form for søtning i det hele tatt og jeg spiser masse grønnsaker og drikker MYE vann:.....

Kan du (eller noen av dere andre som har så gode resultater) være så snille å skrive ned NØYAKTIG hva dere spiser til hvert enkelt måltid?

Jeg er utrolig utstrukturert med måltidene, og sliter litt med rutinene. Og i dag har jeg hatt min første sprekk siden mai. Har spist en kvart skillingsbolle og et par sånne sjokoladebananer - men FY så søtt og ekkelt det var!! Så jeg regner sprekken for overstått og starter på nytt nå.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 18:36   #366
siri0109
Medlem
 
siri0109 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: solkysten
Alder: 38
Innlegg: 88
siri0109 er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Kan du (eller noen av dere andre som har så gode resultater) være så snille å skrive ned NØYAKTIG hva dere spiser til hvert enkelt måltid?

Jeg er utrolig utstrukturert med måltidene, og sliter litt med rutinene. Og i dag har jeg hatt min første sprekk siden mai. Har spist en kvart skillingsbolle og et par sånne sjokoladebananer - men FY så søtt og ekkelt det var!! Så jeg regner sprekken for overstått og starter på nytt nå.

en normal dag for meg er<:

hjemmelaget knekkebrød... består av 1 egg 2 ss hele linfrø og 2 ss knuste linfrø 2 ss vann litt salt,,,,på bakepapir inn i micron i 4 min...har på gulost med agurk.

lunsj, kyllingsalat eller omelett. i salaten har jeg isberg, agurk litt tomat, litt paprika, og kylling..blander ofte dette med litt creme fresh.

middag. nakkekotelett med smørdampet blomkål og brokkoli. soppstuing.

kvelds, jordbær og fløte.

__________________


siri0109 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:42   #367
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av siri0109, her.

en normal dag for meg er<:

hjemmelaget knekkebrød... består av 1 egg 2 ss hele linfrø og 2 ss knuste linfrø 2 ss vann litt salt,,,,på bakepapir inn i micron i 4 min...har på gulost med agurk.

lunsj, kyllingsalat eller omelett. i salaten har jeg isberg, agurk litt tomat, litt paprika, og kylling..blander ofte dette med litt creme fresh.

middag. nakkekotelett med smørdampet blomkål og brokkoli. soppstuing.

kvelds, jordbær og fløte.

TAKK!! *tar notater*


Vel, jeg kan jo likegodt innrømme det. Nå har jeg ligget i sengen og grått mine modige (og ikke så rent lite selvmedlidende) tårer, men nå får det være nok sipping. Sitter her med oppskårne osteterninger med rømme til, og drikker vann.

I morgen er en ny og forhåpentligvis bedre dag. Får vi inderlig håpe.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 00:01   #368
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jeg gikk relativt greit ned de første 6 kiloene, men nå har det vært 4 uker med stagnasjon og vekten har gått litt i sikksakk opp og ned. Men nå mangler jeg "bare" 400gr før jeg er nede på bestenoteringen igjen. Håper og tror nedgangen fortsetter nå.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:33   #369
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Ny veiedag. (det vil si jeg veier meg hver dag, - men oppdaterer ikke alltid tickeren....)
Jeg har vært veldig spent før hver veiing denne uka i og med at jeg hadde gått opp 1,5 kilo i ferien, - men jammen har jeg ikke gått ned 1,4 av de siden mandag! (sikkert masse vann, - men lell....) Så nå er jeg bare 100 gram unna bestenoteringen min igjen. Veldig spent på hvordan vekta blir utover, - om den ferien med tre utskeielser bare gjorde godt. Det vil nå vise seg....

Så atter en gang ser jeg 75-tallet... såvidt.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 13:25   #370
kurt.merethe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 5
kurt.merethe er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Det er bra.
Har faktisk gått ned 13 kg så jeg er meget fornøyd. Vekten har stått stille i snart 3 uker nå men håper den snart beveger seg videre nedover..

kurt.merethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 15:21   #371
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Maistarternes veietråd!

Dere er veldig veldig flinke Jeg er så utrolig IKKE flink... Jeg har slurvet og gått opp igjen. Nå har jeg ikke veid meg på lenge pga vi er på ferie og vekt og målbånd ligger trygt plassert hjemme

Men for 2 dager siden så innsåg jeg at jeg måtte sluutte å tulle, og gikk derfor strengt til angrep og prøver nå å "holde ut". Vi er på ferie, og tilgangen til å lage seg mat er ikke sånn all verdens... Men jeg MÅ prøve og jeg VIL prøve. Jeg har det "problemet" at jeg hele tiden føler meg sulten. Drikker masse vann, men føler meg likvel "alltid" sulten. Nå skal vi straks spise middag. Jeg finner liksom ikke på noe. Alt jeg kommer på blir jeg lei av...og jeg er ekstremt lite oppfinnsom på mat om dagen :P

Nei dette ble negativt...skulle ønske jeg var så flinke som dere!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 07:26   #372
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Huff da, - Paris. Hørtes kjipt ut... Min sult forsvinner bare jeg får i meg nok fett... Egg og bacon stekt i smør til frokost metter til langt på dag. Men kanskje vi maistarterne kan tipse hverandre om matretter som faller i smak?? -utvide tråden litt så den ikke blir "bare" en veietråd? Så blir det kanskje lettere å finne på noe nytt å spise også....

Jeg vil på det varmeste anbefale OSTETORSK til middag! Vi hadde det her om dagen - og det smakte nyyyydelig! Fløten sammen med vann fra fisk/tomat (og hvitløk!) ble til en deilig sjy, - så neste gang skal vi servere retten i suppetallerken, - og spise sjyen som suppe. (jeg hadde nok i endel mer hvitløk enn det står i oppskriften, - men det er fordi vi alle her i huset elsker hvitløk!)

I kveld har jeg tenkt å prøve meg på Nannas gode vafler.

Forresten, - i dag ble det ny bestenotering på meg! 75,3! Og daaa er jeg kun 300 gram fra mitt første delmål!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 13:16   #373
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

TAKK!! *tar notater*


Vel, jeg kan jo likegodt innrømme det. Nå har jeg ligget i sengen og grått mine modige (og ikke så rent lite selvmedlidende) tårer, men nå får det være nok sipping. Sitter her med oppskårne osteterninger med rømme til, og drikker vann.

I morgen er en ny og forhåpentligvis bedre dag. Får vi inderlig håpe.

Huff og huff! Vel, det er som de andre sier her veldig veldig viktig å spise nok fett. Hvis du søker på forsiden etter "stagner" eller "stopper" eller noe, så får du en masse tips for å få forbrenningen i gang igjen!
Så finnes det jo utrolig mange deilige oppskrifter og tips rundt på sidene her, synes ost med rømme og vann hørtes litt kjedelig ut jeg hehe Har kjøpt meg tyrkisk yoghurt (med 10% fett) som jeg spiser til frokost med noen stavmiksede bær fra frysedisken på. Kan selvfølgelig også spises til kvelds. Bare et lite tips der altså

PS jeg har også "stagnert" om man kan kalle det det etter knapt en uke. Skal kjøpe meg et nytt glass med cocosa i dag, kjøre på med farris, så får vi se om det funker!
PPS jeg veier meg også hver dag, og ser ikke noe galt i det. Det går veldig mye opp og ned (sikkert vann), og synes det er litt motiverende, i forhold til om veiedagen er en typisk "opp-dag"....
PPPS Glemte å se etter om du er jente eller gutt, men om du er jente har jo syklusen også veldig mye å si.... før mensen er jeg som regel et par kg (!) tyngre enn rett etter mensen.....

Lykke til!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 15:07   #374
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Huff og huff! Vel, det er som de andre sier her veldig veldig viktig å spise nok fett. Hvis du søker på forsiden etter "stagner" eller "stopper" eller noe, så får du en masse tips for å få forbrenningen i gang igjen!
Så finnes det jo utrolig mange deilige oppskrifter og tips rundt på sidene her, synes ost med rømme og vann hørtes litt kjedelig ut jeg hehe Har kjøpt meg tyrkisk yoghurt (med 10% fett) som jeg spiser til frokost med noen stavmiksede bær fra frysedisken på. Kan selvfølgelig også spises til kvelds. Bare et lite tips der altså

PS jeg har også "stagnert" om man kan kalle det det etter knapt en uke. Skal kjøpe meg et nytt glass med cocosa i dag, kjøre på med farris, så får vi se om det funker!
PPS jeg veier meg også hver dag, og ser ikke noe galt i det. Det går veldig mye opp og ned (sikkert vann), og synes det er litt motiverende, i forhold til om veiedagen er en typisk "opp-dag"....
PPPS Glemte å se etter om du er jente eller gutt, men om du er jente har jo syklusen også veldig mye å si.... før mensen er jeg som regel et par kg (!) tyngre enn rett etter mensen.....

Lykke til!

Takk, er ved litt bedre mot i dag.

Jeg er jente, heheh. Ang. syklus så har jeg hatt kun to menstruasjoner etter at barnet mitt ble født for over 2,5 år siden, og det gikk noen måneder mellom de to blødningene - så... I don't know, rett og slett.

I morgen tidlig er det slutt på Pepsi Max. Slutt, slutt, slutt. Jeg har sagt det før men jeg MÅ jo bare klare å gjennomføre det.

Glad for oppmuntringen i denne tråden!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 15:49   #375
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Huff da, - Paris. Hørtes kjipt ut... Min sult forsvinner bare jeg får i meg nok fett... Egg og bacon stekt i smør til frokost metter til langt på dag. Men kanskje vi maistarterne kan tipse hverandre om matretter som faller i smak?? -utvide tråden litt så den ikke blir "bare" en veietråd? Så blir det kanskje lettere å finne på noe nytt å spise også....

Jeg vil på det varmeste anbefale OSTETORSK til middag! Vi hadde det her om dagen - og det smakte nyyyydelig! Fløten sammen med vann fra fisk/tomat (og hvitløk!) ble til en deilig sjy, - så neste gang skal vi servere retten i suppetallerken, - og spise sjyen som suppe. (jeg hadde nok i endel mer hvitløk enn det står i oppskriften, - men det er fordi vi alle her i huset elsker hvitløk!)

I kveld har jeg tenkt å prøve meg på Nannas gode vafler.

Forresten, - i dag ble det ny bestenotering på meg! 75,3! Og daaa er jeg kun 300 gram fra mitt første delmål!

ÅÅÅ grattis med ny bestenotering!
Ang. mat, så er fortsatt min favoritt noe jeg fant på bloggen til Lena Beatrice, nemlig bacongullpanerte kyllingsnitzler (var kanskje ikke akkurat det det het men...) Mmmm de er så gode!
Man tar altså noen egg (3-4 stk) og blander med en masse krydder. Knuser en pose bacongull. Tar en pakke kyllingkjøttdeig og blander med litt krydder. Form kjøttdeigen i flate stykker (som nuggets eller snitzel), dypp i eggeblanddingen så i bacongullet, legg på plate med bakepapir og stek i ovnen. Husker ikke helt steketiden men antar 20 min i 220 grader burde være passe. Så lager man litt rømmedressing (f.eks. rømme, majones, løk, kål, salt og pepper) og bbq-saus (tomatpure, tabasco, chili, salt, pepper, litt sitronsaft) og deler opp noen avocadoskiver, alt dette har man som tilbehør og vips, ny livrett!!!!
Mmmm fikk lyst å lage det i dag!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 15:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no