Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og opptak av medisiner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-07, 09:23   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Ketose og opptak av medisiner

Er det sånn at man tar opp medisiner dårligere når man er i ketose? På mamma fungerer f.eks ikke sm.stillende når hun er i ketose, de samme pillene som virker elleres. Jeg begynner på noen medisiner til torsdag. Skal gå på de i 5 dager, og det er naturlig nok veldig viktig for meg at de virker!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 09:40   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Jeg går på sterke smertestillende og de virker ihvertfall like bra i ketose som ellers. Det jeg har merket er at jeg trenger mindre medisin i ketose og smertene i kroppen er bedre når jeg er i ketose

Men kanskje dette er forskjellig fra person til person?

Noen som vet noe om dette?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 09:51   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Er det sånn at man tar opp medisiner dårligere når man er i ketose? På mamma fungerer f.eks ikke sm.stillende når hun er i ketose, de samme pillene som virker elleres. Jeg begynner på noen medisiner til torsdag. Skal gå på de i 5 dager, og det er naturlig nok veldig viktig for meg at de virker!

Dette lurer jeg også på, så denne tråden skal jeg følge med på.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:19   #4
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Så bra å høre at det fungerer minst like bra på deg som ellers, Georgine!
Får håpe det er sånn på meg også Skal ta pergotime for å få eggløsning, og jeg vil virkelig ikke "kaste bort" en sånn kur..
Mamma har fått helt sinnsyke smerter mens hun har vært i ketose, og da er det ingenting som har funket

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:25   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Noen medisiner anbefales tatt sammen med spesielle ting, f.eks tas sammen med juice, må ikke tas med melk osv. Sjekk med legen eller apoteker kanskje for å være sikker?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:29   #6
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen medisiner anbefales tatt sammen med spesielle ting, f.eks tas sammen med juice, må ikke tas med melk osv. Sjekk med legen eller apoteker kanskje for å være sikker?

Det står ingenting i pakningsvedlegget om at det skal tas sammen med noe hvertfall.. Regner vel med at det går greit, men blir litt bekymra når jeg vet at det går an å ikke få noen effekt når man er i ketose... Hmmm... Ingen som vet noe konkret om dette?

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:18   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Legg denne tråden inn under ketolyse, så tenker jeg Torkil kommer innom en tur...Han vet nok.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:27   #8
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Jeg har tatt pergotime både med og uten ketose, uten at det har virka noe særlig.. men det er nok ikke ketosen sin skyld...

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:32   #9
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg har tatt pergotime både med og uten ketose, uten at det har virka noe særlig.. men det er nok ikke ketosen sin skyld...

Jeg har jo tatt pergo før jeg også, som funka.. På dobbel, hvertfall..
Men denne mnd spiller det ingen rolle, da jeg ikke kommer til å være i ketose. Men lurer likevel!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 07:41   #10
monki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
Innlegg: 475
monki er på en erverdig vei

Sv: Ketose og opptak av medisiner

jeg tar levaxin(tabletter mot lavt stoffskifte) det har ikke noe betydning for ketosen

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 08:36   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

pergo påvirker vel eggløsningen, og lavkarbo i seg selv stimulerer jo hormonene til å stabilisere seg, så for min egen del vil jeg tro jeg hadde fått bedre effekt av pergotime Jeg tviler i allefall på at ketosen har negativ virkning på medikamentet...

Rekner med du skal ta disse for å bli gravid, og blir du det, så bør du ikke være i ketose, men det vet du sikkert...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:16   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

I følge min lege (jeg ringte og spurte henne nå) har ketose INGEN kjent innvirkning på medisiner og hvordan disse virker i kroppen. Det kan være slik at kroppen reagerer fortere på medisiner (som f.eks. med alkohol).

Om medisiner ikke virker har det som regel med mat/drikke inntak å gjøre. Eller med virkestoffene i medisinen som funker forskjellig fra person til person. På meg har f.eks. Paralgin Forte ingen virkning, mens samme dose Pinex Forte omtrent sender meg i koma....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:44   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Eller med virkestoffene i medisinen som funker forskjellig fra person til person. På meg har f.eks. Paralgin Forte ingen virkning, mens samme dose Pinex Forte omtrent sender meg i koma....

Jepp, på meg er det motsatt. Surfer på rosa skyer med paragin forte, men pinex er helt bortkasta penger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:03   #14
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Takk for svar alle sammen! Da regner jeg med det går bra. Det som jeg synes er rart er at det er akkurat de samme medisinene mamma tar om hun er i ketose eller ikke. Men satser på det går bra med pergo, hvertfall

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 17:00   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jepp, på meg er det motsatt. Surfer på rosa skyer med paragin forte, men pinex er helt bortkasta penger.

Hei

Nå er paralgin forte ikke laget for surfing men mot smerter. Pinex forte inneholder det samme som paralgin forte nemlig paracetamol (paracet) og kodein. 90% av befolkningen omdanner en del av kodeinen til morfin, det skjer i leveren. Paralgin forte er "Slått" på en måte som gjør at den oppløses raskere enn pinex forte, derfor opplever noen å "surfe" en stund på Paralgin forte, en del blir avhengige av tabletten av den grunn!!!!!!

Man kan ikke avvise av kodein kanskje ikke omdannes så raskt i ketose som ellers og at man derfor ikke opplever å "surfe".

Det hadde vært interessant å vite hvilke tabletter det var Monens mor ikke hadde effekt av i ketose ? Paralgin forte tro??

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 23:43   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.



derfor opplever noen å "surfe" en stund på Paralgin forte, en del blir avhengige av tabletten av den grunn!!!!!!

Ja, jeg mente det i litt overført betydning siden det føles litt som å lette når f.eks hodepine/nakkesmerter slipper taket. Men jeg syns den er litt skummel effektiv jeg, så jeg holder meg helst til vanlig paracet. Men etter jeg gikk over til lavkarbo trenger jeg nesten aldri ty til det heller, før kunne det gå en pakke i uka på det værste (kronisk for stive muskler i nakken med påfølgende senebetennelse)...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:14   #17
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.



Hei

Nå er paralgin forte ikke laget for surfing men mot smerter. Pinex forte inneholder det samme som paralgin forte nemlig paracetamol (paracet) og kodein. 90% av befolkningen omdanner en del av kodeinen til morfin, det skjer i leveren. Paralgin forte er "Slått" på en måte som gjør at den oppløses raskere enn pinex forte, derfor opplever noen å "surfe" en stund på Paralgin forte, en del blir avhengige av tabletten av den grunn!!!!!!

Man kan ikke avvise av kodein kanskje ikke omdannes så raskt i ketose som ellers og at man derfor ikke opplever å "surfe".

Det hadde vært interessant å vite hvilke tabletter det var Monens mor ikke hadde effekt av i ketose ? Paralgin forte tro??

Vennlig Hilsen
Torkil

Hun har brukt Somadril og Paralgin forte... Har du forklaring på Somadrilen også? Takk for svar!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 07:57   #18
norwegiana
Medlem
 
norwegiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 41
Innlegg: 415
norwegiana er en juvelnorwegiana er en juvelnorwegiana er en juvel

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Dette var intressant. Jeg har nemmelig gått til legen å byttet paralgin forte til pinex forte fordi jeg ikke vil bli rusa, men pinexen virker like godt på smertene mine.
Somadril er nå tatt ut av markedet.
Leste dette i felleskatalogen: (paralgin forte)

Forsiktighetsregler: Kan gi døsighet, og betjening av maskiner, motorkjøretøyer o.l. bør unngås. Ved redusert tilgang på karbohydrat og høyverdig protein er sikkerhetsmarginen for toksiske leverreaksjoner mindre enn ved normal ernæringstilstand. Vedvarende bruk av maks. doser, spesielt hos pasienter med svekket ernæringstilstand pga. alkoholmisbruk, anoreksi eller feilernæring, medfører økt risiko for leverpåvirkning. Risiko for nyreskader ved langvarig bruk er ikke utelukket. Forsiktighet bør utvises ved lever- og nyresvikt.

Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men tolker det slik at du må ha karbs for å bryte ned kodeinen?

norwegiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 10:53   #19
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Ketose og opptak av medisiner

Hei! Jeg har opplevd det motsatte i ketosen - nemlig at jeg ikke trenger medisiner. Jeg har hatt kraftig allergi (spesielt mot pollen) -i neste hele mitt liv - men etter snart 6 uker på ketolyse - har jeg ikke et eneste symptom på pollenallergi. Jeg bor i Telemark - og her er pollensesongen på topp nå. Har tidligere år vært avhengig av både kortisonsprøyter og vanlig allergimedisin - som ikke på langt nær har gitt den positive effekten som ketosen har gjørt. Vet ikke helt hvorfor - men antar at det har noe med kryss allergier å gjøre...

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
Kan visse medisiner gjøre sånn du kommer ut av ketose? stinasol Spørsmål og svar 2 07-10-06 18:12
Hvilke medisiner påvirker egentlig ketose/ vekttap? Kalorine Induksjonen 5 28-07-04 13:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no