Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Barn i balanse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-09, 17:57   #1
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Barn i balanse

Jeg kom over en artikkel fra 2008 der Fedon presenterer boka si Barn i balanse. Han mener jo at vi ikke skal gi barna brødmåltider flere ganger pr dag. Men hva skal de spise da, f.eks rett etter skoletid når det er lenge til middag.

Jeg har en gutt på 11 år som er ganske aktiv, trener 3 dager i uka,( han er forøvrig tynn som en strek). Når han kommer hjem kl 14.30 og skal være på trrening kl. 16.00 er det jo veldig enkelt å slenge i seg en skive eller en pizza. Dette er jo ikke så gunstig men jeg er tom for ideer på hva han ellers kan spise. Gode tips mottas med takk.

TIl middag bruker vi mest rene råvarer og mye grønsaker, jeg lager det meste av middagen fra grunnen.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:59   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barn i balanse

En pære og en neve nøtter, Skyr (den nye yoghurten med mer protein), avocado med spekeskinke, ruller med ost og skinke rullet sammen. Rester fra gårsdagens middag....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:04   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Barn i balanse

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En pære og en neve nøtter, Skyr (den nye yoghurten med mer protein), avocado med spekeskinke, ruller med ost og skinke rullet sammen. Rester fra gårsdagens middag....

.....pølser, hamburger, kylling,........

Har samme problemet med min treningsnarkomane sønn og pleier å ha litt på lager i kjøleskap/fryser som han bare kan slenge i mikroen.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:13   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Barn i balanse

....egg,...

og noe lett er og bare slenge noe kjøtt,kansje fisk(selvfølegelig ferdig tilberet) i en skål, ta oppi litt grønnsaker, litt vann, kansje sukkerfri buljong, og smør. i mikroen litt, og haaaaaah! en suppe

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 22:19   #5
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Barn i balanse

Takk for mange gode forslag, vi har ikke mikro så det må nok lages på forhånd. Fisk står ikke så høyt i kurs hos junior men jeg skal forsøke en dag.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 23:20   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Barn i balanse

Vil absolutt anbefale å skaffe en mikro! Trenger jo ikke være en dyr, komplisert sak!
Gjør mye meget enklere! Særlig i forhold til unge menn som skal ordne seg rask mat selv!

Og du kan lage ostechips!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:02   #7
Xandra
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 56
Xandra er på en erverdig vei

Sv: Barn i balanse

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vil absolutt anbefale å skaffe en mikro! Trenger jo ikke være en dyr, komplisert sak!
Gjør mye meget enklere! Særlig i forhold til unge menn som skal ordne seg rask mat selv!

Og du kan lage ostechips!


Jeg må bare komme med en liten advarsel der. Jeg ble veldig skeptisk til mikrobølgeovn etter at jeg fikk endel mindre hyggelig info om den fra min soneterapeut. Google Hans Hertel så får dere opp mer info. Slenger med en link med en link: http://www.mercola.com/article/microwave/hazards.htm

Her i huset har vi micro men bruker den svært sjelden, og unngår å bruke den til mat som barna spiser


Apropos mat til barna så er "dip stix" populært. Stenger av ost, kjøtt eks.salamipølse, agurk, gulrot paprika etc. som dippes i valgfri dip (rømme, peanøttsmør, salsa etc.) Funker fint som alternativ til brødskiva

__________________
Xandra - 11 kg lettere

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:50   #8
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Barn i balanse

Opprinnelig lagt inn av Xandra, her.

Jeg må bare komme med en liten advarsel der. Jeg ble veldig skeptisk til mikrobølgeovn etter at jeg fikk endel mindre hyggelig info om den fra min soneterapeut. Google Hans Hertel så får dere opp mer info. Slenger med en link med en link: http://www.mercola.com/article/microwave/hazards.htm

Her i huset har vi micro men bruker den svært sjelden, og unngår å bruke den til mat som barna spiser


Apropos mat til barna så er "dip stix" populært. Stenger av ost, kjøtt eks.salamipølse, agurk, gulrot paprika etc. som dippes i valgfri dip (rømme, peanøttsmør, salsa etc.) Funker fint som alternativ til brødskiva

Veldig godt tips, takk skal du ha

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 15:43   #9
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Barn i balanse

Kjøpte boka Barn i balanse når den kom ut.Ble kjempeskuffa.
Synes den innholdt altfor lite tips til barn i skolealder og oppover.

Da er det heldigvis mange gode tips og hente her inne.

Min datter elsker smootie med frukt eller bær, egg , yogurt nat. eller melk og litt Udos chooise.

Hjemmelaget fullkorns wraps er også poulært.Av og til blir det havregrøt kokt på store havregyn, hvis det blir sen middag faller jo kveldsmaten vekk.
I nista blir det som regel brødmat for ikke å skille seg ut,med litt frukt og nøtter.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:36   #10
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Barn i balanse

Jeg bruker gi ungene mine tomatbønner med tunfisk. Bare varmer 2 bokser med bønner i tomatsaus og slenger i en boks tunfisk, tilsetter kun litt pepper. De synes det er kjempegodt.
Vet ikke hvor mye karbo det er i det, men det er jo et alternativ til brød.

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 21:54   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Barn i balanse

Matvafler som står ferdig stekt i plast i kjøleskapet? Kan spises med alt mulig pålegg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 23:21   #12
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Barn i balanse

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Matvafler som står ferdig stekt i plast i kjøleskapet? Kan spises med alt mulig pålegg.

Hva tenker du på med begrepet matvafler? Høres fornuftig ut.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som vil låne meg boka "Barn i Balanse"? Celine Barns kosthold 3 30-07-09 16:01
Noen som har lest Barn i balanse av Fedon Lindberg Chamomilla Lavkarbobøker 8 12-10-08 11:55
Balanse-te Thse Lavkarbo generelt 0 13-03-07 08:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no