Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg er ny her inne og trenger litt hjelp ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 16:41   #1
Solgull
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
Solgull er på en erverdig vei

Jeg er ny her inne og trenger litt hjelp ...

Hei på dere,

Jeg har bestemmt meg for å gå drastisk ned på karbohydratene og har derfor noen spørsmål. Litt info om meg; jeg er hunnkjønn, 39 år, veier 70 kg. og er 168 cm høy. Jeg kunne tenkt meg å gå ned ca. 10 kg.

Er det greit å kombinere f.eks. grove knekkebrød/havregøt inn i denne typen kosthold, eller vil det "ødlegge" alt?

Takk for tips - føler meg helt grønn

Solgull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 16:57   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er ny her inne og trenger litt hjelp ...

Hei,
Her er en tråd med informasjon beregnet på nykommere i lavkarbo verdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Dersom knekkebrød/havregrøt er et must så må du sjekke ut Fedon Lindberg det er vel kun han som tillater det i begrensede mengder, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 11:28   #3
Nina86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 2
Nina86 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ny her inne og trenger litt hjelp ...

Hei Solgull
Jeg er også ny her. Startet på lavkarbodiett for 1 uke siden, og er inne i ketose nå. Kan sjekkes med ketostix som du får kjøpt på apoteket, er 50stk i en pakke. Jeg har kun spist proteiner og fett. Har for det meste spist: egg, fisk (laks/ørret), kylling, bacon, karbonadedeig, creme fraishe, cottage cheese, fete oster, skinke, masse blomkål og brokkoli, squah, fersk sjampinjong, løk, salat, avokado, agust, tomat, paprika. Olje på salater eller til steking: oliven olje. Viss man spiser havregrøt eller knekkebrød mens man er i ketose vil man gå ut av ketosen igjen, pga for mye karbohydrater. Når man er i Ketose vil kroppen bruke fett som brennstoff, og du vil gå raskt ned i vekt.
Håper svaret mitt var til litt hjelp iallefall. Lykke til

Nina86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:38   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Jeg er ny her inne og trenger litt hjelp ...

La meg bare få si en ting som jeg har lært her på forumet. At man er i Ketose betyr ikke at man går ned i vekt Man kan godt være i ketose uten å gå ned et gram Da er det viktig å finne ut hva som er vektstopperen (populært kalt partystopper)

Lykke til

Anbefaler deg forresten å gå på biblo å låne bøker ang dette - og bruke forumet flittig. Jeg har lest til øynene er blitt røde her inne

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Jeg trenger litt hjelp Livsglede Middag 10 06-04-08 22:47
Trenger litt hjelp tuttelure Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-11-07 19:04
Trenger litt hjelp nå slankesmurfen Ketolysekuren 8 10-09-07 18:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no