Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pølser

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-05, 23:35   #1
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Pølser


Hvis dere har mulighet til å handle på Lidel, kan dere der få kjøpt lavkarbopølser. Jeg kjøpte både litt store(grillpølser?) og wienerpølser. De inneholder bare 2 g karbohydrater pr. 100g pølser. De store var veldig gode! Wienerpølsene har jeg ikke smakt enda. Selv om de inneholder litt mer karbohydrater enn ketolysepølsene synes jeg det var veldig gledelig, siden jeg ikke får kjøpt ketolysepølsene her.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:36   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvor mange kh har vanlige pølser da, noen som vet?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:48   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hvor mange kh har vanlige pølser da, noen som vet?

Hei
I Norge er det tilladt med 6 gram KH ( potetmel) i pølser - så da er det 6 gram KH pr 100 gram pølse.
Angående Ketolysepølser, ser det ut til de skal være å finne i alle Menybutikker i Aust og VestAgder til UKA. 0,2 gram KH pr 100 gram pølse

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 08:40   #4
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

åh så flott da,,har Lidl kun ei halv mil herfra vi,,,jippi,,,er jo godt med pølser innimellom liksom,men når det er 6 karber pr 100 g så blir det ikke noe av liksom,,,mye det...1000 takk for tipset,,,har gitt opp å leite jeg nå,så det var skikkelig bra du sa ifra altså....thank you


men de ketolysepølsene kunne jo kansje tatt seg en tur til østlandet også etterhvert kansje,,,hi-hi....hadde vært toppers altså.....

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 10:43   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av snoopygirl


men de ketolysepølsene kunne jo kansje tatt seg en tur til østlandet også etterhvert kansje,,,hi-hi....hadde vært toppers altså.....

hehe, vandrende ketolysepølser

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 19:43   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

hehe, vandrende ketolysepølser

Hei
Det er ikke så fjernt som dere tror. om 2 uker er de i både Aust og Vest Agder, og det jobbes med kjøletransport fra Arendal helt opp til Gardermoen.
Ps det er Meny - ikke jeg - som lager og selger pølsene.
De jobber forresten med lammepølser og en krydderpølse, da salget av de vanlige winer- middags- og grillpølser går over all forventning, selv fedonister og andre fornuftige velger disse pølser frem for vanlige .
Eat smart !
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 19:55   #7
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

For dem som har mulighet for å handle i Sverige så selger dem pølser m 0.5g karbo pr 100g på feks MaxiMat

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 22:31   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Dette var jo spennende Torkil!
Hvor i Vest Agder vil pølsene komme? Blir det bare i Menyforretningene?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 13:19   #9
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

hallo,er her igjen jeg.....komkari....de pølsene fra Lidl,,hva slags merke er det.fant et slag wiener pølser der med 1 karbo pr 100 g,ikke noen grill pølser,kun med ca 6 g som de fleste ellers...hadde lyst til å kjøpe de wiener pølsene jeg,men kosta 150 kr pr kg....og det er altfor dyrt for meg,,,,snufs-snufs.........


elisabet....så flott da,er i sverige innimellom vi å handler en del mat....hvor i sverige har de sånne butikker da???????????????????

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 15:34   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

For dem som har mulighet for å handle i Sverige så selger dem pølser m 0.5g karbo pr 100g på feks MaxiMat

Åh, de vil jeg ha... hva heter de?? Jeg har lett etter det men ikke funnet... Maximat på Nordby el Svinesund??

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-05, 20:30   #11
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:

...de pølsene fra Lidl,,hva slags merke er det.fant et slag wiener pølser der med 1 karbo pr 100 g,ikke noen grill pølser


Ja, det var sikkert de wienerpølsene jeg kjøpte ( Dulando; en 2delt pakning med 4 pølser i hver del, 400g totalt) .
De store pølsene(så ut som litt store grillpølser, (hver pølse vog 100g,- tror jeg) er alt oppspist. Pakningen har jeg desverre kastet, men det var også en 2delt pakning, men med 2 pølser i hver del. Det var disse som hadde 2g karbohydrater pr.100g. (Det fikk jeg visst ikke med i mitt første innlegg). Prisen husker jeg heller ikke. Har litt tendens bare til å kjøpe , når jeg først kommer over noe. Kjøpte bare en pk av hver for å teste dem ut. Selv om de var veldig dyre, var utrolig gode!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 17:03   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

De pølsene var jo kjempegode, men jeg tror de gjør at kroppern holder ekstra på væsken! Jeg har i alle fall gått litt opp, hver gang jeg har spist av dem! Det tror jeg ikke er helt tilfeldig! Etter 2-3 dager er vekten på plass igjen.
Jeg syntes ikke de var spesielt salte, men kan det være andre stoffer som virker på samme måte? Kjenner noen til om disse stoffene binder mer væske enn vanlig salt?:Stabilisator natriumsitrat,mononatriuglutamat og natriumnitritt?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 17:19   #13
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Åh, de vil jeg ha... hva heter de?? Jeg har lett etter det men ikke funnet... Maximat på Nordby el Svinesund??

De heter Bøklunder. Jeg vet de har forskjellige typer pølser bl annet Frankfurter. Jeg fant dem på MaxiMat på Svinesund

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 17:36   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

atkins anbefaler ikke natriumnitritt, men hvorfor husker jeg ikke...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 17:47   #15
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Er ikke det meste konservert med Natriumnitritt? Jeg og sambo gikk å tittet på kjøttet i butikken før i dag, for han hadde lært at Natriumnitritt er kreftfremkallende Så hvorfor brukes det i mat..liksom..*skrekk og gru* Rart folk dør av kreft så ofte nå..?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 18:10   #16
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

okidoki,,,,det var nok de samme pølsene jeg så på da ja komkari....var kun 1 karbo sto det da menne skulle gjerne kjøpt men var altfor dyrt for meg....ja men da sier vi at det er jo som har gjort at di "gikk opp litt"....ler,så slipper jeg å ha vondt av de


men er veldig glad for tipset liksevel altså

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 18:33   #17
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

De heter Bøklunder. Jeg vet de har forskjellige typer pølser bl annet Frankfurter. Jeg fant dem på MaxiMat på Svinesund

Hehe.. takk for svar, kom litt sent men.. Har akkurat vært og kjøpt. En pakke frankfurter med 0.5 kh per 100 gram og en bratwurst med 1.5 kh per 100 gram Mmm.. gleder meg til kvelds

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 20:02   #18
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

jam-jam...hørtes jommen meg godt ut altså,,kos deg og nyyyyt pølsene da.....

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 20:35   #19
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Hehe.. takk for svar, kom litt sent men.. Har akkurat vært og kjøpt. En pakke frankfurter med 0.5 kh per 100 gram og en bratwurst med 1.5 kh per 100 gram Mmm.. gleder meg til kvelds

Ha en fin pølse-kveld da

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med pølser? Felix Atkins kosthold 16 20-06-09 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no