Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hardtrening/Crossfit på lchf

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-10, 11:14   #1
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Hardtrening/Crossfit på lchf

Noen med erfaring her? Jeg har tidligere gått på lchf og med utrolig bra resultat vektmessig. Men etter jeg begynte å trene Crossfit har jeg vekslet mellom Sonekosthold og litt Steinalderkosthold. Sakte men sikkert har jeg begynnt å øke i vekt igjen. Er nå tilbake på lchf, men har ikke trent CF på dette kostholdet før, derfor er jeg nysgjerrig om noen har erfaring der ute.
(OBS, Crossfit er ikke mosjonering, men beinhard trening opptil 6 ganger i uka. Se www.bbgcrossfit.no)

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 12:10   #2
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Det er jo godt mulig at du går opp i vekt fordi du bygger muskler kjapt.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 13:46   #3
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Om du går inn på www.kostdoktorn.se kan du lese en del innlegg om trening og lchf. Går ut fra du har lest innleggene her inne som er klistret når det gjelder utholdenhetstrening og styrketrening. Crossfit er jo en kombinasjon med variasjoner og ikke noe mer spesielt i så måte.

Generelt er det mange som føler seg dauere i kroppen ved overgang til strikt lchf kosthold, spesielt de første månedene. Dette gjelder spesielt høyintensiv trening over terskel.
Det kommer jo an på hva målet ditt er. Om det er å bygge muskler ville jeg nok ha sett på the anabolic diet som er nevnt i flere andre tråder

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 17:46   #4
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av Leif, her.

Om du går inn på
Det kommer jo an på hva målet ditt er. Om det er å bygge muskler ville jeg nok ha sett på the anabolic diet som er nevnt i flere andre tråder

Å bygge muskler er ikke noe mål i seg selv, men det å beherske variasjonene og intensiteten i CF. Muskler er noe som kommer automatisk av denne treningen. Men jeg ønsker jo selvsagt å kunne yte opp mot maks. Men i mellomperiode burde det gå greit med litt dårligere tider på de forskjellige øvelsene

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 17:55   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Crossfit syntes jeg er knallbra trening! Denne type trening er jo for både fettforbrenning og for muskelvekst, så du har nok lagt på deg litt muskler? Kanskje du kunne tatt en sånn test på proff vekt? Som måler fettprosent, muskelprosent osv.

Venner av meg kombinerer Paleo og Crossfit, med veldig gode og raske resultater. Mye lavere fettprosent og og markante muskler. Han ene blogger her: www.crossfit-norge.no

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:45   #6
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.


Venner av meg kombinerer Paleo og Crossfit, med veldig gode og raske resultater. Mye lavere fettprosent og og markante muskler. Han ene blogger her: www.crossfit-norge.no

Da kjenner jeg han muligens. Jeg og en kamerat driver Oslos eneste CF senter.
Skal teste lchf en periode nå for det har fungert bra tidligere. Der har man klare skillelinjer. På de andre diettene detter man lett ut av det. (jeg gjør det i allefall)

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 21:19   #7
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Jeg tror uansett at det alltid er viktig å ta høyde for individuelle forskjeller. Jeg har prøvd kombinasjonen metabolic diet og hard trening, også crossfit. Det funket som bare det for min del. Jeg fungerer gangske bra med veldig lite karber i kroppen, også på høye intensiteter. Andre derimot trenger mer for å føle at de har punch i musklene.

Jeg anbefaler boken the metabolic diet på det varmeste!!!

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 11:25   #8
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Jeg tror uansett at det alltid er viktig å ta høyde for individuelle forskjeller. Jeg har prøvd kombinasjonen metabolic diet og hard trening, også crossfit. Det funket som bare det for min del. Jeg fungerer gangske bra med veldig lite karber i kroppen, også på høye intensiteter. Andre derimot trenger mer for å føle at de har punch i musklene.

Jeg anbefaler boken the metabolic diet på det varmeste!!!

Da har jeg skaffet boken og skumlest endel. Har et spørsmål, på karb dagene er det da fritt frem for all slags karb eller er det typiske lav GI karb som teller.

Har gått på lchf i drøye to uker nå og ikke begynt med karb enda, tenkte å vente til helgen. Forrige uke var helt forferdelig, trente en tøff økt på mandag, tirsdag til lørdag var jeg svimmel, slapp og helt uten energi
Men når jeg våknet i går derimot, supermotivert og helt på høyden.
Kjørte CF økten Angie (100 pullup/chins - 100 Crossfit pushups - 100 Crossfit situps - 100 crossfit squats) på 17.46
For deretter kjøre 25 wallball med 9 kg ball i ett.
Og i dag strutter jeg av energi og kan nesten ikke vente på å få trent

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 21:22   #9
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Jeg tror hvilke karber man bør innta også bør tilpasses individuelt. Men opplegget medfølger jo en fare for junking i helgene da Dessuten er jo opplegget designet slik at det fordrer en del kjennskap til seg selv for å kunne følge det. Man skal føle på kroppen når man har tatt inn nok karber. For noen er sikkert det vanskelig...

Dessuten kjekt å høre om treningen din! Hvor henter du øktene dine? Jeg kunne tenkt meg å prøve noen slike faste økter på tid. Har du noen linker?

Jeg trener min egne lille sirkeltrening som består av øvelser som aktiverer store muskler, litt rykk og frivending og knebøy, samt noe kettlebells. Tre runder med korte pauser og pusting og pesing Og så kjører jeg innimellom noen økter med baseøvelser med tunge vekter, for å øke maksstyrken (holde den vedlike...)

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:37   #10
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Jeg tror hvilke karber man bør innta også bør tilpasses individuelt. Men opplegget medfølger jo en fare for junking i helgene da Dessuten er jo opplegget designet slik at det fordrer en del kjennskap til seg selv for å kunne følge det. Man skal føle på kroppen når man har tatt inn nok karber. For noen er sikkert det vanskelig...

Dessuten kjekt å høre om treningen din! Hvor henter du øktene dine? Jeg kunne tenkt meg å prøve noen slike faste økter på tid. Har du noen linker?

Jeg trener min egne lille sirkeltrening som består av øvelser som aktiverer store muskler, litt rykk og frivending og knebøy, samt noe kettlebells. Tre runder med korte pauser og pusting og pesing Og så kjører jeg innimellom noen økter med baseøvelser med tunge vekter, for å øke maksstyrken (holde den vedlike...)

Vi henter program fra www.crossfit.com. Det morsomme med CF er at vi aldri trener det samme uke etter uke. Det er forskjellig hver dag. Noen dager styrke, noen dager kardio og mange dager en god mix. Man blir utrolig allsidig, uten å bli spesialist på noe område. Alt måles enten ved tider eller antall kg i hvert løft.
Se også
http://www.dn.no/dnaktiv/article1944540.ece

Gleder meg til helga nå, min første karb helg på tre uker Har trent bra den siste tiden, men mangler den siste spruten man trenger i CF

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 14:38   #11
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av expert1, her.

Da kjenner jeg han muligens. Jeg og en kamerat driver Oslos eneste CF senter.
Skal teste lchf en periode nå for det har fungert bra tidligere. Der har man klare skillelinjer. På de andre diettene detter man lett ut av det. (jeg gjør det i allefall)

Er det ikke to steder man kan trene Crossfit i Oslo? http://www.bbgcrossfit.no/ og http://www.crossfitoslo.no/ ? Hvilke er det du driver?

Jeg har så utrolig lyst til å begynne med CF, føler jeg trener på måfå nå uten de resultatene jeg ønsker.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:41   #12
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Nå har jeg undersøkt en del mer ang cross fit. Takker for linker! Hadde litt kjennskap til prinsippene fra før av, altså intensivt, variert, hele kroppen etc. Nå skal jeg prøve meg på noen av de "benchmarkene." Jeg liker veldig godt denne måten å trene på, virkelig kjøre seg helt ut. Jeg var en periode instruktør på en time på sats som het hardhausen. Den skiftet vel navn til boot camp tror jeg. Den inneholdt noe av de samme prinsippene. Trene hele kroppen, korte pauser og full gass.

Det kommer jo selvfølgelig an på hva man vil bli god til, som med alt annet. Hvis man vil bygge muskler og bli biff, er det kanskje ikke tingen å bare trene cross fit. Men ikke dermed sagt at mange av biffene på gymmen ikke hadde hatt godt av litt høyintensiv intervalltrening

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:12   #13
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Er det ikke to steder man kan trene Crossfit i Oslo? http://www.bbgcrossfit.no/ og http://www.crossfitoslo.no/ ? Hvilke er det du driver?

Jeg har så utrolig lyst til å begynne med CF, føler jeg trener på måfå nå uten de resultatene jeg ønsker.

Det er BBG Crossfit, Crossfit Oslo driver i en mindre målestokk enn oss.
Men de er flinke der og.

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:16   #14
expert1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nittedal
Innlegg: 7
expert1 er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Nå har jeg undersøkt en del mer ang cross fit. Takker for linker! Hadde litt kjennskap til prinsippene fra før av, altså intensivt, variert, hele kroppen etc. Nå skal jeg prøve meg på noen av de "benchmarkene." Jeg liker veldig godt denne måten å trene på, virkelig kjøre seg helt ut. Jeg var en periode instruktør på en time på sats som het hardhausen. Den skiftet vel navn til boot camp tror jeg. Den inneholdt noe av de samme prinsippene. Trene hele kroppen, korte pauser og full gass.

Det kommer jo selvfølgelig an på hva man vil bli god til, som med alt annet. Hvis man vil bygge muskler og bli biff, er det kanskje ikke tingen å bare trene cross fit. Men ikke dermed sagt at mange av biffene på gymmen ikke hadde hatt godt av litt høyintensiv intervalltrening

Hehe, men vi har ikke bare høyintensiv trening, vi har ofte rene styrke dager med 1-5 rep fordelt over 3-7 sett. Markløft, knebøy, snatch osv..
Så noe biff utvikles av CF også

expert1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:10   #15
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av expert1, her.

Det er BBG Crossfit, Crossfit Oslo driver i en mindre målestokk enn oss.
Men de er flinke der og.

Ja, har vært på hjemmesiden deres og snust en del, har innmari lyst til å pørve, men det må vente til mitt medlemskap på Elixia har løpt ut (desember). Jeg er ikke spesielt sterk i kroppen og hater å følge et fastlagt styrkeprogram (kjeeedelig), så har stor tro på at crossfit kan passe meg. Bare så synd jeg må reise en halvtime hver vei. Tenker dere på å ekspandere? Altså, opprette flere crossfitsentre i sentrum f.eks? Jeg tror denne typen trening har et potensiale for å bli stort.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:29   #16
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

for god informasjon rundt kosthold og trening kan jeg anbefale www.bodyrecomposition.com. Lyle Mcdonald er ikke spesielt lavkarbotilhenger, men kommer til stadighet fram til lavkarbo som best alternativ ved fettforbrenning og muskelbygging når han gjennomgår forskningsresultater. alt han skriver er begrunnet i rapporter han linker til. selv driver han med lengeløp-skøyter og kroppsbygging, han har derfor "en fot i begge leire" hva gjelder treningsformer. mye å hente for en som er interessert!

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:52   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Hener meg på og promoterer primal blueprint. Se i linken i signaturen min. Det er både kostholdsfilosofi og forslag til treningsmetodikk - for kjerne, hastighet og styrke. Intuitiv trening og ikke fastlagt repetisjoner er stikkord.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 13:54   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hardtrening/Crossfit på lchf

Opprinnelig lagt inn av expert1, her.

Hehe, men vi har ikke bare høyintensiv trening, vi har ofte rene styrke dager med 1-5 rep fordelt over 3-7 sett. Markløft, knebøy, snatch osv..
Så noe biff utvikles av CF også

Snatch heter rykk på norsk

Forøvrig er jeg veldig positiv til Crossfit, spesielt for damer. For å bli sterk er det ikke ideelt, men det er allsidig trening og en utmerket måte å komme i bedre form på.


Sist redigert av Bulldog : 17-08-11 kl 14:00.
  Svar med sitat
Svar

Emneord
crossfit, hardtrening, lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy talgproduksjon på LCHF? monicah82 Generell diskusjon 26 19-02-11 10:05
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 09:49
Bakglädje med LCHF Cornelia Lavkarbobøker 3 07-04-10 23:48
Nye LCHF-bøker Cornelia Lavkarbobøker 5 17-03-10 09:24
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no