Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kommune til kamp mot Nugatti

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-05, 20:44   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Kommune til kamp mot Nugatti

jeg kjenner så mange bra folk fra surnadal...
virker som en veldig bra plass dette

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle426136.ece


silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 21:57   #2
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Så fint at de har skjønt det. Sannelig på tide. Men synes det er litt rart at de må til kamp mot Nugatti. I barnehagen hvor mannen min jobber, så har de ikke Nugatti. Noen barn har det i matpakken sin da. I tillegg er det max en brødskive med f.x syltetøy pr. måltid. De passer på å begrense sukkerinntaket der. Verre er det vel med alle bursdagene da!

Heldigvis så går 2 åringen i familiebarnehage, med totalt 10 plasser. Og vi foreldrene er med og bestemmer maten, og vi har sagt fra at vi ønsker mindre sukkerinntak.
Er også så heldig at vi ikke sender med matpakke i det hele tatt (slik de gjør ved de kommunale barnehagene). Det ene måltidet poden får servert i barnehagen, er alltid frukt evt. grønnsaker. Varmmat 3 ganger pr uke. (kjøtt, fisk, grønnsaker mm). De får for det meste vann som drikke i tillegg til melk, sjelden juice eller saft.

Har lurt på hva de kan servere som sunnere alternativ ved bursdager (barna får velge mellom kake, is eller gele = barnehagen ordner med det), men har litt vondt for å foreslå frukt da de allerede får det hver eneste dag. Noen som har tips? Jeg har foreløpig slått meg til ro med at siden barnehagen er såpass liten, så blir det ikke så ofte søte kaker ol da. Men det med å trekke gave var ikke så dumt det heller da. Leste om det i Foreldre og Barn for en tid tilbake også.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-05, 22:50   #3
chablis
Medlem
 
chablis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
Innlegg: 73
chablis har en fantastisk aura rundt segchablis har en fantastisk aura rundt seg

I barnehagen der mine to jenter går, kuttet de ut feiringer med kake/dessert/is osv for to år siden. Når et barn har bursdag, får det barnet velge hva de skal spise til lunch den dagen, og DET er stas det! Det har vært f.ex tomatsuppe, pizza, karbonadesmørbrød(!), pannekaker, pølser, spaghetti, spekemat(!) osv osv. Tror de får saft til. Men mindre sukker totalt, det er helt klart.

Nugatti i matpakken har barnehagen sagt sitt synspunkt på, men de kan ikke nekte noen å ha det med. Jeg har aldri smurt nugatti på nistepakkene deres, for det kjøper vi aldri. Nemlig!

På siste foreldremøte i barnehagen ble det servert nøtter og tørket frukt, og isvann...

chablis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, på min måte! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no