Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Prøvere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 11:26   #151
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Takketakk


Bare hyggelig det

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 19:23   #152
Harmoni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 14
Harmoni er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?

Harmoni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 14:08   #153
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Harmoni, her.

Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?

Jeg trene ikke, men går turer i skogenmed hundene mine. Regner ikke med det blir de store fysiske utskeielsene de neste 9 mnd

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 07:39   #154
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Da er jeg nok desverre tilbake som prøver.

Gleden ente i SA i går

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 09:53   #155
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvere

Uff da Klara det var synd ....god fra meg...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:53   #156
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Huff Klara det var veldig trist å høre
Stor fra meg.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:58   #157
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Takk for klemmer! Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 13:22   #158
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Takk for klemmer! Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!


Lykke til med prøvingen igjen
Håper du fort blir gravid igjen

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 13:28   #159
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Takk, det håper jeg også!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:22   #160
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Huff, så trist Håper det går bra med deg og at dere får det til neste gang

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 22:21   #161
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 19:44   #162
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvere

Velkommen Tonje 85


Herregud jeg er også blitt gravid !!!
En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!


Sist redigert av Bøtt : 27-06-11 kl 19:58.
Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:54   #163
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Velkommen Tonje 85


Herregud jeg er også blitt gravid !!!
En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!

Bøtt!! Gratulerer så mye!!!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:58   #164
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.

Velkommen til oss, her kan du så klart får være

Min dagsmeny kan se omtrent slik ut:
Frokost: bacon + egg + litt revet ost + majones
Lunsj: middagsrester
Middag: tomatsuppe med egg, en klatt rømme, parmesan, og noen lavkarbopølsebiter
Snacks: baconchips, noen ruller med ost og røkelaks, cottage cheese med kanel og en ørliten dæsj syltetøy , lavkarbomuffins, atkinsbar.

Jeg ligger et sted mellom 20 og 50 karber pr dag og er egentlig fornøyd med det nå når jeg er gravid

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 03:02   #165
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket.

Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 10:11   #166
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Velkommen Tonje 85


Herregud jeg er også blitt gravid !!!
En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!

Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her Krysser alt som krysses kan for at dette går bra

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:28   #167
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Bøtt!! Gratulerer så mye!!!

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her Krysser alt som krysses kan for at dette går bra

Tusen takk dere
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så Har ventet så lenge på dette

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 13:18   #168
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.

Trøst er det bestandig. Er en helt forferdelig trøstespiser. Det er mye derfor jeg trenger å gå ned noen kilo nå. Ellers har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å ikke kunne spise forskjellige ting og har tenkt at jeg kan spise alt, bare jeg ikke spiser så mye av det. Men sånn funker det ikke desverre.

Jeg har nok også vært alt for streng med meg selv når det gjelder hva jeg har kunnet spise, noe som har gjort at jeg tenker på mat absolutt hele tiden og prøver å finne erstatninger for det jeg har lyst på. Denne gangen skal jeg prøve å ikke vær fullt så streng, og heller ta tiden til hjelp. Den gangen jeg gikk ned masse med lavkarbo var jeg ikke streng i det hele tatt, kuttet bare ut potetgull, brus, sukker, potet, og til en viss grad pasta og ris. Jeg spiste fullkornsbrød og knekkebrød og sånn.

__________________


Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 14:36   #169
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Tusen takk dere
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så Har ventet så lenge på dette

Blir jo helt "verpesjuk" her Min gutt er jo ett lite under, og det ble aldri flere barn på meg. Nå håper jeg det blir noen "barnebarn" snart! Älsklings døtre er jo voksne
Gleder meg til å følge deg videre Bøtt! Du har virkelig en spennende tid foran deg

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 15:50   #170
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Prøvere

Hei da titter jg innom jeg også. Vi har akkurat nærmet oss sluttfasen i utredningen. Jg har PCOS og sliter med å få eggløsning som følger av det. I tilleg har jeg vært veldig overvektig, men jg nærmer meg sakte men sikkert målet I August (fikk time idag) så skal mannen igjennom en biopsi i bitestikkelen fordi det er påvist null svømmere på begge prøvene. Finner de noe levende der, så setter vi igang med prøverør -altså ICSI Vi er utrolig spente, men samtidig så er det veldig skummelt.

Så nå er vi begge innstilt på lavkarbo hele sommeren og høsten, å se om vi kommer oss enda mer ned i vekt. vil jo være så sunn som mulig når vi skal prøve å bli foreldre

__________________



Sist redigert av Nutta : 28-06-11 kl 20:53.
Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:15   #171
Netti1985
Juniormedlem
 
Netti1985 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 19
Netti1985 er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Jeg å slenger meg på her! Jeg skal begyne på pergo time neste gang jeg får mensen, alltså juni.. Er ganske så spent på om det fungerer på oss.. Håper det skjer et mirakel innen di 3 måndnene vi skal prøve di.Fungerer ikke di så skal jeg videre til haugesund å sjekke om egglederne er tette.. Er dem det blir det prøverørs gruer meg.... men får håpe på det beste..

Går på lavkarbo og har gjort det siden 30 mai, å har gått ned 3 kg. Går sagte men sikkert ned, men er gla jeg bare går ned...

__________________
Netti1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:02   #172
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Velkommen, Nutta og Netti1985! Håper å få se at dere også lykkes

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 23:19   #173
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Prøvere

takk

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 00:02   #174
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Velkommen så masse Nutta og Netti1985!

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:45   #175
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Bøtt, så fantastisk!!!

Gratulerer så mye Nå ble jeg skikkelig glad!
Masse lykke til med svangerskapet

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no