Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Søtsug

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-13, 19:33   #1
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Søtsug

hjelp.Jeg har problemer med sjokolade!Jeg vet at fins Atkinssjokoladen med lavere karbo inhold.men det kan ikke hjelpe mye i ketoseHvordanklarer dere holde dere uten SjokoladenJeg har ikke sugg paandre sote varene

ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:31   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: sotsugg

Eller så kan du enkelt og greit gå på apoteket og kjøpe krom-tilskudd der
Krom er kjent for å "ta knekken på søtsuget".

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:42   #3
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: sotsugg

oj,Taka takk Tror har ikke mangel pa mineraler, altid i vinterhalvaret tartilskud...Skal prove med krom igjenMen tror det er mer psykisk hvordan jeg kan forklare meg selvat jeg liker ikke sjokolade... hvordan+

ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:59   #4
Kaosmammaen
Juniormedlem
 
Kaosmammaen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Kaosmammaen er på en erverdig vei

Sv: Søtsug.

Atkins har sjokolade med bare 12 karbs, som smaker helt ok når man er søt-sugen Jeg har kjøpt Premium 86% mørk sjokolade også, men ikke rukket å teste ennå om det er no' godt... Den er
Ihvertfall veldig lav i karbo-innhold! Lykke til!

__________________


Kaosmammaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 21:29   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug.

Atkins-sjokoladene er søtet med maltitol. Mange reagerer på maltitol med blodsukkerstigning.
Blodsukkerstigning = økt insulinproduksjon = fettlagring.

Hvis man må ha sjokolade, ville jeg heller anbefale sjokolade søtet med stevia og- eller sukrin Da får man i hvert fall ikke stigning i blodukkeret.
Og det er kanskje lettere å ikke bli bitt av sukkerheksa også, selv om det for noen faktisk er søtsmaken som trigger lysten på mer.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 22:14   #6
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

Oj. Dere ma si mer om typer av sotningstoffer sa mister jeg lyst pa sjokolade! Hvordan finner jeg denne som inneholder de andre stoffer? Helsekost? Klarer dere virkelig a passe pa hva allt inneholder? Na mister jeg lyst pa sjokolade

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 23:03   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

Ikke noe som er bedre enn at du mister lysten på sjokolade

Cavalier har kommet med flere typer sjokolade som er søtet med stevia og sukrin. De får du på Helsekostbutikker. Jeg har ikke sett disse i vanlige butikker enda.

Du kan også kjøpe sjokolade med sukrin på nett, fx hos Lavkarbohuset eller Funksjonellmat

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 06:55   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

Så lenge du spiser sjokolade, sukkerfri eller ei, vil du mest sannsynligvis ikke miste lysten på det heller. Men fortsette å trigge behovet.

Det beste, dog vanskelig, er å kutte helt ut. Gå gjennom abstinensene det medfører å avruse seg fra søtt. Det har jeg gjort. Hardt ja, men det går. Og det værste er over den første uka.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 07:40   #9
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Søtsug

Det er j.&€!&€@ ergelig, men dessverre helt sant det Gerd sier,jeg merker godt at hvis jeg greier å holde meg heltborte fra alt søtt,både "lovlig " og ulovlig,så vil jeg etter en uke eller så slutte å tenke på det og livet blir enklere.....slik er det for meg,du må finne din vei

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 09:54   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

Sjokoladesug kan også være et tegn på at kroppen din vil ha mer magnesium....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:37   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Søtsug

Jeg spiser litt Freia Premium 70% sjokolade nesten hver dag! Funker for meg, men kanskje ikke for alle?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:51   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

For meg funka ikke magnesium mot sjokoladesug, jeg har tatt store mengder magnesium fast( gjør det enda såklart), jeg har slitt skikkelgi det siste halve året med matsug og søtsug. Jeg har vært i ketose hele tiden( minus en uke i jula der alt gikk galt), spist nok og riktig. Men ikke før jeg kjøpte krom og tok 4x125ug om dagen gav det seg, det føles nesten helt magisk, jeg føler meg så mye roligere.

En ting er i hvertfall sikkert: Å spise sjokolade med maltitol gjør ingen godt. Det er ikke slik at selv om det står Atkins på etiketten så er det egnet til daglig og ukentlig bruk. For meg er en slik bar sprekk, fordi jeg vet at maltiol fusker med insulinutskillelsen. Atkins selv hadde vel vridd seg i graven om han hadde vistt hva de setter hans navn på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 12:50   #13
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtsug

Jeg kjøper denne:
http://www.iherb.com/Ghirardelli-Pre...oz-113-g/33026
smelter den i vannbad og tilsetter stevia (som er det eneste søtningsmiddelet jeg tåler), noen ganger tilsetter jeg ørlite peppermynteolje, andre ganger mandler. Og man kan velge å ha i litt kokosolje for at den skal bli litt mildere på smak og litt mykere. Jeg har også hørt at noen har tilsatt proteinpulver.

Så finner man noe i f.eks. plast å helle det over på og setter det kaldt så det får stivne igjen.

Et par små biter av dette og sjokoladebehovet er borte for min del. Men nå er det ikke søtsmaken i seg selv som trigger søtsug hos meg, men ujevnt blodsukker og insulin. Sånn sett er stevia ypperlig for meg.

Man bør like mørk sjokolade for at dette skal fungere, da. Den blir veldig mørk, selvfølgelig litt avhengig av hvor mye annet man tilsetter.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 16:48   #14
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

Lag egen sjokolade. :-)

Du blir ikke kvitt søtsuget, men det er godt. Her har du jo fordelen med at du vet hva den inneholder.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49034




jeg lagde denne uten stevia og nøtter. smakte herlig!

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 19:57   #15
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

jeg kjopt krom i dag. Tidligere i livet hadd ingen effekt av den Men er det ikke farlig a ta 4x daglig 125mcg Star pa paken at detkan tas bare 1 tbl daglig
Ja, heltenig , best a slute med sjokoloade i det helletatt! Men det er som med narkotika , ikke lett

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 20:51   #16
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtsug

Ser at du bor i Hønefoss På helsekosten på Kuben har de cavalier sjokolade søtet med stevia. Jeg liker den ikke, men du kan jo prøve den

Lykke til med søthungeren.

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 22:07   #17
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

Altid trudde jeg vet mye om naeringstoffer men i dag pa helsekosten ble jeg helt dum o gikk ut bare med krom eske. sa mye forskjelig.... jeg gir opp , spiser ikke sjokoladen! ( I DAG)

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 22:17   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

Opprinnelig lagt inn av ansz75, her.

jeg kjopt krom i dag. Tidligere i livet hadd ingen effekt av den Men er det ikke farlig a ta 4x daglig 125mcg Star pa paken at detkan tas bare 1 tbl daglig
Ja, heltenig , best a slute med sjokoloade i det helletatt! Men det er som med narkotika , ikke lett

Når Fedon Lindberg anbefaler 400mcg kan det ikke være farlig.
http://www.drlindbergs.no/Krom+motvi...g.9UFRrW2L.ips

Sitat:

Barn og ungdom under 18 år kan ta 100-200 mikrogram daglig. De fleste voksne vil trenge 200-300 mikrogram krom daglig. Svært overvektige, eller diabetikere, kan trenge opptil 400 mikrogram.

Kromtilskudd bør inntas bare sammen med vann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 09:54   #19
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

ok det fint a vete!

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:35   #20
BalansertKosthold
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 3
BalansertKosthold er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

Å lage egen sjokolade er veldig enkelt. Kjøp rå kakao (som ikke er varmebehandlet så du beholder alle næringsstoffene), bland med smeltet kokosolje/smør eller vanlig smør, og tilsett et søtningsmiddel etter smak som du liker selv f.eks agavesirup som er snillere mot blodsukkersvingninger. Også veldig godt med knuste nøtter eller tørkede bær blandet i.


Sist redigert av Nille : 20-02-13 kl 21:39. Årsak: Link fjernet. Reklame
BalansertKosthold er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Balansert-med mye grønt Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 14:35   #21
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

Spert , jeg skal prove Men er det mulig at jeg gar ut av ketose nor jeg spiste 1 batongen meed stevia Ketostix viser at jeg har ikke ketoner i urin

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 20:21   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

Opprinnelig lagt inn av ansz75, her.

Spert , jeg skal prove Men er det mulig at jeg gar ut av ketose nor jeg spiste 1 batongen meed stevia Ketostix viser at jeg har ikke ketoner i urin

Hva for noe med stevia? En autokorrekt som har slått til?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 20:35   #23
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Søtsug

nei stevia sotningstoff.

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 21:47   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Søtsug

Opprinnelig lagt inn av ansz75, her.

nei stevia sotningstoff.

Tror neppe litt stevia får en ut av ketose. Og negativt utslag betyr ikke at man ikke er i ketose heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtsug Jammo Generell diskusjon 8 25-07-12 07:15
Mange som har søtsug? bouboulette LCHF 50 15-05-12 21:30
Søtsug Marella77 Ketolysekuren 23 17-10-11 16:12
Hypnose for søtsug? mym Generell diskusjon 3 28-08-11 22:49
B-vit mot søtsug Liv Generell diskusjon 2 23-09-09 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no