Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-08, 21:10   #1
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10?

Er bare nysgjerrig jeg! Er så motiverende, interessant og opplysende å høre om andre som har gått ned!

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 22:07   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Nydelig pjokken din er da.
lang tid. .hehe.. 2 mnd.. men det er ikke så veldig llang tid da.. smiler..
Denne gangen håper jeg også det bare tar 2 mnd..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 22:12   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Jeg brukte ca 2 mnd på de første 10 kiloene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 22:13   #4
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Men må legge til at det aldri er bra å gå ned får mye fort heller alså.. bare så du vet det=)
1 kg i uken er supert=)
selv håper jeg at jeg klarer 8 kg til innen 17 mai

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 23:00   #5
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

jeg brukte ca 5 mnd på 10 kg hvis jeg ikke husker feil.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 23:20   #6
breeze
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
breeze er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Jeg er akkurat ferdig med kostholdpille-boksene (50 stk - altså 7 uker) og har gått ned 10 kilo.

__________________



breeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 12:09   #7
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Jeg brukte ca 3 måneder på de første 10 kiloene.

Jeg skal ned totalt ca 30 og har kommet litt over halvveis men har konvertert til ED underveis. (Er insulinresistent og sluttet å gå ned på ketolyse.)

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 14:10   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Husker ikke eksakt, men de ti første kg gikk av ganske fort, tror ikke jeg brukte mer enn to måneder på det, så sto det stille litt før de neste ti kg gikk av. Nå har jeg ti kg igjen, ca, og har stått stille i ni måneder. Hoi.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 17:01   #9
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Jeg brukte i underkant av tre måneder på tre kilo. Gikk ned 4 kilo første uka, så deretter en kilo i uka. Etter hvert begynte det å gå litt tregere

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 17:09   #10
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Første gang brukte jeg 6 mnd på 10 kg. Gikk saaakte, og ble demotivert, hoppa av hele greia.. og gikk opp igjen 8 kg på ett år. Nå har jeg gått ned 3 kg på 6 uker. Må gå ned 25 kg til for å få BMI under 25, så jeg hadde kanskje håpet på litt raskere nedgang i starten for å få en kickstart og holde motivasjonen oppe... Men får være fornøyd med gjevnt og trutt tror jeg. Skal ha siste prøverørsforsøk i juni, og håper jeg har gått ned 10 kg innen det.

Denne runden er mannen også med på kuren. Han veide 140, så han hadde litt mer å begynne med, men han har rast ned 10 kg på 6 uker da, så du skal se han tar meg igjen....

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 17:12   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Av en eller annen dum grunn så går menn fortere ned enn kvinner. No fair!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 18:42   #12
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Brukte tre måneder. Men så er jeg ikke særlig disiplinert heller.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 18:54   #13
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Gikk end 10,1 kg på de ni første ukene på ketolyse. Har hatt et platå, og det går saktere nå, men vekta har minsket med over 17 kg på totalt 5 mnd, så jeg er veldig fornøyd likevel

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:04   #14
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Tok 2 mnd på meg også, selv med litt utskeielser

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:29   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Husker ikke eksakt, men de ti første kg gikk av ganske fort, tror ikke jeg brukte mer enn to måneder på det, så sto det stille litt før de neste ti kg gikk av. Nå har jeg ti kg igjen, ca, og har stått stille i ni måneder. Hoi.

Du er jo bare utrolig utholdende.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 21:25   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Jeg vil påstå det ja
Men jeg har vært tjukk hele livet, å bruke tid på å bli slank har jeg forsåvidt ingenting i mot (selv om det stritter litt til tider, for jeg er veldig strikt og nøyaktig med opplegget mitt).
Men jeg har insulinresistens, og ikke den beste forutsetning sånn sett til å gå ned raskt og jevnt, jeg må bare være tålmodig. I mellomtida nyter jeg at jeg er våken om dagen og trøtt om natta, sånn det skal være, at jeg ikke er oppblåst, at jeg er kvitt alle allergier jeg noensinne har hatt (nøtter, sitrus, pelsdyr og pollen), at jeg er kvitt en migrene som var så ille at jeg måtte slutte i jobben min og at jeg tross alt har gått ned tjue kg og kan gå og handle klær i vanlige butikker, være utenfor fare for diabetes og andre kjipe sykdommer.
Så når jeg legger alt sammen så er det mest positivt. Jeg vurderer løpende nye tiltak for å få av de siste ti kg, jeg vet i hvert fall godt hvordan jeg kan leve når jeg er ferdigslanket, da jeg i nesten tre av disse ni månedene har levd i vedlikehold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:34   #17
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Har brukt 10 uker på 8.1 kg. Om jeg fortsetter i samme forsiktige tempo, kan jeg passere 10 kg om 2-3 uker. Så hvis jeg sier 3-4 måneder, så tror jeg det vil stemme ganske godt.
Er usikker på målet, men har valgt meg ut 80 kg, som er 18.4 kg ned fra utgangspunktet jeg hadde 7. januar.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:54   #18
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Her gikk jeg ned 1 kg den uka jeg begynte så smått å legge om til lavkarbo, uke 2 der jeg kjørte ketolyse fullstendig gikk jeg ned 3 kilo, 3 uke 1.5 kilo, og nå siste uka har 0.5 kilo blitt vekk.
Tilsammen 6 kilo altså, på 4 uker. Må vel regne sikkert en måned til før 10 kilo i alt er vekk.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:36   #19
Bellunda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 6
Bellunda er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Jeg brukte 4 uker på 10kg. Jeg har vært helt nazi på maten og trent 5-10 timer i uken. Vel og merke hadde jeg super usundt kosthold på forhånd. Overtidsmat hele tiden og bare tull. Jeg har ikke veid meg på noen uker men har gått på kuren i ca 6 uker nå.

Målet var å gå fra 98,5 til ca 80kg. Skal veie meg til torsdag så det blir spennende.

Bellunda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:44   #20
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Opprinnelig lagt inn av Bellunda, her.

Jeg brukte 4 uker på 10kg. Jeg har vært helt nazi på maten og trent 5-10 timer i uken. Vel og merke hadde jeg super usundt kosthold på forhånd. Overtidsmat hele tiden og bare tull. Jeg har ikke veid meg på noen uker men har gått på kuren i ca 6 uker nå.

Målet var å gå fra 98,5 til ca 80kg. Skal veie meg til torsdag så det blir spennende.

Gud så flink da.. det hadde vært noe alså..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 20:42   #21
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

Nydelig pjokken din er da.
lang tid. .hehe.. 2 mnd.. men det er ikke så veldig llang tid da.. smiler..
Denne gangen håper jeg også det bare tar 2 mnd..


Takk! Ja, han er en liten hjerteknuser! Har to til da, men de er litt større! Henholdsvis 3 og 7 år!

Så flink du har vært da! 2 måneder er ikke å forkakte på 10 kg! Hvor mye skulle du ned i utgangspunktet?

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 20:49   #22
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Takk til dere alle for svar!

Dere har vært/er kjempeflinke alle sammen! Stå på videre! Inspirerende å lese at folk går ned! Håper jeg også kan få det til!

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 12:06   #23
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Opprinnelig lagt inn av Bellunda, her.

Jeg brukte 4 uker på 10kg. Jeg har vært helt nazi på maten og trent 5-10 timer i uken. Vel og merke hadde jeg super usundt kosthold på forhånd. Overtidsmat hele tiden og bare tull. Jeg har ikke veid meg på noen uker men har gått på kuren i ca 6 uker nå.

Målet var å gå fra 98,5 til ca 80kg. Skal veie meg til torsdag så det blir spennende.

Har du veid deg da?

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 20:31   #24
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

tjah,ca rundt 2 måneder før de 10 første var av,har gått ned 13 på 9 uker sånn ca
har ikke skeiet stort ut med snop/karbo mat.
en del turer på flaska har det dog vært alt kan man ikke ofre,må ha vodka redbull ett par helger i måneden.
men er storfornøyd med resultatet så!

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:42   #25
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Dere som i utgangspunktet ned 15-20 kg, hvor lang tid brukte dere på de første 10

Opprinnelig lagt inn av mamma til tre gutter, her.

Takk! Ja, han er en liten hjerteknuser! Har to til da, men de er litt større! Henholdsvis 3 og 7 år!

Så flink du har vært da! 2 måneder er ikke å forkakte på 10 kg! Hvor mye skulle du ned i utgangspunktet?

Mye.. hehe..
Skal ned iallefall 20 kg til.. iallefall.. smiler.. neida.. så ille er det ikke.. eller jo.. skal ned 20 kg akkurat=)

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no