Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg går OPP i vekt :(

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-10, 08:27   #1
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Jeg går OPP i vekt :(

Hjeeeeelp , jeg har gått opp 100 gr siden i går og i går hadde jeg gått opp 400 gr siden mandag ?????
Jeg forstår ikke ha som skjer , alt gikk så bra og jeg hadde gått ned 2,5 kg i løpet av knappe to uker .

Jeg drikker ca 3 l vann hver dag og går masse turer !
Ketostixen er mørke rosa !

Jeg var så stolt av meg selv for dt føltes så bra og jeg har begynnt å føle meg mett , trenger ikke spise alt jeg kan spise engang , men hva gjør jeg feil !!

Jeg spiser null brød og er flink til å spise salat ved hvert måltid .
I går spiste jeg :

Frokost : litt salat med en omelett av , 2 egg med ost og stekt skinke med litt skinke ost i , stekt i bremykt , drakk masse vann og en kopp kaffe med 2 suketer !

Lunsj : En medium salat med tunfisk og dressing med mayo og CF , masse vann !

Middag: stekt svinkekjøtt med stekt sopp i fløte saus , masse vann og et glass cola zero !

Snack : 2 biter 70% sjokolade og oste chips (Kan dt være at jeg har lagt på meg 500 gr pga av to biter mørk sjokolade ??????)

Ellers så har jeg ikke spist noe , bare drukket kaffe og vann !!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Og jeg som lagde meg en bolle med lavkarbo sjoko moussse i går kveld som jeg tenkte å smake i dag , nå vet jeg ikke om jeg tør

Kan noen hjelpe meg med noen råd pliiiiiis

signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:34   #2
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Har du ikke eggløsning eller venter tanta?
Jeg kan gå opp en kilo på en dag jeg da.

Lurt å bytte ut smøret med meierismør.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:51   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Jeg varierer med en kilo hele uka og det er ikke uvanlig. Ikke stress og ikke mist tålmodigheten og ikke forvent å rase ned kilovis på kort tid.

Man kan samle vann pga for mye salt, man kan være noe forstoppet eller man kan være i en syklustid som gjør at man er mer oppblåst av vann.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:00   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Du legger nok ikke på deg 500 gram (vann) av to sjokoladebiter, men det kan være en ide å redusere sjokoladespisingen til et minimum og helst ikke oftere enn en gang i uka. I alle fall den første tiden slik at søthungeren forsvinner.
ellers går vekta opp og ned, det kan skyldes eggløsning eller at du har mer i tarmene akkurat nå.
Stress ned og spis riktig, dropp søtsaker hver dag.
Ha en tellende veiedag i uka hvis du veier deg hver dag.
Lykke til videre, dette klarer du fint

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:36   #5
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Har du ikke eggløsning eller venter tanta?
Jeg kan gå opp en kilo på en dag jeg da.

Lurt å bytte ut smøret med meierismør.

Heia
Takk for svar , dt kan faktisk være at jeg er i eggløsning , hmm , jeg får aldri mensen til samme dato , aldri

Hva slags meierismør ??

All hjelp og tips mottas med STOR takknemlighet

signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:39   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Opprinnelig lagt inn av signealwaystrying, her.


Hva slags meierismør ??

Kvitseidsmør, setersmør, meierismør (saltet og usaltet) er SMØR.
Alt som heter noe annet enn SMØR, er margariner.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 29-04-10 kl 16:20. Årsak: skrivefeil
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:57   #7
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kvitseidsmør, setersmør, meierismør (salktet og usaltet) er SMØR.
Alt som heter noe annet enn SMØR er margariner.

OK Men jeg har lest flere steder at Bremykt er ok , tenkte dt var pga av de 30 % rapsoljen som er i bremykt ..stemmer ikke dette ??

signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:59   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Det er derfor du ikke skal veie deg hver dag. Vekta går i rykk og napp.
Helt naturlig.

Men, hvordan får du til å steke i bremykt???

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:01   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Kan da ikke være noe problem å steke med bremykt?
Det er smør og olje

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:03   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

...Men jeg ville brukt bordpakningen, og ikke den flytende, om noen gjør det...

Flytende:
Rapsolje, vann, melkefett, skummet melk, emulgator (mono- og diglycerider av spisefett, soyalecitin), salt, fargestoff (beta-karoten), aroma, vitamin A (retinolpalmitat), vitamin D (kolekalsiferol)

Bordpakning:
Fløte, rapsolje, salt, melkesyrekultur, vitamin A (retinolpalmitat), vitamin D (kolekalsiferol)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:09   #11
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

...Men jeg ville brukt bordpakningen, og ikke den flytende, om noen gjør det...

Flytende:
Rapsolje, vann, melkefett, skummet melk, emulgator (mono- og diglycerider av spisefett, soyalecitin), salt, fargestoff (beta-karoten), aroma, vitamin A (retinolpalmitat), vitamin D (kolekalsiferol)

Bordpakning:
Fløte, rapsolje, salt, melkesyrekultur, vitamin A (retinolpalmitat), vitamin D (kolekalsiferol)

Ja , jeg bruker den Bordpakningen , dn kan brukes til alt , bak står dt jo at dn kan brukes til steking , baking og som pålegg Har brukt dn i begge disse to ukene , tror ikke de har gjort at jeg har gått opp litt igjen

signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:16   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Jeg tror ikke du har gått opp i fett. Det er helt sikkert naturlige forandringer gjennom uka.
Om du ikke tror du takler det (blir demotivert), så har du en fast veiedag i uka istedet. Selv da kan man gå opp i vekt uten at det nødvendigvis betyr total krise.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:17   #13
ChristianB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 8
ChristianB er på en erverdig vei

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Drikker man en liter vann vil vekta vise +1 kg etterpå uansett hvor flink man er til å slanke seg...

ChristianB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:19   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Jpp. Det er veldig viktig å tenke på at alt du har spist og drukket, men ikke fått ut igjen, veier noe. Det betyr ikke at man skal gå på avføringsmidler altså, heller vente til man har vært på do til å veie seg

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:32   #15
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

..og alltid veie seg på morgenen etter dobesøk!

Men ser at på en dag spiser du 2 suketter, ett glass cola zero og to biter sjokolade 70%. Det blir en del det... Kanskje øve deg på å holde søtsaker til helgen?

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:43   #16
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Ser at du har utslag på stixen, drikker mye vann, spiser "etter boka" så her skulle det gå seg til i løpet av en stund. Hos meg er det helt normalt med en kilo opp og ned i uka. Skyldes (tror jeg) mensen, eggløsning, treg mage, trimmet litt ekstra så musklene samler litt mer vann enn vanlig f.eks. Ikke bekymre deg ennå. Lykke til videre.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 11:50   #17
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Jeg gikk opp i vekt en periode og det snudde når jeg kuttet ut ost...

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:28   #18
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Ok , jeg skal kutte ut sukketer og ligth brus helt , og spise et par sjoko biter (70%) bare i helgen , så håper jeg vektnedgangen fortsetter

__________________



signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 14:12   #19
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Slenger meg på alle de andre som har sagt det bare er vanlige variasjoner på grunn av ting som inntak av salt ol. som gjør at kroppen binder mer vann.

Får du utslag på stixen er du i ketose, i allefall om du unngår å måle et innen et par timer etter et fettrikt måltid.

Får du utslag på stixen er det fordi du har aceton i urinen. Dette acetonet kan ikke komme fra noe annet enn nedbryting* av fett i kroppen. Gjelder selvfølgelig både matfett og kroppsfett, ergo anbefalingen å ikke måle innen 2 timer etter du har spist.

*Kroppen bryter ikke ned fettceller men fett i fettcellene brytes ned til kjeder av frie fettsyrer som videre brukes som energi i form av ketoner, eller skilles ut gjennom pust, svette og urin når nivået av energi frigjort fra fettvevet blir større enn energien du bruker opp.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 19:51   #20
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Slenger meg på alle de andre som har sagt det bare er vanlige variasjoner på grunn av ting som inntak av salt ol. som gjør at kroppen binder mer vann.

Får du utslag på stixen er du i ketose, i allefall om du unngår å måle et innen et par timer etter et fettrikt måltid.

Får du utslag på stixen er det fordi du har aceton i urinen. Dette acetonet kan ikke komme fra noe annet enn nedbryting* av fett i kroppen. Gjelder selvfølgelig både matfett og kroppsfett, ergo anbefalingen å ikke måle innen 2 timer etter du har spist.

*Kroppen bryter ikke ned fettceller men fett i fettcellene brytes ned til kjeder av frie fettsyrer som videre brukes som energi i form av ketoner, eller skilles ut gjennom pust, svette og urin når nivået av energi frigjort fra fettvevet blir større enn energien du bruker opp.

Jeg bruker stixen på kvelden , før jeg legger meg , dt står på pakken at man skal helst gjøre dt på kvelds tid fordi dt er da kroppen slipper mest ketoner Tror jeg dt sto
Men dt er vel rett dt , at jeg sjekker dt på kvelden ??

__________________



signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 19:54   #21
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jeg går OPP i vekt :(

Såvidt jeg husker står det på boksen at man skal bruke dem på kvelden, minst 2 timer etter siste måltid. Dette er fordi et måltid med mye fett kan gjøre at selv en som ikke er i ketose får utslag på stixen (fordi kroppen bryter ned fettet i maten).

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 20:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 15:32
For mye ned i vekt? Daniel Ketolysekuren 2 19-09-09 15:12
Vekt, vekt, vekt Nuppe Lavkarbo generelt 26 04-09-09 16:22
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no