Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvor mye spiser dere?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-11, 09:22   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Hvor mye spiser dere?

Jeg lurer på om jeg spiser for store måltider...

Til frokost bruker jeg omelett av 3 egg noen baconterninger, en dæsj fløte og salt og pepper, og av og til en halv grov tekake til omeletten.

Til lunsj blir det gjerne en liten kyllingsalat med litt hvitløksdressing, størrelsesmessig er den mindre enn hva du får på cafè f.eks...

Mellommåltid er enten 2 pølser med smeltet ost eller et par knekkebrød med salami/fårepølse

Til middag/kvelds kan det være 1 1/2 kyllingfilet med fløtegratinert brokkoli og blomkål, har ikke veid det, men om du tenker en god håndfull med brokkoli/blomkålen...


Trodde ikke det var så store måltider jeg, men vekta går nå oppover...

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 17:01   #2
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor mye spiser dere?

Ingen som har noe input om hvor mye dere spiser?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 17:12   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye spiser dere?

Klarer ikke finne på noe eksempel på hva jeg spiser nå, men synes ditt eksempel ser veldig bra ut!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 17:24   #4
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye spiser dere?

Så du lurer på om du går opp i vekt pga for mye mat?
Synes ikke det ser ut som du spiser mye..
Jeg reagerte bare på at du sier du spiser knekkebrød, (hvilke er det? )Fiberrik m/solsikkefrø er det vi kan spise, men det kan jo være stopper for noen.

Så lurte jeg på hvilke pølser du spiser, mye stivelse og fysj i vanlige pølser.
Kansje disse to matvarene er med å stanse vektnedgangen.
Dessuten kan du sikkert ha godt av å litt mer fett

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 17:42   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye spiser dere?

Til å være generell lavkarbo ser det hvertfall bra ut

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 18:56   #6
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor mye spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Så du lurer på om du går opp i vekt pga for mye mat?
Synes ikke det ser ut som du spiser mye..
Jeg reagerte bare på at du sier du spiser knekkebrød, (hvilke er det? )Fiberrik m/solsikkefrø er det vi kan spise, men det kan jo være stopper for noen.

Så lurte jeg på hvilke pølser du spiser, mye stivelse og fysj i vanlige pølser.
Kansje disse to matvarene er med å stanse vektnedgangen.
Dessuten kan du sikkert ha godt av å litt mer fett

Knekkebrød- Wasa delikatesse, 6,5 kh pr skive.. Men det er langt i fra hver dag jeg spiser det altså.
Pølsene er vanlige Gilde grillpølser. Veldig lite valg mtp pølser her, da vi har to små matvarebutikker med et labert utvalg.. Men med 7 kh pr 100 g, trodde jeg ikke det var så gale...?

Og så var det dette fettet.. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få i meg mere fett.. Føler alt svømmer i det allerede..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 19:01   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye spiser dere?

Hva mener du med at vekta går oppover da? Siden når? Gått ned noe før dette? Hvor lenge har du holdt på? Osv

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 19:06   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye spiser dere?

Kan du ikke bake lavkarbo-knekkebrød da? Du kan evnt. bestille varer på nettet om du ikke får det i nærheten.Maten skal ikke svømme i fett heller, særlig ikke når du ligger på et høyere karbohydratinntak. Knekkebrød (karbo) med smør og fett kjøtt er en dårlig kombinasjon slankemessig. Har du satt inn maten du spiser på diett.no? Da ser du hvordan du ligger an. Pølser kan du forsøke å bytte ut med en type kjøtt som koteletter f.eks.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 19:15   #9
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor mye spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kan du ikke bake lavkarbo-knekkebrød da? Du kan evnt. bestille varer på nettet om du ikke får det i nærheten.Maten skal ikke svømme i fett heller, særlig ikke når du ligger på et høyere karbohydratinntak. Knekkebrød (karbo) med smør og fett kjøtt er en dårlig kombinasjon slankemessig. Har du satt inn maten du spiser på diett.no? Da ser du hvordan du ligger an. Pølser kan du forsøke å bytte ut med en type kjøtt som koteletter f.eks.

Joda det kan jeg lage Har bare funnet Nannas knekkebrød her og de smakte jo frø.. Men jeg får se om jeg finner noen som er litt bedre på smak

Men pølsene blir vanskelig å erstatte med annet kjøtt.. Pølsene er "snacks" eller mellommåltid.. Kan liksom ikke begynne å steike koteletter for et raskt mellommåltid..

Jeg prøvde diett.no, men fikk det ikke til.. Skjønte ikke så mye av det

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 20:07   #10
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor mye spiser dere?

Jeg la inn på diett.no nå og fikk dette:

Energi: 2050
Goal: 2589
Fett: 166.76
Karbohydrat: 30.56
Protein: 95.89

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:03   #11
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye spiser dere?

Kommer jo også an på hvor høy basalforbrenningen din er-hvor høy du er, hvor mye du veier, pluss aktivitet. regn på det, finnes formel på nettet. Du må ligge under på kcal også Eller mange som går på lavkarbo har jo opplevd å gå ned om de så har inntatt mer kcal enn man forbrenner. Men jeg har et inntrykk av at de som har opplevd det ikke har spist pølser og knekkebrød, men ligget veldig lavt på karber. Hvorfor det er slik aner jeg ikke.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:06   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye spiser dere?

Også er det naturlig å stå stille i perioder

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:24   #13
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Hvor mye spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Men pølsene blir vanskelig å erstatte med annet kjøtt.. Pølsene er "snacks" eller mellommåltid.. Kan liksom ikke begynne å steike koteletter for et raskt mellommåltid..

Kanskje du kan passe på å lage opp noe ekstra som du har liggende i kjøleskapet til slike raske mellommåltid? Hvis du den ene dagen steker koteletter kan du jo bare steke et par ekstra og bruke dette til mellommåltid f.eks. Dette kan gjøres med svært mye mat og på den måten har du alltid noe "riktig" å ta av.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:31   #14
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvor mye spiser dere?

Ser ut som du ligger på ca 1,5 ganger det man burde spise?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:32   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ser ut som du ligger på ca 1,5 ganger det man burde spise?

1,5 av hva?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:38   #16
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor mye spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ser ut som du ligger på ca 1,5 ganger det man burde spise?

Nå skjønner jeg ikke hva du mener... 1,5 ganger mer enn hva?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
Hvor mye grønnsaker spiser dere? Almyrida Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 08-01-10 13:35
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Hvor mye mat spiser dere? verri87 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 30-10-08 12:28
Hvor mye spiser dere? Bergen27 Spørsmål og svar 4 03-04-08 07:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no