Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-14, 19:10   #1
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Blir henvist til bukplastikk, det de kaller "liten"bukplastikk vil jeg tro, i og med at det er kun det de gjør på Aleris Oslo.

Noen som vet hva de legger i "liten"? Syr de muskulaturen også om det er stort sprik?
Og er det noen som har erfaring med om det er vanskelig å få det dekket via det offentlige?
Skjønner ikke helt at det er nok med liten, her henger det både over og under, er vel derfor redd de avslår og vil ha meg slankere FØR operasjonen.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 13:07   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Prinsipielt skilles det mellom LITEN og STOR bukplastikk. Forskjellen består i at man ved liten bukplastikk kun tar sikte på å stramme inn huden nedenfor navlen,mens en stor bukplastikk også strammer inn øvre del (og evt musklaturen)

http://www.buggeplastikkirurgi.no/Op...r-bukplastikk/

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 13:33   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Og for din egen del, og best mulig resultat, så bør du jo ha gått ned mest mulig før en evt. bukplastikk.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 08:37   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Og ha stabil vekt en periode og vite at du kan holde deg der.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:25   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

De tar da alle typer bukplastikk på Aleris, ikke bare liten.

Dersom du satser på å få det gjort offentlig, må du først gjennom det bittelille nåløyet ang BMI, nok plager/heng og stabil vekt minst 6 måneder og så må du vente i ca et år da fleste steder. Får du det først innvilget, syr de muskler om det trengs. Men du må betale for evnt fettsuging selv.

Det kan lønne seg å dra ut av Oslo for å få det gjort. Mange steder som har avtale med det offentlige og har kortere ventetid både på konsulasjon og behandling. Haugesund er vel det hotteste akkurat nå. Ellers endrer det seg rett som det er hvem som får lov til å operere hva, så det kan være litt vanskelig å holde seg oppdatert, rett og slett, men ring gjerne litt rundt til de som står på frittsykhusvalg.no.

Velger du å betale det selv, er det kort ventetid og du kan velge ogvrake i tilbud.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 11:33   #6
Ruggleif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 22
Ruggleif er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

liten bukplastikk er en mye mindre omfattende operasjon en stor. ved liten, fjerner de fettforkle nedenfor navlen. ved stor bukplastikk så tar de også vekk huden ovenfor navlen , og navlen vil de da måtte flytte på og sy på plass. I vurderingen om du trenger stor eller liten bukplastikk vil kirurgen bedømme hvor ødelagt/strekt huden som helhet er og om det er mulighet for at den av seg selv gå seg inn over tid. Her vil graden av tidligere overvekt, hvor mye overskuddshud du har komme i betraktning. Strekkmerker er en indikasjon på områder hvor huden elastisitet er ødelagt. Bukplastikk er en ganske svær operasjon, og det er ikke alltid at resultatet blir helt som man hadde forestilt seg på forhånd (egen erfaring) men det er uansett godt å bli kvitt den fæle folden..Ønsker deg lykke til!

Ruggleif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 14:13   #7
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Da får vi se da, fikk pluttselig en time i morgen
Er innenfor når det gjelder BMI ihvertfall, og er så gammal at enten får man slå til nå, eller la det være. Hvis kriterier er å gå ned mere først, så ja da gjør jeg det.
PS: under fritt sykehusvalg, står det kun liten bukplastikk på Aleris Oslo. Så kan det bety at man kun får dekket denne typen operasjon her, men at man kan få dekket større operasjon på andre klinikker. Vet det er ulike avtaler ved de ulike senter. Får vel vite mere i morgen

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 17:23   #8
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Fikk invilget stor/ full bukplastikk BMI var 0,3 for høy-det viste seg at jeg var 2 cm kortere en jeg har trodd i alle år Vel, 1 kg skal jeg glatt klare innen det blir operasjon, sannsynligvis tidlig på høsten( ferieavvikling på Aleris også).
Det ble ikke stilt spørsmål om noe, bare vekt og høyde som ble kontrollert, så så de bare så på "tingenes tilstand" og det var det
Kommer nok til å grue meg, kjenner godt til de komplikasjonene en operasjon kan gi, røyker ikke, har lav kolesterol, god form: vel, får håpe det er nok til at det går greit.
så leser jeg her og der om at det er ulikt hvordan hver enkelt opplever det post operative med smerter, blødninger og hvor fort de kommer seg og kan gå/ strekke deg ut uten problemer.
Vel, får ta det som det kommer

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:30   #9
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Gratulerer med innvilget bukplastikk Jeg var 56 år da jeg hadde tilsvarende operasjon grunnet store problemer etter en tidligere, komplisert underlivsoperasjon. Alt gikk så fint postop., og jeg er superfornøyd med resultatet og så glad for at jeg gjorde det! Jeg ble operert på Colosseumklinikken av dr. Roald.

Ønsker deg lykke til!

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:33   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Får du operasjon så fort uten å betale for det selv?

Ja, hvordan man opplever tiden etterpå er veldig forskjellig. Jeg sydde ALLE magemusklene med 280 innvendige sting og merket det godt i mange måneder etterpå. Andre syns stor buk var en helt ok operasjon og var på bena og i full vigør etter kun et par uker.
Det viktigste er nok å skynde seg sakte og huske at det er en STOR operasjon og at det tar opp til 2-3 år før man ser det endelige resultatet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:11   #11
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Får du operasjon så fort uten å betale for det selv?

Ja, hvordan man opplever tiden etterpå er veldig forskjellig. Jeg sydde ALLE magemusklene med 280 innvendige sting og merket det godt i mange måneder etterpå. Andre syns stor buk var en helt ok operasjon og var på bena og i full vigør etter kun et par uker.
Det viktigste er nok å skynde seg sakte og huske at det er en STOR operasjon og at det tar opp til 2-3 år før man ser det endelige resultatet!

Aleris har avtale med Helse Sør Øst på denne type opr. Og så lenge BMI er innenfor 28, og legen bekrefter " medisinske årsaker" ( av det tolker jeg det dit henn at magen ser grusom ut, stort heng osv ) Så får jeg det dekket med kun vanlig egenandel, pluss noe medisiner/ bandasjer på egen regning.

Og, ble spurt om ferieplaner, og mulighet til å stille på kort varsel. Men, avventer mere positivisme til jeg ser timen komme i posten

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 15:12   #12
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett??

Ja, da blir det lite utskeielser i ferien: Pga en avlysning, fikk jeg tilbud om operasjon i begynnelsen av august! Kunne jo ikke si nei til det
Flaks, heldig, eller fortjent: Nesten ingen ventetid, og får det dekket

Så er det om å gjøre å holde vekta nå, slik at jeg ikke blir avvist i siste øyeblikk

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 23:51   #13
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Så flott!
Lykke til i August - du får holde oss oppdatert.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 15:35   #14
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Operasjon er utført, må si det var tøffere en jeg hadde trodd. Vondt etterpå, sårt, redd for blødninger og at sår skulle gå opp. Fikk luftsmerter, bobler og sprenger på den vonde magen. Fjernet begge dren dagen etter, bandasjer mått jeg fjerne selv i dag. Rart foresten, at det ikke skulle legges på noen ny bandasje mellom tapen på såret og kompresjonsbeltet? Forøvrig ikke så lett å ta av bandasjer, og medhjelper syntes nok det var ekkelt
Vel, går krokbøyd, sårt og vanskelig å komme inn og ut av seng, sitte i stol er greit. Kompresjonen stammer, ubehagelig i overkanten der det "tyter"ut.
Fjernet over 2 kg, pluss 200ml fett. Så er det bare å vente og se hvor bra dette blir, klarer ikke juble før formen bedres.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-08-14, 15:58   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Au. Stakkars deg

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 02:12   #16
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

God bedring, Nissemor. Jeg håper du kommer deg fort! Du må gjerne fortsette å oppdatere oss!

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 22:46   #17
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

God bedring, blir spennende å høre mer om hvordan tilhelingen går.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 09:42   #18
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Dag 4 etter opr: egentlig så har det vært verst smertemessig når det var luftsmerter. Helt fryktelig å være stinn, bobler rundt i magen, sprengte på sår og ømme områder. Sårene i seg selv er ikke så ille, man går jo krokbøyd, men ved strekk og inn- ut av seng så kjenner man det jo. Kanskje er en aller helst litt engstelig for såret, at det skal bli komplikasjoner som blødninger, infeksjon, og " smerter i en legg, kan det være blodpropp MON tro". Så er det dette med kompresjon: hvor stramt skal den sitte? Ikke lett å puste uanstrengt, av flere årsaker( kompresjon, svie i sår, går krokbøyd, smerter i rygg)
Dette er ikke klaging, men usminket om bukplastikk. Man skal ha tenkt nøye gjennom om man virkelig har så store utfordringer med magen at man vil gå igjennom dette.
Har faktisk ikke tenkt noe særlig på hva det endelige resultat blir, fornøyd så lenge hengemagen er borte- og det ser jeg den er! Alt ellers blir en bonus
Så langt har jeg ikke merket noe hematom, ingen rødme eller tegn på infeksjon. Ikke noe siving av væske heller. Krysser fingrene for at dette fortsetter, og at ny navle er ok på fredag da stingene der skal tas

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 21:09   #19
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:10   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

, håper du kommer deg raskt! Man føler seg veldig sårbar med slike smerter etter en operasjon i den regionen der. Jeg fjernet galleblæren, ikke på langt så omfattende inngrep, men jeg kjenner igjen smertene du beskriver, og kraftløsheten på en måte.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:35   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk etter gjennomført ED-diett

Huff, ja. Jeg fjerne lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk, og de luftsmertene i etterkant var horrible ...! God bedring!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken diett skal jeg satse på etter endt xtravaganzakurs? chvangen Andre dietter 8 02-11-11 09:55
Halvmaraton gjennomført! wollafruen Livets lyse side 17 27-09-10 22:18
Vektnedgang etter full bukplastikk? Borealis Generell diskusjon 1 31-07-07 23:02
Dag en gjennomført eno Spørsmål og svar 11 04-08-06 03:21
Oppgradering gjennomført! HP Informasjon 21 14-07-04 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no