Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Spiser jeg rett?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-15, 21:38   #1
Eliza75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Eliza75 er på en erverdig vei

Spiser jeg rett?

Jeg behøver rett og slett hjelp til å finne ut jeg har forstått ketose rett, så vær så snill ikke skyt meg
Jeg spiser feks i løpet av en dag dette:
1 boks tunfisk med 3-4 skjeer med majones, en kopp kaffe med fløte, eller jeg drikker fetkaffe med 2 skjeer med cocasan, 2 skjeer med meierismør og litt fløte.
Til middag kan jeg feks spise 100 gr kjøttdeig, 50 gr bacon, halvboks med baconost og lit revet os som jeg gratinerer i ovnen.

Ser dette rett ut? Eller er det for mye meieriprodukter?

Jeg er forøvrig 184 høy og veier ca 104 kg, og har en bmi på 30.

Eliza75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sunt kosthold og trening Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 23:22   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Det mangler i alle fall et lass med grønnsaker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 07:45   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg rett?

Så lenge du har bra med energi og du får ønsket resultat så kan det fungere, som TrillTrall skriver så mangler grønnsakene (et "lass" behøver ikke nødvendig i starten/for en periode).

Opplever du selv at det er for mye meieriprodukter?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 11:53   #4
Slush
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Alder: 44
Innlegg: 21
Slush er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg rett?

Enig med de to over. Du har et godt utgangspunkt og jeg synes ikke det blir for mye meierivarer. Jeg drikker fløte i kaffen hver dag, og har fløte i omeletten, rømme til kyllingen. Jeg er fremdeles i ketose. Jeg benytter små mengder, men ofte.

Sleng på noen aspargeser og kansje litt sopp til middagen, litt salat (isberg, paprika, tomat, agurk) til lunsjen så er det gjort. Jeg kutter opp salat for to dager av gangen og slenger det i en brødpose. Bare jeg beholder lufta inni den og rister den om kvelden så er den like fin neste morgen.

Salatkutting kan være sååå kjedelig.

Lykke til, det ser ut som om du er på god vei :-D

Slush er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bare lite karbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Spiser jeg rett? maligima Lavkarbo generelt 21 18-08-10 16:53
Nyfrelst lavkarbotilhenger, men usikker på om jeg spiser rett? makami Generell diskusjon 2 22-02-10 20:29
Spiser jeg rett? mr.small Ketolysekuren 5 24-05-08 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no