Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-15, 01:53   #26
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 36
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av YouGoGirl, her.

Hei, er det for sent å hive seg på denne?

Tror ikke det Velkommen skal du iallefall være

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 13-09-15, 22:46   #27
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Nei absolutt ikke :-) Velkommen !!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 13:19   #28
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Veiedag: - 0.6 kg. :-) håper vannet snart er ute av kroppen og at jeg snart begynner å brenne fett.. Jeg gikk på en herbalife kur for 4 år siden ( ja jeg vet det er teit ) men når jeg da hadde kommet ned til vekta jeg har nå så kunne jeg bruke 2 buksestr mindre enn jeg kan nå. Men sant skal sies så la jeg på meg mer enn vekttapet når jeg sluttet selvsagt ..

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 21:04   #29
YouGoGirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 14
YouGoGirl er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Veiedag: - 0.6 kg. :-) håper vannet snart er ute av kroppen og at jeg snart begynner å brenne fett.. Jeg gikk på en herbalife kur for 4 år siden ( ja jeg vet det er teit ) men når jeg da hadde kommet ned til vekta jeg har nå så kunne jeg bruke 2 buksestr mindre enn jeg kan nå. Men sant skal sies så la jeg på meg mer enn vekttapet når jeg sluttet selvsagt ..

Du er ikke alene Jeg har prøvd maaange slike kurer, og ender alltid opp med å legge på meg alt og gjerne litt til..
Bra vekttap forresten! Jeg hadde også veiedag idag, men vekten stod nøyaktig på det samme som forrige uke.. ;/ Skal sies at jeg er syk og har vært i svært lite bevegelse siste uken, og liiitt kake(lavkarbo), nøtter og bær har det blitt nå når jeg har måtte holdt meg i hus i 1 uke.. :/

YouGoGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 00:22   #30
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Er man syk så er det ikke akkurat mat man er mest opptatt av. Regner med at kroppen ikke vil slippe fra seg energi mens den prøver å bli frisk. Det viktigste er å bli bra igjen :-) god bedring !!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 11:00   #31
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Minus 1,8 på en uke! Mye vann da, men greit likevel;-)

Opp igjen 0,7 av de 1,8 jeg gikk ned forrige uke. Da begynner det å se mer normalt ut. Over halvkiloen I uken er ikke realistisk med disse få "pyntekiloene". Ikke går jeg så knallhardt ut heller, det er jo bare snakk om småjusteringer. Strammer litt inn på kostholdet, og satser på resultater over tid. Etter 4 år på lavkarbo er kostholdet rimelig greit, men det skal ikke store avvikene til før vekta begynner å vandre igjen. Og da er det greit å justere litt før det blir et problem;-))

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 11:23   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Ofisiell veiedag i dag. Etter halvannen måneds innstramming på kosten har jeg gått ned 600g. Med andre ord helt på det javne ut fra min tidligere statistikk på ca 400g i mnd.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 23:30   #33
Goggeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Nesodden
Alder: 49
Innlegg: 3
Goggeline er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Hei igjen. Morsomt å lese at det går nedover med de fleste, sakte eller fort. Jeg har tilsammen gått ned 3.4 på 4 uker og egentlig hadde jeg håpet og trodd faktisk at det skulle vært mer....... Husk jeg skal gå ned 20 tilsammen da. Jeg må nok bare trå til med full skjerpings. Uansett ned er ned, og det er faktisk lett å være uten brød, poteter, pasta og ris og alt det der vi ikke skal spise. Lettere enn jeg hadde trodd. God helg

Goggeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 19-09-15, 00:20   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

At man har mye å gå ned er IKKE ensbetydende med at det går fort! Jeg skal ned 50kg+, og går ned 3-400g i mnd. Og om du syns at nesten 1 kg i uka er for lite må du nok forberede deg på både overraskelser og skuffelser fremover.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 23:25   #35
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Er det flere enn meg som har lyst til å gråte av å gå i butikken og se kurvene med norske plommer ? Det er bortimot det beste jeg vet men kan jo ikke spise det :-(

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-15, 23:57   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Det er overhodet ikke noe problem for meg, man må bare la være å la det bli et alternativ å kjøpe slikt. Og om suget blir alt for stort kan man kutte opp noen å legge i drikkevannet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 00:03   #37
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Kjøper de selvfølgelig ikke . Men ser frem til den dagen jeg kan nyte en plomme igjen :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 00:08   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Det blir et problem når man blir gående og tenke på og glede seg til det... Da er det bedre å ta en plomme og konstatere at det ikke smaker slik man husket. Når man bare går og venter går man før eller senere på en kjempesmell på både plommer og gjerne en hel haug med andre ting.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 00:13   #39
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Nå er det slik at jeg har planer om å spise lavkarbo resten av livet men ikke i ketose i den grad jeg gjør nå. Så en eller annen gang så vil det gå bra med en plomme ;-) slik kommer jeg meg fremover , venter på plomma og det paret med bukser jeg vil inn i :-) jeg kommer aldri til å spise hvete igjen , ei heller melkeprodukter. Men frukt og grønt anser jeg som mat som er sunne, noen selvsagt i en mer begrenset mengde enn andre. Og jeg kjenner at jeg ikke lengre har noe søtsug, heldigvis , sjokolade o.l har jeg overhodet ikje lyst på. Men friske bær og frukt appellerer fortsatt .

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 16:09   #40
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Ååå idag syns jeg synd på meg selv. Har hatt reflux plager i årevis og for 3 uker siden ble det skikkelig ille igjen . Fått tatt den værste smerten med medisin men gikk til legen idag og han henviste meg til gastroskopi. Har tatt dette 2 ganger før og jeg syns det er aldeles grusomt !! :-( men selvsagt ikke bra å gå med syre og smerter heller. ..Huff kjenner jeg gruer meg allerede !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 20:28   #41
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Hei!

Jeg kommer smygende inn litt for sent til timen, men tar sats og vil gå ned 8 kg til jul. Det blir gjennomsnittlig 0,6 kg/uke, og det er et hårete mål!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 12:05   #42
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Veiedag , minus 0.2 .

Velkommen Miranda13 :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 13:35   #43
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Blir med jeg og, og jeg får, selv om jeg er seint ute. Vil gjerne ned 4 kg til jul, men har allerede gått ned 20 kg i år, så stresser ikke så veldig med det. Men håpe kan man jo!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 26-09-15, 09:49   #44
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Uoffisiell veiedag: 78,3 kg. 6,3 kg igjen til jul.

Hvilken dato har dere forresten satt på 'jul'? 24. desember før middag?

Jeg tenkte jeg skulle ha offisielle veiedager på mandag, altså én gang i uka. Forøvrig veier jeg meg hver dag. Hvis ikke glømmer jeg at jeg slanker meg. Har alle ukentlig veiing?

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-15, 12:48   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Det må ikke være åtte kilo, vel? (Klør litt i fingrene etter å endre trådtittel til noe litt mer generelt. ). Jeg skal maks ned fem, seks kilo, og kanskje ikke så mye en gang, men liker sånne utfordringer! Er foreløbig med i halloween-utfordringstråden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 08:51   #46
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det må ikke være åtte kilo, vel? (Klør litt i fingrene etter å endre trådtittel til noe litt mer generelt. ). Jeg skal maks ned fem, seks kilo, og kanskje ikke så mye en gang, men liker sånne utfordringer! Er foreløbig med i halloween-utfordringstråden.

Jeg syns det var kjempefint med nettopp 8 kg. Hadde aldri klart å bestemme meg for et delmål uten denne tråden.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 08:54   #47
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien
Smile

Offisiell veiedag: 78,0 kg

6,0 igjen til jul.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 11:06   #48
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Så flinke alle er! :-D her har vekta stagnert siste uka men så lenge jeg ikke går opp så klager jeg ikke ;-) omstillingen tar vel den tiden den tar.
Alle er velkomne i tråden uansett mål men jeg også satte 8 kg for jeg syns det er lettere å forholde seg til ett konkret mål som i tillegg ikke er helt uoppnåelig :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 06:56   #49
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Veiedag : opp 500 g . :-/

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 08:36   #50
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Veiedag : opp 500 g . :-/

Hva gjør du når du går opp?

Strammer hardere inn på maten? Trener mer? Vurderer om det finnes en grunn til at kroppen samler ekstra vann? (Mensen f.eks)

Mist bare ikke motet!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no