Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-15, 09:59   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har, for første gang siden tidlig barneskole, tatt en pause fra veiinga. Jeg orker bare ikke nå (har ALDRI skjedd meg før! ) Med alt for mye stress, og i tillegg sykdom og på toppen av alt en vanncyste som sprakk i går vet jeg at det er rimelig miserabelt uansett... trenger ikke plage meg selv med det akkurat nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:22   #52
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Ser over hva jeg har spist siste uke og ser at jeg har spist for lite fett og for få kalorier rett og slett . Også har jeg vært litt forstoppet i tillegg så det kan vel også påvirke. Gir ikke opp! :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:26   #53
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Huff jeg skjønner godt at du ikke orker å stresse med dette nå Carisma ! :-(

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 12:09   #54
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Ser over hva jeg har spist siste uke og ser at jeg har spist for lite fett og for få kalorier rett og slett . Også har jeg vært litt forstoppet i tillegg så det kan vel også påvirke. Gir ikke opp! :-)

Så bra! Det finnes ofte en forklaring som er lett å tenke seg. Andre ganger driver kroppen med sine egne mystiske hemmelige ting og man skjønner ingenting

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 14:19   #55
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Enig , noen gang så har man ikke noe å sette fingeren på når ting stopper opp eller går feil vei. Kroppen er ikke lett å skjønne ;-) jeg har spist fisk annenhver dag i uka som har gått, innmari gla i fisk ! Men hvit fisk har lite fett og det finnes grenser på hvor mye bacon man kan spise som tilbehør hehe ;-) derav lite inntak både av det ene og det andre :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 18:06   #56
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Enig , noen gang så har man ikke noe å sette fingeren på når ting stopper opp eller går feil vei. Kroppen er ikke lett å skjønne ;-) jeg har spist fisk annenhver dag i uka som har gått, innmari gla i fisk ! Men hvit fisk har lite fett og det finnes grenser på hvor mye bacon man kan spise som tilbehør hehe ;-) derav lite inntak både av det ene og det andre :-)

Lage saus? Hva med hollandaise? Knallgodt til fisk

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 19:17   #57
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Syns det er vanskelig å lage saus når jeg ikke spiser melkeprodukter eller hvete :-/

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 20:34   #58
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Men hollandaise kan jeg faktisk lage når jeg tenker meg om , bare å erstatte med melkefritt smør :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 23:30   #59
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Men hollandaise kan jeg faktisk lage når jeg tenker meg om , bare å erstatte med melkefritt smør :-)

Super!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 14:20   #60
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Blitt forkjølet og halsen føles full av piggtråd! Matlyst på bunn og er ut av ketose ! :-( sikkert pga halspastiller , dog er de sukkerfrie men vet de påvirker allikevel. Men må ha noe til å stilne smerten i halsen så da får det heller bli slik :-( får komme sterkere tilbake når formen blir bedre !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 14:38   #61
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Blitt forkjølet og halsen føles full av piggtråd! Matlyst på bunn og er ut av ketose ! :-( sikkert pga halspastiller , dog er de sukkerfrie men vet de påvirker allikevel. Men må ha noe til å stilne smerten i halsen så da får det heller bli slik :-( får komme sterkere tilbake når formen blir bedre !

De lærde sier (sånn omtrent) at betennelse skaper høyere blodsukker. Det er vanlig å gå ut av ketose når man blir sjuk, altså. Stå på videre og spis de halstablettene du trenger.

God bedring!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 15:59   #62
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Å det var godt å høre! For håpe halsen blir raskt bedre , faktisk så kjennes det ut som den allerede er bedre men nå er nesen potte tett ;-) prøver å spise så bra som jeg kan men det er fint lite som frister. Får bare passe på å drikke nok. Takk takk :-D

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 08:44   #63
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Offisiell veiedag

Dagens vekt: 75,9

4 kg igjen til jul.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 00:01   #64
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Bra jobba Miranda13 :-D
tror jeg hopper over neste veiing , har blitt skikkelig dårlig med feber og bihulebetennelse så det har vært så som så med maten :-( lite mat og feil mat men må heller bli frisk først.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 08:38   #65
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Bra jobba Miranda13 :-D
tror jeg hopper over neste veiing , har blitt skikkelig dårlig med feber og bihulebetennelse så det har vært så som så med maten :-( lite mat og feil mat men må heller bli frisk først.

Å bli frisk prioriteres alltid først.
God bedring ønskes!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 11:24   #66
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Takktakk :-) er på 3 dag med antibiotika så håper på bedring snart. Føler meg skikkelig satt tilbake hva ketose og kosthold angår men håper å komme inn på riktig spor så fort jeg blir frisk igjen. :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 11:31   #67
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Dette går jo skikkelig dårlig Jeg raser opp i vekt, og er nå på høyere enn på over et år. Jeg spiser riktig, om ikke superstrikt, men er kjempesulten hele tida (for så å bli stappmett etter 3 biter )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 12:49   #68
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette går jo skikkelig dårlig Jeg raser opp i vekt, og er nå på høyere enn på over et år. Jeg spiser riktig, om ikke superstrikt, men er kjempesulten hele tida (for så å bli stappmett etter 3 biter )

Å nei og nei Så dumt.

Jeg har fått stor hjelp fra diett.no (nøye veiing og utregning av hva jeg faktisk spiser) og å lese boka 'Ketolysekuren', samt mye av det som står under de ulike diettvariantene her inne.

Let etter endringer du må gjøre. Dette kostholdet er kommunikasjon med kroppen på høyt nivå. I min kropp skjer det noe nytt hver dag, som jeg prøver å tolke.

Stå på!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 14:17   #69
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

Å nei og nei Så dumt.

Jeg har fått stor hjelp fra diett.no (nøye veiing og utregning av hva jeg faktisk spiser) og å lese boka 'Ketolysekuren', samt mye av det som står under de ulike diettvariantene her inne.

Let etter endringer du må gjøre. Dette kostholdet er kommunikasjon med kroppen på høyt nivå. I min kropp skjer det noe nytt hver dag, som jeg prøver å tolke.

Stå på!

Jeg har levd lavkarbo i snart 11 år, så jeg har oversikt over det meste av triks. Problemet er at kroppen min ikke responderer logisk på noen av dem. Og hvis den gjør det så fungerer det kun en kort periode før den bråsnur. Alle, inkludert fedonklinikken har gitt den opp.
Diett.no og slike programmer trigger gamle spiseforstyrrelser dessverre...

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 09-10-15 kl 14:27.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-15, 14:41   #70
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har levd lavkarbo i snart 11 år, så jeg har oversikt over det meste av triks. Problemet er at kroppen min ikke responderer logisk på noen av dem. Og hvis den gjør det så fungerer det kun en kort periode før den bråsnur. Alle, inkludert fedonklinikken har gitt den opp.
Diett.no og slike programmer trigger gamle spiseforstyrrelser dessverre...

Uff, så dumt

Ingen grunn til å trigge spiseforstyrrelser. Det skal helst hvile i fred.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 11:46   #71
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Offisiell veiedag

Etter helga på hytta med mer gåing enn vanlig, bra kosthold, litt vin, mensen (ville visst være med på tur...), så har vekta gått litt opp.

76,3 kg i dag.

Midje 99 cm (mot 104 cm for et par uker siden). Det var fint!

Jeg kan se på ansiktet mitt at det er ekstra vann i kroppen. Veldig posete i dag. Har ikke gått morratur. Er faktisk litt støl etter helga

10 uker igjen til jul og 4,3 kg.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 12:34   #72
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har blitt mye bedre så nå er jeg i full gang igjen med kostholdet. Blir ikke mye trening enda da det fortsatt sitter godt i etter bronkitten men matlysten er heldigvis tilbake. Selv om jeg i godt æover en uke både har spist pizza , brød og noe snacks så har heldigvis ikke vekta økt med mere enn 500 gram. :-D så nå har jeg igjen 4 kg til jul. :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 12:43   #73
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Jeg har blitt mye bedre så nå er jeg i full gang igjen med kostholdet. Blir ikke mye trening enda da det fortsatt sitter godt i etter bronkitten men matlysten er heldigvis tilbake. Selv om jeg i godt æover en uke både har spist pizza , brød og noe snacks så har heldigvis ikke vekta økt med mere enn 500 gram. :-D så nå har jeg igjen 4 kg til jul. :-)

Så flott at du er blitt bra igjen! 4 kilo klarer vi, ikke sant?

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 12:46   #74
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Det skal vi klare ! :-):-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 09:24   #75
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

Uff, så dumt

Ingen grunn til å trigge spiseforstyrrelser. Det skal helst hvile i fred.

Helt enig. Har det samme problemet.. Dette stresset kan også føre til at vekta går feil vei. tro meg; been there , done that. Indre stress er noe av det værste! Prøv å slapp av, pust med magen, les en bok og flytt fokuset vekk fra hva du veier. Nyt heller maten su spiser sakte og stol på at det du gjør er rett! Da slipper det nok snart skal du se! Vekta kan også gå opp når mane er eller har vært syk fordi enkelte samler ekstra vann i disse periodene. ( jeg er en av dem) Grønn te med sitron, avslapping så blir du bra!
Lykke til

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no