Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Irritabel tarm

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-16, 09:07   #1
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Irritabel tarm

Heisann. Jeg har hele mitt voksne liv slitt med IBS, og har funnet ut at lavkarbo gjør underverker for magen og jeg ble så og si symptomsfri når jeg startet med dette kostholdet i fjor. Men i det siste så har jeg vært mye plaget, spesielt om morgenen, da jeg nesten ikke kan komme meg raskt nok på toalettet. Er også veldig oppblåst hele tide, ser gravid ut og magen er vond
Noen tips på hvorfor jeg plutselig igjen plages med magen etter å ha vært helt fin i lange tider? Jeg spiser ikke noe annerledes enn før. Noen flere med irritabel tarm som kan dele tips om hva dere ikke tåler?
Jeg holder meg helt unna hvete og melkeprodukter unntatt melkeprodukter laget på gjeit/får da jeg tåler det bedre. Spiser heller ikke sukker og lager det meste av mat fra bunnen av. Spiser knekkebrød laget av frø og kjerner men ikke annet bearbeidet korn.
Takknemlig for tips !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 09:55   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Irritabel tarm

Har du sett på foodmap?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 10:49   #3
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Irritabel tarm

Ja jeg har studert fodmaps grundig. Eneste jeg spiser med fodmap må være blomkål, men det er ikke hver dag. Har tålt det godt før
Kanskje jeg rett og slett har en periode med overfølsomhet. Kutte litt på fettet, kanskje det kan hjelpe i en liten periode? Mtp mye diare ?

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 07:42   #4
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Irritabel tarm

Vekta rikker seg heller ikke kanskje ikke så rart når magen krangler..

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Irritabel tarm Vibeke-67 Stoffskifte / hormonproblemer 14 02-06-12 14:45
Irritabel tarm? Marika Fysisk og mental helse 12 01-10-11 11:27
Irritabel tarm og lavkarbo Cezali Fysisk og mental helse 5 18-09-11 20:48
Grønnsaker vs irritabel tarm Kathja Fysisk og mental helse 2 02-06-11 20:52
Lavkarbo og irritabel tarm Solange Lavkarbo generelt 17 02-02-11 20:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no