Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Kokosfett - fettkaffe?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-17, 09:46   #1
PanneMor
Nytt Medlem
 
PanneMor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2017
Innlegg: 5
PanneMor er på en erverdig vei
Question

Kokosfett - fettkaffe?

Lurer litt her nå. Vektnedgang har stoppet opp, og jeg har stått dønn stille lenge nå! Vi snakker fra ca juletider

Jeg starter hver dag med en fettkaffe, og har i ca 2 ss kokosfett i den. Så leser jeg på nett at når man tar kokosfett, må kroppen først forbrenne det, før den forbrenner annet?
Stemmer dette? Kan fettkaffen da være grunn til stillestående nedgang så lenge?

PanneMor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:45   #2
Lenno
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 959
Lenno har en fantastisk aura rundt segLenno har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosfett - fettkaffe?

Opprinnelig lagt inn av PanneMor, her.

Lurer litt her nå. Vektnedgang har stoppet opp, og jeg har stått dønn stille lenge nå! Vi snakker fra ca juletider

Jeg starter hver dag med en fettkaffe, og har i ca 2 ss kokosfett i den. Så leser jeg på nett at når man tar kokosfett, må kroppen først forbrenne det, før den forbrenner annet?
Stemmer dette? Kan fettkaffen da være grunn til stillestående nedgang så lenge?

Er fettkaffen frokost, eller spiser du samtidig? Gir den noe metthetsfølelse for deg?

Min erfaring er at fettkaffe/-kakao (men jeg liker ikke med kokosfett så bruker smør/fløte) setter i gang vekttap, men da er det også det som er frokostmåltidet, og jeg spiser ikke noe mer før lunsj... Tror det kan bli for mye av det gode om du spiser et vanlig frokostmåltid, og så har en fettkaffe i tillegg...

Lenno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal-LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 14:02   #3
PanneMor
Nytt Medlem
 
PanneMor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2017
Innlegg: 5
PanneMor er på en erverdig vei

Sv: Kokosfett - fettkaffe?

Opprinnelig lagt inn av Lenno, her.

Er fettkaffen frokost, eller spiser du samtidig? Gir den noe metthetsfølelse for deg?

Min erfaring er at fettkaffe/-kakao (men jeg liker ikke med kokosfett så bruker smør/fløte) setter i gang vekttap, men da er det også det som er frokostmåltidet, og jeg spiser ikke noe mer før lunsj... Tror det kan bli for mye av det gode om du spiser et vanlig frokostmåltid, og så har en fettkaffe i tillegg...

Det er frokosten. Spiser ikke noe før lunsj
I ukedagene er det fettkaffe ca 07:00 - lunsj 11:30
I helgene litt senere

PanneMor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 21:53   #4
Lenno
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 959
Lenno har en fantastisk aura rundt segLenno har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kokosfett - fettkaffe?

Opprinnelig lagt inn av PanneMor, her.

Det er frokosten. Spiser ikke noe før lunsj
I ukedagene er det fettkaffe ca 07:00 - lunsj 11:30
I helgene litt senere

Ok, jeg kan ikke nok om dette til å svare noe videre. Det med å spise både frokost og fettkaffe var den eneste fella jeg kom på da jeg leste HI

Lenno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal-LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 16:54   #5
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Kokosfett - fettkaffe?

Tror ikke fettkaffen er problemet. Sjekk heller antall karber og antall kalorier totalt. Jeg må passe på kaloriene hvis jeg skal gå ned på lavkarbo.

Dvs teller ikke kalorier hver dag - men passer på at jeg kjenner litt sult innimellom.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-18, 22:56   #6
Ann Helen79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2018
Innlegg: 1
Ann Helen79 er på en erverdig vei

Sv: Kokosfett - fettkaffe?

Opprinnelig lagt inn av Lenno, her.

Er fettkaffen frokost, eller spiser du samtidig? Gir den noe metthetsfølelse for deg?

Min erfaring er at fettkaffe/-kakao (men jeg liker ikke med kokosfett så bruker smør/fløte) setter i gang vekttap, men da er det også det som er frokostmåltidet, og jeg spiser ikke noe mer før lunsj... Tror det kan bli for mye av det gode om du spiser et vanlig frokostmåltid, og så har en fettkaffe i tillegg...


Jeg bruker en oppskrift der man bruker fløte, mct olje og smør, kaffe og 1 egg. Får fart på magen!

Ann Helen79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 00:27   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Smile

Sv: Kokosfett - fettkaffe?

Kroppen vil forbrenne karbohydrater fremfor proteiner, proteiner fremfor fett og fett kommer på absolutt sisteplass. I realiteten så er det ikke sånn at krpppen kun forbrenner en klasse av gangen så vi snakker bare om %-vis fordeling vil reflektere dette.

Jeg spiser 4ss olivenolje el.l. til hver eneste måltid jeg spiser. Det er for å få fettandelen opp. Uten vill jeg fått i meg 400kcal om dagen og ville blitt veldig sulten fordi det er for lite for kroppen. Ved å spise fett i tillegg til proteiner så gir du kroppen energi. Når kroppen forbrenner fett kan den likesågodt ta av reservene, men den klarer ikke å dra ut diff mellom 2500kcal og 400kcal for det vil kreve mye mer pusting og høyre hjerterytme.

Kokoskaffe er sikkert godt for de som liker slikt, men jeg liker min kokosnøttolje i thaimat og ikke i kaffe. Jeg bruker litt fløte i teen dog, men det er ikke mange % av det fettet jeg får i meg igjennom måltidene mine.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa/kokosfett Tommeline Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 07-05-11 22:40
Kokosfett Etaeb72 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 18-04-10 00:03
Hvor får jeg tak i kokosfett? Litenoglett? Ketolysekuren 5 05-02-08 16:38
slank med kokosfett? hannepanne Lavkarbo generelt 6 29-11-04 21:54
Kokosfett Miro Lavkarbo generelt 1 01-04-04 17:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no