Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen flere som måler ketoner?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-13, 13:21   #1
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Noen flere som måler ketoner?

Jeg har kjøpt meg ketonstiks til blodsukkerapparatet, og har begynt måle ketonene i blodet.
Er på 4 dagen i dag med under 20 g karbo, men bare 0,7 mmol/L ketoner i blodet.
Hvor lang tid tok det før dere var i optimal ketose? ( Dvs 1,5-3,0 mmol/L ketoner)
Har alltid følt at det har gått fortere før å komme inn i ketose

Jeg måler ikke spesielt for å gå ned i vekt, men kun fordi det er interessant å bli bedre kjent med kroppen sin..

Akkurat nå spiser jeg bare kjøtt og grønnsaker, ville jo trodd jeg kjapt kom inn i ketose da..?!

Og dere andre som måler, er det spesielle matvarer som får dere ut av optimal ketose? Vet at lightbrus og melkeprodukter kan få blodketonene til å synke.

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 13:31   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Noen flere som måler ketoner?

Det tar nok litt lengre tid enn fire dager å få skikkelig fart på antall ketonlegemer.

Andreas Eenfeldt har eksperimentert med ketonmåling (i blod). Her ser du noen interessante resultater:

http://www.kostdoktorn.se/fyra-vecko...-ketonmatning/


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 13:52   #3
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Sv: Noen flere som måler ketoner?

Se der ja! Takk!
Ser at jeg ligger omtrent som han på dag 4..
Hadde ikke tenkt til å måle hver dag, men ser at siden det svinger såpass mye kan jeg gå glipp av positive målinger om jeg bare måler annenhver dag.

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 17:44   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Noen flere som måler ketoner?

Hvor kjøpte du ketonstiks til blodsukkerapparatet? Hvilken er det de passer til?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 08:00   #5
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Sv: Noen flere som måler ketoner?

Jeg kjøpte mitt utstyr på e-apotek.no
Ligger under Diabetes
Er forholdsvis dyrt der, men det går an å kjøpe på ebay også.

Blir ikke noen flere målinger på meg før om noen dager da jeg spiste brødskiver med nugatti på fredagskvelden.
La aldri nugattiboksen stå framme når man har en sukkerjunkie i huset!

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 14:17   #6
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Noen flere som måler ketoner?

Du kan fortsatt være i ketose selv om det ikke syns så godt på ketostixen. Hvis du f.eks. forbruker de ketonlegemene du produserer vil det ikke være noe i urinen. Du kan fortsette å måle for å se om det endrer seg, men så lenge du får et utslag så er du i ketose. Enkelte vil være i ketose uten at det gir seg utslag i det hele tatt (veldig mange vil føle godt at de er i ketose).

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 14:30   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen flere som måler ketoner?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Du kan fortsatt være i ketose selv om det ikke syns så godt på ketostixen. Hvis du f.eks. forbruker de ketonlegemene du produserer vil det ikke være noe i urinen. Du kan fortsette å måle for å se om det endrer seg, men så lenge du får et utslag så er du i ketose. Enkelte vil være i ketose uten at det gir seg utslag i det hele tatt (veldig mange vil føle godt at de er i ketose).

Nå er det snakk om å måle i blodet i denne tråden, ikke i urinen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hallo! Noen flere nye her? Prada Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 27-07-09 15:16
Ketoner i kveldsurin, men ikke ketoner i morgenurin? Afrodithe Ketolysekuren 3 24-03-09 10:28
Ketoner og kramper i beina - er det noen sammenheng? silje Spørsmål og svar 10 29-10-06 23:31
Noen som vet ang. vekt som måler %fett og %vann? silje Generell diskusjon 4 08-06-05 15:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no